Ny Borehammer
Fra : Filip

Dato : 20-12-05 11:18

Hej NG

Jeg skal have fundet ud af hvilken borehammer jeg skal købe til mig selv i
julegave. Jeg har kikket lidt på bosh, men jeg kan ikke lige huske så mange
mærker så jeg kan sammenligne. kan I hjælpe lidt?

Hvis I har nogle bestemte som I kan anbefale så er mine krav fgl.

-SDS borepatron
-Med ledning
pris mellem 1000-1500kr

Filip

Fra : Steen

Dato : 20-12-05 14:55

Hej Filip,

Jeg er p.t. i gang med en større renovering af et nyindkøbt hus og
skulle også bruge en borhammer. Jeg har i forvejen en Bosch (PBH-160)
som virker fint, men mangler mejsel funktion. Jeg søgte en del rundt
og endte med at købe en billig i Harald Nyborg. Den hedder noget i
retning af Super Power og kostede 168,-

Det er simpelthen svinebilligt! Den er på 800W kan bore/hamre med op
til 26mm bor i beton og understøtter mejslingsfunktion. Desuden
medfølger et udvalg af bor og mejlser. Den understøtter SDS kobling
ligesom Bosch'en.

Jeg har nu brugt den en del og må sige at den holder ganske fint.
Eneste mangel i forhold til dyrere modeller er at den ikke har
regulering af hastighed og reversering af omløbsretning.

God Jul!

Mvh Steen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-12-05 01:39

Filip wrote:
> [...]
> huske så mange mærker så jeg kan sammenligne. kan I hjælpe lidt?
>
> Hvis I har nogle bestemte som I kan anbefale så er mine krav fgl.

Jeg har selv en Bosch og er tilfreds med den. Der er:

Variabel hastighed
SDS-patron
Mulighed for at koble slaget fra
Reversibel omdrejningsretning
Ledning til lysnettet (ikke akkumulator)

Et andet godt mærke er Hilti.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Filip

Dato : 21-12-05 08:42

> Et andet godt mærke er Hilti.

Men hvor køber man sådan en, eller finder nogle priser på dem?

Filip

Fra : Max

Dato : 21-12-05 09:37

Hej

> Men hvor køber man sådan en, eller finder nogle priser på dem?

Du kan starte på http://www.hilti.dk/

Mvh Max

Fra : Filip

Dato : 21-12-05 10:10

> Du kan starte på http://www.hilti.dk/

Tak, men hvorfor har de ingen priser på?

Filip

Fra : Benny Andersen

Dato : 21-12-05 10:35

On Wed, 21 Dec 2005 10:09:58 +0100, "Filip" <annonym@get2net.dk>
wrote:

>Tak, men hvorfor har de ingen priser på?
f.eks TE 16 (en af de mindste), så jeg på ebay til 325 euro. Hvad kan
man konkludere om kunderne til værktøj, hvis priser er 10* harald
nyborgs 'best buy' pris for næsten tilsvarende, no name, værktøj?

--
Mvh Benny Andersen

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-12-05 13:18

"Benny Andersen" <dont@mail.me> wrote in message
> f.eks TE 16 (en af de mindste), så jeg på ebay til 325 euro. Hvad kan
> man konkludere om kunderne til værktøj, hvis priser er 10* harald
> nyborgs 'best buy' pris for næsten tilsvarende, no name, værktøj?

Ved ikke helt hvad du mener, men man kunne måske konkludere at disse kunder
går mere op I at det værktøj de har virker _hver_ gang, og at det måske kan
holde til at blive brugt mere end en halv time ad gangen uden at det brænder
sammen?

Det skal lige siges at jeg selv er den lykkelige ejer af den PowerSuper
borhammer Steen omtaler i et tidligere indlæg. Jeg har aldrig haft brug for
den til noget større, men den er eminent til at komme igennem dobbeltmure,
sokler og den slags, og en enkelt betonklods i haven fik den da også
pulveriseret. Men jeg er da næsten overbevist om at hvis jeg skulle bruge
den professionelt eller til noget større projekt ville jeg sikkert synes
bedre om en anden, temmelig sikkert dyrere model.

Keller