Skærme
Fijala 3554
wisiwyg og profiler
Fra : Peter T.

Dato : 20-12-05 11:06

Efter opgradering fra win2000 til winXP, ønsker jeg at bruge min gamle icm-
profil fra min win2000 backup. Problemet er blot at wisiwyg bruger den
profil, som jeg netop har lavet (og ikke er tilfreds med).

Hvorhenne aktiverer jeg den gamle profil?

--
Mom "Let’s show how you’ve learnt all the months of the year. Janu.."
Daughter "Ary!"

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-12-05 17:24

Peter T. skrev:

> [...]
> wisiwyg bruger den profil, som jeg netop har lavet (og ikke er
> tilfreds med).
>
> Hvorhenne aktiverer jeg den gamle profil?

Du sletter nok bare den nuværende, erstatter den med den fra dit
backup og beder wysiwyg om at bruge den fra backuppet i stedet,
hvis den da ellers har et andet navn. Hvis den ikke har, kan du
formentlig nøjes med at overskrive den nuværende med den fra dit
backup. På WinXP bor farveprofilerne i mappen WINDOWS\system32\
spool\drivers\color.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 21-12-05 11:03

Thomas G. Madsen ristede følgende runer:

> Du sletter nok bare den nuværende, erstatter den med den fra dit
> backup og beder wysiwyg om at bruge den fra backuppet i stedet,

Den mulighed har jeg tænkt på (og bruger den faktisk lige nu). Men den er
imho en smule klodset.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-12-05 18:12

Peter T. skrev:

> Den mulighed har jeg tænkt på (og bruger den faktisk lige nu).
> Men den er imho en smule klodset.

Undskyld, hvis jeg spørger dumt, men hvad havde du ellers
forestillet dig? Har du noget at bruge den nye profil til, hvis
du alligevel ikke er tilfreds med den, eller har jeg misforstået
noget?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 21-12-05 19:41

> [...]

> forestillet dig? Har du noget at bruge den nye profil til, hvis
> du alligevel ikke er tilfreds med den, eller har jeg misforstået

Som jeg skrev før; jeg bruger ikke den nye profil. Og da jeg ikke har den
nødvendige hardware, så bliver jeg nødt til at stole på mine blå glugger
når jeg kalibrerer lortet. Og uanset hvor mange kalibreringer, jeg nåede i
går, var jeg aldrig tilfreds med resultatet. Så jeg bruger den gamle
profil med netop den metode, som du foreslår.
Det klodsede i det er at jeg ikke kan hente en gammel profil ind i wisiwyg
og bruge den - men i stedet skal lave en ny.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-12-05 19:51

Peter T. skrev:

> Det klodsede i det er at jeg ikke kan hente en gammel profil ind
> i wisiwyg og bruge den - men i stedet skal lave en ny.

Nå ok. Så ville jeg stille og roligt bakke ud igen, for jeg kender
ikke wisiwyg.

--
Hilsen
Madsen