dr.dk's pakkeleg er det fup eller fakta/sn~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-12-05 20:23

Junior spiller med på www.dr.dk/pakkeleg og var så heldig at få en pakke,
imiddelbart inden runden (i dag) stoppede.
3 minutter efter at han havde modtaget en mail, hvori de skrev at runden var
slut, der modtog han endnu en mail, hvor de skriver at hans pakke er blevet
taget.
Er det lovligt at lave sådan et spil, hvor man kan tabe selvom runden
faktiskt er forbi ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-12-05 20:50

On Mon, 19 Dec 2005 20:23:13 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>taget.
>Er det lovligt at lave sådan et spil, hvor man kan tabe selvom runden

Hej

Det spil er at stikke folk blår i øjnene...

Jeg har prøvet at logge på klokken 01.30 og vandt på mine slag 3
pakker...Logger så ud lige bagefter og logger på igen med det
samme....Resultat alle 3 pakker ER allerede blevet stjålet.. (Rimeligt
vildt at de alle 3 er væk på under 5 minutter klokken lort om
natten)...

Min erfaring er at med mindre du tager en pakke max 30 sekunder før en
runde afsluttes så har du ikke en chance for at beholde den..

Det spil har SÅ få pakker hver dag at jeg næsten tror det kun er de 20
du ser der faktisk har en pakke..(Og er der så 10.000 deltagere så er
det jo rimeligt ringe chance..)

Når man så lægger det fact sammen med det fact at lortet kører ad
helvede til så ville det fornuftigste være at skrotte det
spil...Gevinstchancen er MEGET lille..

Henrik Madsen

Fra : Nette

Dato : 19-12-05 21:04

"Henrik Madsen" skrev

> [...]
> samme....Resultat alle 3 pakker ER allerede blevet stjålet.. (Rimeligt
> vildt at de alle 3 er væk på under 5 minutter klokken lort om

He he, Jeg har vundet fire pakker, alle fire gange har jeg, med det samme
jeg har vundet dem, hentet post i min Outlook, og hver gang har der været en
mail om, at min pakke, vundet 10 sekunder tidligere, er stjålet...

Jeg gider det ikke mere.

Nette

Fra : Holst

Dato : 19-12-05 21:16

Nette wrote:

> [...]
> jeg har vundet dem, hentet post i min Outlook, og hver gang har der været en
> mail om, at min pakke, vundet 10 sekunder tidligere, er stjålet...

Jeg kender ikke spillet, men har fra flere sider hørt lidt om det, og
alle siger, at der er alt for få pakker i forhold til antallet af deltagere.

Fra : Sibzix

Dato : 20-12-05 00:10

> Jeg kender ikke spillet, men har fra flere sider hørt lidt om det, og
> alle siger, at der er alt for få pakker i forhold til antallet af
> deltagere.

Sådan har jeg det også med lotto. Der er chancerne altså heller ik for
gode, og det er ret irriterende :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-12-05 16:52

Henrik Madsen wrote:

> [...]
>
> Når man så lægger det fact sammen med det fact at lortet kører ad
> helvede til så ville det fornuftigste være at skrotte det

Vi er helt enige om, at det nok ikke er der man skal blive rig
Men der må da findes nogle regler, om hvorledes sådan noget skal forløbe ?
Som minimum ville jeg mene, at de skal overholde de regler, som de selv
skriver på siden.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Holst

Dato : 20-12-05 17:05

Per Beer Hansen wrote:

> Som minimum ville jeg mene, at de skal overholde de regler, som de selv
> skriver på siden.

Overholder de ikke dem?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-12-05 17:12

Holst wrote:

> Overholder de ikke dem?

Næh det synes jeg ikke de gør.
De skriver dette på deres hjemmeside:

"Hver af spillets spillets 24 runder slutter på et hemmeligt tidspunkt hver
dag fra den 1. til den 24. december, og alle der har en (eller flere pakker)
på det givne tidspunkt har vundet dem! Yderligere detaljer omkring spillets
regler kan findes her på siden.."

Det tolker jeg som at hvis man har en pakke ved rundens udløb, så har man
vundet den.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-12-05 17:20

"Per Beer Hansen" wrote

> [...]
> spillets regler kan findes her på siden.."
>
> Det tolker jeg som at hvis man har en pakke ved rundens udløb, så har man

Næhh det er jo ikke sådan man spiller pakkespil!

Når uret ringer og man har slået en sekser men ikke nået at tage en pakke så
har man da lov til at gennemføre sin tur?
Sådan kører det da her til lands

- Peter

Fra : Holst

Dato : 20-12-05 17:41

Peter Lykkegaard wrote:

> Næhh det er jo ikke sådan man spiller pakkespil!
>
> Når uret ringer og man har slået en sekser men ikke nået at tage en pakke så
> har man da lov til at gennemføre sin tur?
> Sådan kører det da her til lands

Det er i hvert fald sådan man spiller det normalt.

I en sædvanlig pakkeleg har man kun en pakke ved spillet afslutning, når
alle, der har slået en sekser inden uret ringede, har grabset min sidste
pakke.

Fra : Lars Jensen

Dato : 20-12-05 17:18

Holst wrote:

> Overholder de ikke dem?

Nej!

De sender en mail om at "Nu er runden afsluttet - havde du en pakke ved
rundens afslutning, har du vundet den!"

Og lidt senere modtager man så en mail om, at ens pakke er blevet
stjålet af en anden deltager...

Lars B

Fra : David Mc Nally

Dato : 21-12-05 01:43

Lars Jensen wrote:
> De sender en mail om at "Nu er runden afsluttet - havde du en pakke ved
> rundens afslutning, har du vundet den!"
>
> Og lidt senere modtager man så en mail om, at ens pakke er blevet
> stjålet af en anden deltager...

Når en runde afsluttes, skal systemet udsende nogle hundrede tusinde
e-mails - derfor bliver e-mailen med at din pakke er blevet taget,
forsinket i forhold til e-mailen med info om at runden er slut. Selv
hvis e-mail-systemet håndterede de to typer e-mails i selvstændige
tråde, er der stadig stor risiko for, at de ikke ankommer i samme
rækkefølge som de udsendes.

--
Personlig blog: www.mcnally.dk
Holde kundekontakten ved lige - send nyhedsbreve: www.ebrev.info

For direkte mail: Udskift .invalid med .dk.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-12-05 09:41

David Mc Nally skrev:

> Selv hvis e-mail-systemet håndterede de to typer e-mails i
> selvstændige tråde, er der stadig stor risiko for, at de
> ikke ankommer i samme rækkefølge som de udsendes.

I hele denne tråd synes jeg at der kun har været talt om modtager-
tidspunktet. Hvordan ser det hele ud hvis man kigger på tidspunktet
for afsendelse?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-12-05 10:09

"Klaus Alexander Seistrup" wrote

> I hele denne tråd synes jeg at der kun har været talt om modtager-
> tidspunktet. Hvordan ser det hele ud hvis man kigger på tidspunktet
> for afsendelse?

Det samme
"Man" bliver sat i kø

Det er et spørgsmål om hønen eller ægget
Skal man afslutte runden afvikle køen og tilsidst sende mail ud om runden er
slut med eller omvendt?

Den tekniske løsning er ikke særlig elegant da man burde håndtere begge dele
1. mail: Runden er slut, der er 500 terningekast i kø
2. mail: Kø afviklet

Så vil det afspejle hvordan en pakkeleg reelt foregår i virkeligheden

Her i verdensfirmaet har vi tre raflebægre i brug på samme tid

- Peter

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-12-05 10:26

Peter Lykkegaard skrev:

> Det samme
> "Man" bliver sat i kø

Ok, tak.

Mvj,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 19-12-05 22:32

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> Er det lovligt at lave sådan et spil, hvor man kan tabe selvom
> runden faktiskt er forbi ?

Det er jo ganske gratis at deltage (modulo evt. trafikomkostninger på
ens internetforbindelse), så jeg kan ikke se, hvorledes det skulle være
lovstridigt - men jeg hører da gerne herom fra de mere sagkyndige?

Faktum er, at der er mange tusinde deltagere, men et meget betrænset
antal pakker, hvilket jo så naturligt nok medfører, at pakkerne hurtigt
skifter hænder.

Selv har jeg dog vundet en enkelt pakke (Banjos Likørstue DVD), som vil
blive fremsendt til mig engang i løbet af januar. Her havde jeg snuppet
en pakke, bedst som runden udløb. Jeg forestiller mig, det skal gøres
akkurat lige før runden udløber.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk
»Remember that money can't buy happiness. But it can buy expensive

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-12-05 16:50

Anders Thorsen Holm wrote:

> [...]
> ens internetforbindelse), så jeg kan ikke se, hvorledes det skulle
> være lovstridigt - men jeg hører da gerne herom fra de mere

Vil det sige, at hvis bare det er gratis at deltage, så kan man se stort på
de regler man selv har lavet (overfor brugerne) ?

> Faktum er, at der er mange tusinde deltagere, men et meget betrænset
> antal pakker, hvilket jo så naturligt nok medfører, at pakkerne
> hurtigt skifter hænder.

Ja det har du ret i, men derfor skal reglerne vel overholdes ?

> [...]
> snuppet en pakke, bedst som runden udløb. Jeg forestiller mig, det
> skal gøres akkurat lige før runden udløber.

Junior havde jo også en pakke, endda til hele 3 minutter efter at runden var
slut.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 20-12-05 20:04

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> Junior havde jo også en pakke, endda til hele 3 minutter efter at
> runden var slut.

Ok, så har jeg misforstået dit oprindelige indlæg. Men det skulle ikke
undre mig, om der kan have sneget sig en fejl ind i systemet mht
tidspunkter for udsendelse af emails.