Hvilket kød til flødekartofler?
Fra : Helle

Dato : 19-12-05 12:34

Hejsa

Det er mange år siden jeg sidst har fået/lavet flødekartofler.

Hvilket kød passer sig til flødekartofler og salat?

Mvh Helle

Fra : Max

Dato : 19-12-05 12:46

Hej Helle

> Hvilket kød passer sig til flødekartofler og salat?

Jeg foretrækker rødt kød som f.eks. roast beef og
andet oksekød, men den røde saft og fløden ser
ikke altid pænt ud, derfor servere mange jo skinke
eller hamburgryg til. Forøvrigt vil jeg nu egentlig sige
at flødestuvede kartofler (hvis det er det du mener)
kan spises til næsten alt :)

Mvh Max

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 19-12-05 15:40

Max wrote:

> Forøvrigt vil jeg nu egentlig sige
> at flødestuvede kartofler (hvis det er det du mener)
> kan spises til næsten alt :)

Mon ikke, der med "flødekartofler" menes kartoffelskiver i ovnen med
fløde over? Flødestuvede kartofler er skam noget andet, i hvert fald i
mit køkken - og til det passer bedst stegt ål eller frikadeller :)

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Helle

Dato : 19-12-05 16:51

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> over? Flødestuvede kartofler er skam noget andet, i hvert fald i mit
> køkken - og til det passer bedst stegt ål eller frikadeller :)

Jo det er det jeg mener. Kartoffelskiver med fløde og krydderier hen over og
så i ovnen. MUMS.

Fra : Max

Dato : 19-12-05 16:59

Hej Kevin

> Mon ikke, der med "flødekartofler" menes kartoffelskiver i ovnen med
> fløde over? Flødestuvede kartofler er skam noget andet, i hvert fald i

Net er dem jeg tænker på som de flødestuvede.

> mit køkken - og til det passer bedst stegt ål eller frikadeller :)

Dem til de stegte ål kaldes i mit køkken bare stuvede kartofler,
kors hvor bliver jeg sulten nu, det er laaaaang tid siden der
var sådanne nogle krabater på panden.

Mvh Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-12-05 12:54

Helle skrev:

> Hvilket kød passer sig til flødekartofler og salat?

Lammeryg eller lammekølle med masser af hvidløg.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Mus

Dato : 19-12-05 13:40

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Det er mange år siden jeg sidst har fået/lavet flødekartofler.
>
> Hvilket kød passer sig til flødekartofler og salat?
>
> Mvh Helle

Her er favoritten glaceret skinke, Culotte/Cuvette eller lammekølle.

LN

Fra : Ralph

Dato : 19-12-05 17:57

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> Det er mange år siden jeg sidst har fået/lavet flødekartofler.
>
> Hvilket kød passer sig til flødekartofler og salat?

Jeg har to gange til børnefødselsdag (vel at mærke hvor fødselsdagsbarnet
fik lov at bestemme menuen) fået subj. med kamsteg og den anden gang med
pølser, dog gode dyre pølser jeg tror ikke kogte røde ville gå an, men begge
dele var fint.

--
venligst
Ralph

Fra : Anette

Dato : 19-12-05 21:19

Helle" <mail@hellenielsen.dk> > Hejsa

> Det er mange år siden jeg sidst har fået/lavet flødekartofler.
>
> Hvilket kød passer sig til flødekartofler og salat?
>
> Mvh Helle

Kalve culotte

Anette

Fra : John Sahl

Dato : 20-12-05 01:03

Helle wrote:
> Hvilket kød passer sig til flødekartofler og salat?

Du kan også sagtens bruge et kalkunbryst.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-12-05 12:10

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> on mandag 19. december 2005 at 12:34 +0100
wrote:
>Det er mange år siden jeg sidst har fået/lavet flødekartofler.
>
>Hvilket kød passer sig til flødekartofler og salat?

Det gør det meste stegte kød: Lam, okse, kalv og gris(ja ja, jeg ville nu
ikke servere flæsketeg til)

Prøv det som tilbehør til en gang lammekølle - fremragende
Eller til en cuvettesteg
Eller til en ovnstegt nakkefilet, stegt i øl.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311