and i køleskab !!!
Fra : jenny og søren

Dato : 19-12-05 10:42

Hej Ng

jeg fik sidste mandag en and(frosen)og den har siden lagt i køleskabet..er
den bare til at smide ud nu eller hvad ???

mvh

Søren

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 19-12-05 15:38

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Ng
>
> jeg fik sidste mandag en and(frosen)og den har siden lagt i køleskabet..er
> den bare til at smide ud nu eller hvad ???

Jeg tror nu nok at den kan spises men du skal nok snart tænke på at stege
den.

Steen.

Fra : Max

Dato : 19-12-05 17:00

Hej Søren

> jeg fik sidste mandag en and(frosen)og den har siden lagt i køleskabet..er
> den bare til at smide ud nu eller hvad ???

Luk posen op, og kan du holde lugten ud, ja så kan den nok bruges
endnu, men det er ved at være tiden.

Mvh Max

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 19-12-05 18:50

> [...]
>and(frosen)og den har siden lagt i
>køleskabet..er
>den bare til at smide ud nu eller hvad ???

Prøv, bakterierne har i hvert haft tid til at udvikle sig, og en
god gang salmonella, skal nok holde dig fra at spise mere
julemad.
Vits Breaks

Fra : Hauge

Dato : 19-12-05 19:09

Hej
Thomas Peter Bitsch (slet 8DIF0) wrote:
> Prøv, bakterierne har i hvert haft tid til at udvikle sig, og en
> god gang salmonella, skal nok holde dig fra at spise mere
> julemad.

Det smarte ved at stege en and, er at den bliver stegt..

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051219180932@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 19-12-05 23:46

On Mon, 19 Dec 2005 18:50:18 +0100, Thomas Peter Bitsch
<vitsbreaks@8DIF0sol.dk> wrote:

> Prøv, bakterierne har i hvert haft tid til at udvikle sig, og en
> god gang salmonella, skal nok holde dig fra at spise mere
> julemad.
> Vits Breaks

Nu er risikoen for at blive syg af salmonelle af en gennemstegt friskstegt
and lig nul så det skal du ikke bekymre dig om.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 20-12-05 06:21

--
Vits Breaks

Fra : Thomas Hansen

Dato : 20-12-05 10:35

> Friskstegt javel, men skulle anden så ikke også være frisk?

Med friskstegt menes at den bliver spist umiddelbart efter den er stegt.
Den kan jo godt inficeres igen efter den er stegt. Derfro skrev jeg
friskstegt da jeg ikke kunne finde på at bedre udtryk.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : sala

Dato : 19-12-05 22:14

> Hej Ng
>
> jeg fik sidste mandag en and(frosen)og den har siden lagt i køleskabet..er
> den bare til at smide ud nu eller hvad ???

Jamen så har i jo til æggekagen
ps undskyld

Fra : Thomas Hansen

Dato : 19-12-05 23:49

On Mon, 19 Dec 2005 10:41:43 +0100, jenny og søren <jennyogsoren@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
> jeg fik sidste mandag en and(frosen)og den har siden lagt i
> køleskabet..er
> den bare til at smide ud nu eller hvad ???

Hej
Luk den op og skyld den god, så kan den sagtens bruges. Hvis den lugter
lidt kan du gnide den ind i salt og lade den ligge en 6-8 timer med det
på. Der efter skylder du saltet af og steger den. Sådan gør
slagteren/vildthandleren når hans ænder er blevet for gamle til at sælge.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 20-12-05 06:23

Thomas Hansen <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev:
> [...]

Ja hvis man gider spise halvdårlig and til 39.95, så vil jeg
bare ønske glædelig jul, og husk piskefløde er billigst når den
er et par dage gammel.
Velbekomme.
Vits Breaks