Tabel og lige margener
Fra : Tine Rasmussen

Dato : 19-12-05 10:07

Kære Nyhedsgruppe

Jeg har tidligere skrevet ind med denne mail...

Jeg har følgende problem:
> Jeg sidder med en tabel (3 kolonner og 7 rækker), hvor der i hver celle
> skal stå 5 linier med tekst. Jeg vil gerne have disse linier til at have
> lige margener..både i højre og venstre side, samt få linierne centreret i
> midten af cellen. Så disse liner altså "fylder" lige meget i længden.
> Funktionen "lige margener" i værktøjslinien virker ikke. Den får teksten
> til at stå helt op af venstre cellekant, men der sker ikke noget med højre
> margen.
> Ved at højre klikke og bruge funktionen cellejustering kan jeg kun
> [...]

Med Mads' hjælp Format->Paragraphs->Allignement (sæt til Justified)
står venstre margen som den skal, men højre side har ikke lige margener.
Jeg har Words 2000.
Er der en løsning på dette problem?

Hilsen Tine

Fra : fix

Dato : 22-12-05 20:55

"Tine Rasmussen" <tfr@FJERNDETTEmobel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med Mads' hjælp Format->Paragraphs->Allignement (sæt til Justified)
> står venstre margen som den skal, men højre side har ikke lige margener.

du er vel klar over at "lige margener" kræver nogle forudsætninger for at
virke?
- altså antal ord/karakterer ifh. linielængde?

finn

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-12-05 23:59

Hej Tine

Det er næsten umuligt at få lige margener i en tabel, ikke mindst hvis
kolonner er forholdsvis smalle. Der er simpelhen ikke ord nok pr. linie til
at Word kan indsætte/slette "luft" mellem ordene.

Hetil kommer, at du selvfølgelig ikke må lave liniekisft manuelt med
Enter-tasten. Der skal være tale om automatiske linieskift eller "bløde
linieskift" (altaå Skift + Enter), for at Word kan gøre noget. Desuden
funferer "tabelcelle-slut" kontrollen som en afsnitskode, så du kan ikke få
lige margener på den sidste linie i en celle.

Jan