Dykkerferie i Norden?
Fra : Mark S.

Dato : 18-12-05 16:48

Jeg sad og Googlede lidt efter dykkerferier i Norden.
Men det eneste jeg umiddelbart kan finde er Narvik i Norge. Kan det virkelig
passe, at der ikke er nogen, der arrangerer noget sådant i Dk, Norge eller
Sverige? Og - nej - jeg er ikke interesseret i hverken Phuket eller Ægypten
etc. Jeg dykker nordisk!

Det jeg havde i tankerne er noget i stil med 2-5 dage med div. former for
dykning, evt. med mulighed for at gøre en AOWD færdig, og gerne nogle fede
natur-/ vragoplevelser.

M.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 18-12-05 17:16

Hej,

"Mark S." <mark_stinger@hotmail.remove.com> skrev i en meddelelse
>Kan det virkelig
> passe, at der ikke er nogen, der arrangerer noget sådant i Dk, Norge eller
> Sverige?

Alle dykkercentrene langs kysten af Danmark, Sverige og Norge arrangerer
dykning, det er bare at vælge et sted med vand :) Personligt vil jeg gerne
dykker öland, åland, narvik, väderøerne..

mvh
Jonas

Fra : KC

Dato : 18-12-05 17:51

Der findes en stribe danske dykkercentre som arrangerer live-a-boards med
det gode skib Bibben i SydNorge.

Fire dage koster typisk ca. kr. 2.300 inkl. ALT (dog ikke transporten i
Danmark til og fra færgen i Hirtshals).

Så skal du bare transportere dig selv og dit udstyr til Hirtshals så er det
hele arrangeret for dig.

Se f.eks. www.denmobiledykkerskole.dk (www.diveresortkattegat.dk)

Der er gode muligheder for uddannelse om bord.

KC

Fra : Mark S.

Dato : 18-12-05 18:01

"KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Se f.eks. www.denmobiledykkerskole.dk (www.diveresortkattegat.dk)
>
> Der er gode muligheder for uddannelse om bord.

Hmmm ..... DMD stod for mit OWD i Kattegatcentret - FED oplevelse i øvrigt.
Så dét skal der kikkes lidt nærmere på.

Fra : Mark S.

Dato : 19-12-05 07:19

Fra : Mark S.

Dato : 18-12-05 17:50

> [...]
> dykning, det er bare at vælge et sted med vand :) Personligt vil jeg gerne
> dykker öland, åland, narvik, väderøerne..

Okay. Arrangerer de det også som "miniferie"? - Jeg er klar over at jeg kan
sætte mig i bilen, og køre ud til et eller andet center, men min plan var at
bruge omkring en uges ferie på det.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 18-12-05 18:11

> [...]
kan
> sætte mig i bilen, og køre ud til et eller andet center, men min plan var

Så planlæg at bruge 3 - 4 dage et sted og 3 - 4 et andet sted i nærheden.

mvh
Jonas

Fra : Michael Kristensen

Dato : 18-12-05 18:02

> Det jeg havde i tankerne er noget i stil med 2-5 dage med div. former for
> dykning, evt. med mulighed for at gøre en AOWD færdig, og gerne nogle fede
> natur-/ vragoplevelser.

Jeg læste på et tidspunkt om et "liveaboard" skib, der sejlede rundt i det
sydlige Norge.

Kan desværre ikke huske noget navn.

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 19-12-05 22:02

Grunden til at du ikke finder så meget, er nok at det meste foregår i
klubregi i norden.
Hvorfor betale mere end det dobbelte, når man selv kan bestemme det hele!
Se dig om efter en klub med et højt aktivitetsniveau, så vil du se at der er
masser af ture, der ligner dine ønsker.
Du kan også prøve at kontakte klubber i Norge og Sverige, de er som regel
meget gæstfri.

MVH
Jan Kisak rasmussen
aalborgdyk.dk