|
| Defekt vare ved netkøb. Fra : Ukendt |
Dato : 18-12-05 03:56 |
|
Har her i onsdags 14/12-05 bestil et skærmkort (2800,- kr) på nettet i en
butik i Jylland (jeg bor på sjælland).
Kunde så hente pakken på posthuset her i fredags 16/12-05.
Det viste sig så at kortet havde en defekt, blæseren på kortet virker ikke,
jeg syntes også at kortet så brugt ud (det har nogle ridser).
Har skrevet en mail til butikken og har fået et svar om at jeg skal gå ind
på deres hjemmeside og lave en reklamationssag.
Har jeg ikke ret til at få tilsendt et helt nyt kort og er det mig der skal
punge ud med at få sendt det defekte kort retur.
Kan jeg ikke forlange at de sender mig et nyt kort i en kasse som jeg så
sender retur til dem hvor de har betalt portoen.
Kortet er defekt ved modtagelsen så det kan da ikke være mig der skal betale
portoen begge veje.
Det var iøvrigt en julegave, så kan jeg nå at få en vare der virker inden
jul.
--
Mvh
KIm MIchael LArsen
kimila snabel a mail dot dk
| |
HKJ (18-12-2005)
| Kommentar Fra : HKJ |
Dato : 18-12-05 08:19 |
|
Kimila wrote:
> Kortet er defekt ved modtagelsen så det kan da ikke være mig der skal betale
> portoen begge veje.
Dine valgmuligheder er:
Bruge dine 14 dages return ret, her skal du betale portoen.
Bruge reklamations retten og få kortet lavet/ombyttet, her skal butikken
betale portoen.
| |
Ukendt (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-12-05 13:24 |
|
"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:43a50d59$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Kimila wrote:
>> Kortet er defekt ved modtagelsen så det kan da ikke være mig der skal
>> betale portoen begge veje.
>
> Dine valgmuligheder er:
>
> Bruge dine 14 dages return ret, her skal du betale portoen.
NEJ - Butikken skal betale portoen i følge nye regler fra PBS om returet.
> Bruge reklamations retten og få kortet lavet/ombyttet, her skal butikken
> betale portoen.
NEJ - Butikken er ikke forpligtet til at betale portoen i forbindelse med
reparationer.
Jeg ville benytte returretten, og i samme åndedrag bestile et nyt, så du er
sikker på ikke at modtage det samme kort (noter da lige serienummeret på det
du sender retur, for at være 100% sikker)
mvh
David
| |
Gert (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Gert |
Dato : 20-12-05 16:12 |
|
On Tue, 20 Dec 2005 13:23:52 +0100, "DrPepper" <.> wrote:
>NEJ - Butikken skal betale portoen i følge nye regler fra PBS om returet.
>
>NEJ - Butikken er ikke forpligtet til at betale portoen i forbindelse med
>reparationer.
Hvor læser du dog dette ?
| |
HKJ (20-12-2005)
| Kommentar Fra : HKJ |
Dato : 20-12-05 18:02 |
| | |
Holst (18-12-2005)
| Kommentar Fra : Holst |
Dato : 18-12-05 11:04 |
|
Kimila wrote:
> Har her i onsdags 14/12-05 bestil et skærmkort (2800,- kr) på nettet i en
> butik i Jylland (jeg bor på sjælland).
>
> Kunde så hente pakken på posthuset her i fredags 16/12-05.
>
> Det viste sig så at kortet havde en defekt, blæseren på kortet virker ikke,
> jeg syntes også at kortet så brugt ud (det har nogle ridser).
>
> Har skrevet en mail til butikken og har fået et svar om at jeg skal gå ind
> på deres hjemmeside og lave en reklamationssag.
Ja, det lyder fornuftigt.
> Har jeg ikke ret til at få tilsendt et helt nyt kort og er det mig der skal
> punge ud med at få sendt det defekte kort retur.
Tjah ... du har vel ret til at få fejlen udbedret, hvad enten dette sker
ved ombytning eller reklamation.
> Kan jeg ikke forlange at de sender mig et nyt kort i en kasse som jeg så
> sender retur til dem hvor de har betalt portoen.
Nej.
> Kortet er defekt ved modtagelsen så det kan da ikke være mig der skal betale
> portoen begge veje.
De skal betale portoen.
> Det var iøvrigt en julegave, så kan jeg nå at få en vare der virker inden
> jul.
Det spørgsmål skal du nok stille butikken og ikke os.
Men som så tit: det betaler sig at være i god tid.
| |
martin (18-12-2005)
| Kommentar Fra : martin |
Dato : 18-12-05 14:09 |
|
> > Det var iøvrigt en julegave, så kan jeg nå at få en vare der virker
inden
> > jul.
Jeg plejer da ikke at pakke de julegaver jeg skal dele ud op og teste dem...
inden jeg bare giver dem i gave og sørger for at gemme bonen. Så er diverse
forseglinger jo brudt og ham der får gaven tror den er brugt?
Men det er måske meget normalt?
| |
Ukendt (18-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-12-05 17:51 |
|
> Jeg plejer da ikke at pakke de julegaver jeg skal dele ud op og teste
> dem...
> inden jeg bare giver dem i gave og sørger for at gemme bonen. Så er
> diverse
> forseglinger jo brudt og ham der får gaven tror den er brugt?
>
> Men det er måske meget normalt?
Det skulle lige med, det er en julegave til mig selv, så ved jeg da at jeg
få noget.
--
Mvh
KIm MIchael LArsen
kimila snabel a mail dot dk
| |
Holst (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Holst |
Dato : 20-12-05 18:19 |
|
Kimila wrote:
> Det skulle lige med, det er en julegave til mig selv, så ved jeg da at jeg
> få noget.
Så har du da vist åbnet den 8 dage for tidligt.
| |
|
|