Puch Monza problem
Fra : Fisker

Dato : 17-12-05 17:47

Hej

Ang. Puch Monza 2 gear, den model med værktøjskasse bag sadlen.

Karburatorproblem (tror jeg)

Starter fint, men motoren kan kun gå med chokerhåndtaget helt aktiveret.
Hvis chokeren slåes fra, tager den omdrejninger og dør til sidst helt.

Jeg har haft karburatoren afmonteret og renset alle de dyser jeg kunne
finde.

Det er en Bing karburator, den model hvor benzinslangen er påmonteret et
lille rundt dæksel på siden.

Nogen forslag, eller evt. henvisninger til web sider om karburatorer.

MVH
Ole Fisker

Fra : KubikH

Dato : 19-12-05 18:47

"Fisker" <Ole@XXXXFamilienfisker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille rundt dæksel på siden.
>
> Nogen forslag, eller evt. henvisninger til web sider om karburatorer.

Hej
I skal nok til at kigge efter "falsk luft".
Det kunne f. eks. sagtens være simmerringene der er færdige.

Mvh
Niels

Fra : Fisker

Dato : 19-12-05 22:52

KubikH wrote:
> [...]
>
> Hej
> I skal nok til at kigge efter "falsk luft".
> Det kunne f. eks. sagtens være simmerringene der er færdige.

Hej

Jeg indrømmer det, jeg er ikke den store mekaniker, er simmerringene
ikke de der gummidimser med en stålfjeder i som man monterer rundt
om akslerne i motoren ??

Hvordan kan de give sådan en fejl.

MVH
Ole Fisker

Fra : Allan Riise

Dato : 20-12-05 00:59

Fisker wrote:

> Hej
>
> Jeg indrømmer det, jeg er ikke den store mekaniker, er simmerringene
> ikke de der gummidimser med en stålfjeder i som man monterer rundt
> om akslerne i motoren ??

Jo

> Hvordan kan de give sådan en fejl.

Det gør at der kommer for meget luft ned i "skyllerummet", hvorfor at din
blanding bliver alt for mager, altså alt for meget luft i forhold til
benzin, hvilket jo også vil passe med at du må lukke for lufttilførelsen på
karburatoren = give den fuld choker for at køre.

--
Allan Riise
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59672

Fra : KubikH

Dato : 20-12-05 17:16

> [...]
> lille rundt dæksel på siden.
>
> Nogen forslag, eller evt. henvisninger til web sider om karburatorer.

Hej
Ang utætte tætningsringe:
Søg lidt på gruppen, jeg har et par gange tidligere skrevet om at
tæthedsprøve ("Trykprøve") en sådan motor.
Hvis man gør det, med sidedækslerne hevet af / proppen til gearkassen
demonteret, får man vished om den side af sagen.

mvh
Niels

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 24-12-05 15:50

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis man gør det, med sidedækslerne hevet af / proppen til gearkassen
> demonteret, får man vished om den side af sagen.

Kan du give en kort forklaring igen, jeg bruger outlook og kan ikke finde
noget.

--
Mvh.
Carsten Lorenzen