SSI og UnoEuro
Fra : Palle Jensen

Dato : 16-12-05 20:44

Hej,

Sidder og forsøger mig med noget SSI. Jeg har skrevet til Unoeuro og
spurgt om de understøtter SSI på deres ASP hoteller.

Er der nogen der har erfaringer med det hos UnoEuro?

Hvis ja, hvad skal man da kalde sine filer? *.inc, *.inc.asp eller
noget andet?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 16-12-05 21:22

Palle Jensen wrote:

> Er der nogen der har erfaringer med det hos UnoEuro?

Det fungerer fint hos mig

> Hvis ja, hvad skal man da kalde sine filer? *.inc, *.inc.asp eller
> noget andet?

Filer som eksempelvis kun viser noget tekst inkluderer jeg blot som .txt
filer. Filer som udøver en eller anden form for handling (eks. bread
crumbs) inkluderes med .asp ekstention.

Se evt mere her:
http://www.9am.dk/scripts/ssi.asp

--
Jesper Frandsen

http://www.9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

http://www.9am.dk/forum/
Nyt Forum

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-05 21:26

Palle Jensen skrev:

>Sidder og forsøger mig med noget SSI. Jeg har skrevet til Unoeuro og
>spurgt om de understøtter SSI på deres ASP hoteller.

Det må man da formode, men det er jo ikke lige den rigtige gruppe
til dit indlæg.

news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp er gruppen til
spørgsmål om asp og news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel til
spørgsmål om webhoteller.

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl,
og du kan læse om brugen af de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne,
så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-12-05 21:32

On 16 dec 2005, Knud Gert Ellentoft wrote in
dk.edb.internet.webdesign.html:

/ignored/

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-05 21:47

Palle Jensen skrev:

>/ignored/

af et fæhoved, som åbentbart ikke kan finde ud af at bruge/gider
at bruge de rigtige grupper.

Hvad har dit spørgsmål med webdesign.html at gøre.

Ikke futtet til dk.admin.netikette, som der burde være, da denne
gruppe hærges af trolle.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-12-05 22:04

On 16 dec 2005, Knud Gert Ellentoft wrote in
dk.edb.internet.webdesign.html:

> af et fæhoved, som åbentbart ikke kan finde ud af at bruge/gider
> at bruge de rigtige grupper.

Jeg har bevæget mig rundt på usenettet længe nok til at vide at det
svar du kom med var det eneste man ville kunne forvente fra dig. Jeg
vurderede at dette var den rigtige gruppe for mig. Jeg har i flere
tråde i denne gruppe eftersøgt svar der var HTML relaterede i
forbindelse med en menu som jeg nu ønsker at inkludere med ssi. Jeg
fik et pænt svar af en anden, og i forlængelse med dette svar ville
komme de HTML relaterede spørgsmål (Hvis man da får tid til at
koncentrere sig om HTML for alt det her brok)

> Hvad har dit spørgsmål med webdesign.html at gøre.

Jeg kan IKKE få SSI på mit ASP hotel på Unoeuro til at virke. Jeg ved
nu at det SKAL virke og min mistanke om at der er noget galt med min
HTML kode er nok begrundet, og det ville jeg prøve at uddybe hvis jeg
kan komme til her for folkepensionister der sidder og copy/paster
henvisninger/henstilinger/irettesættelse/løftede pegefingre ind i
diverse grupper.

> Ikke futtet til dk.admin.netikette, som der burde være, da denne
> gruppe hærges af trolle.

AHA! Så fordi der er folk i dk.admin.netikette du ikke bryder dig om
(NÅGUD!) så mener du at denne HTML gruppe er den rigtige til at
diskutere netikette og usenet regler i. Uhm... Det stemmer vist ikke
helt overens med din høje nyhedsgruppe moral.

Må jeg give dig disse råd (C)Knud Gert Ellentoft(C):

FUT: dk.admin.netikette

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-05 22:14

Palle Jensen skrev:

>AHA! Så fordi der er folk i dk.admin.netikette du ikke bryder dig om

Har ikke noget med det at gøre, men der er ingen grund til at
fodre trollene.

I øjeblikket genererer næsten alle indlæg i dk.admin.*-grupperne
en masse unødvendige indlæg i en masse irrelevante grupper
p.gr.a. x-postninger.

Men det er da helt fint, at du ikke kan lide min måde at være på
i nyhedsgrupperne, dertil findes der et ganske udmærket
killfilter i din newsreader.

Og jeg svarer og hjælper, hvis jeg kan/vil/har tid/lyst.

Derimod har jeg generelt ikke lyst at svare på indlæg, som
forekommer mig off-topic i en gruppe.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-12-05 22:38

On 16 dec 2005, Knud Gert Ellentoft wrote in
dk.edb.internet.webdesign.html:

> Har ikke noget med det at gøre, men der er ingen grund til at
> fodre trollene.

Nu sætter du så dine egne regler op for hvordan man må pririotere på
usenttet? Man må altså gerne poste off-topic fordi de rigtige grupper
indeholder trolls? I så fald lader du det være fuldstændigt op til
den enkelte at vurdere on/off topics i alle grupper. Det er en om'er
Knud. Det må du da kunne se.

> I øjeblikket genererer næsten alle indlæg i dk.admin.*-grupperne
> en masse unødvendige indlæg i en masse irrelevante grupper
> p.gr.a. x-postninger.

Så tag kampen op der. Kan ikke se det skulle legitimere forureningen
i denne gruppe. Hvor mange mennesker skal nu sidde og trækkes med
vores latterlige diskussion nu?

> Men det er da helt fint, at du ikke kan lide min måde at være på
> i nyhedsgrupperne, dertil findes der et ganske udmærket
> killfilter i din newsreader.

Hov hov! Diskussioner om newsreadere hører til i
dk.edb.internet.software.mail+news hvor du hermed henvises til.

Tak. Jeg ved godt at jeg kan kill'e dig. Det gælder sørme også den
anden vej rundt.

> Og jeg svarer og hjælper, hvis jeg kan/vil/har tid/lyst.

Jeg har blot den opfattelse at det virker som om du aktivt sidder og
søger efter folk som du kan rette på. Det er mildt sagt pisse
irriterende og i 99% af tilfældende spild af tid, hvis jeg skal sige
noget om det. Det er selvfølgelig dit valg. Tror bare du af rigtig
mange vil blive opfattet som et bug der sværmer rundt og irriterer,
mere end du gavner de få procent der poster på usenettet for første
gang i deres liv og som overhovedet ikke fatter hvad du mener.

> Derimod har jeg generelt ikke lyst at svare på indlæg, som
> forekommer mig off-topic i en gruppe.

Prøv at sætte dig ind i en tråd førend du dømmer. Min var på vej til
at blive en tråd om HTML kodningen i forbindelse med SSI. Jeg fandt
selv fejlen, og skal spare dig for mere skrammel nu.

Da denne diskussion er helt og holdent irrelevant herinde og da du
selv tilsidesætter henstillinger om at følge op i på rette sted,
FUT'er jeg nu til dk.snak.off-topic hvor vanviddet må fortsætte uden
trolle o.l.

FUT: dk.snak.off-topic

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-05 23:00

Palle Jensen skrev:

>Prøv at sætte dig ind i en tråd førend du dømmer. Min var på vej til
>at blive en tråd om HTML kodningen i forbindelse med SSI.

Fremgår ikke af dit indlæg, du kommer ikke engang med et
htmlkodeeksempel, men spørger specifikt om noget asp.

Og så skal jeg nok EOD fra min side.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : David Trasbo

Dato : 17-12-05 10:09

Knud Gert Ellentoft og Palle Jensen skrev:

> af et fæhoved, som åbentbart ikke kan finde ud af at bruge/gider
> at bruge de rigtige grupper.

Det var ikke smart at skrive sådan (/ignored/) men svaret var heller ikke så
smart. Jer begge: Læs evt.:
http://usenet.dk/netikette/debatteknik.html#d0e54

**Nyt indlæg**

Og desuden: http://usenet.dk/netikette/debatteknik.html#d0e67 og
http://usenet.dk/netikette/debatteknik.html#d0e77 og
http://usenet.dk/netikette/debatteknik.html#d0e88. Det kunne være de skulle
friskes lidt op?

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-12-05 23:09

On 17 dec 2005, David Trasbo wrote in
dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det var ikke smart at skrive sådan (/ignored/) men svaret var
> heller ikke så smart. Jer begge: Læs evt.:
> http://usenet.dk/netikette/debatteknik.html#d0e54

Hmm... Synes jeg faktisk ikke. Ved at skrive /ignored/ vidste Knud at
jeg havde læst indlægget og taget stilling til det. Hvis han så ville
diskutere dette kunne denne diskussion bæres over i en relevant
gruppe hvilket den STADIG burde. Jeg forstår ikke at netop I to som
er så meget på stikkerne netop ignorerer mine follow-ups til
relevante grupper?

FUT: dk.admin.netikette

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-12-05 23:05

Palle Jensen skrev:

> Jeg kan IKKE få SSI på mit ASP hotel på Unoeuro til at virke.
> Jeg ved nu at det SKAL virke og min mistanke om at der er
> noget galt med min HTML kode er nok begrundet,

Din html-kode har ingen indflydelse på om SSI virker. Koden i den
fil du prøver at inkludere fra, har stor betydning - men den del
der skal inkludere andre filer er asp- eller ssi-kode - ikke html-
kode.

Hvis du spørger i asp-gruppen, skal jeg gerne prøve at hjælpe.

> FUT: dk.admin.netikette

Ignoreret - dette svar handler også om webdesign.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-12-05 23:59

On 16 dec 2005, Jens Gyldenkærne Clausen wrote in
> [...]

> html- kode.
>
> Hvis du spørger i asp-gruppen, skal jeg gerne prøve at hjælpe.

Heh. Nu bliver det svært.

Jeg har fået SSI til at virke.

Men der er endnu et problem. Jeg har lavet en menu, som lige nu
består af en HTML fil for hvert menu punkt.

http://home19.inet.tele.dk/phj/usenet/menu/forside.htm

(Klik på ydelser og der er undermenuer)

Problemet med denne menu er at den er "ren" html, og består af en del
filer. Skal der tilføjes et menu punkt skal alle de andre menuer
rettes!

Menuen skal sidde på en side som er opbygget som denne:

http://home19.inet.tele.dk/phj/usenet/placering.jpg

Jeg kan simpelthen ikke regne ud hvordan jeg laver den mest logisk?

Jeg er åben for forslag? Kan SSI overhovedet hjælpe mig her? Jeg
forestiller mig at der skal en masse DIV til at placere den tekst der
ligger bag linkene.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-12-05 01:18

On 16 Dec 2005 22:59:06 GMT, Palle Jensen
<palle.jensen.nospam@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg er åben for forslag? Kan SSI overhovedet hjælpe mig her? Jeg
>forestiller mig at der skal en masse DIV til at placere den tekst der

I virkeligheden har du to problemer:
1) Hvordan skal strukturen af dine dokumenter være?
2) Kan noget af det genbruges?

SSI kan (som include) kun én ting, nemlig genbruge elementer.
(Der er nogle mere avancerde funktioner:
<url: http://www.html.dk/tutorials/ssi/>
- men de er vist ikke relevante her.)

Så grundreglen er: Lav nogle af siderne, som du vil have dem, og find
derefter ud af, om noget det kan genbruges. Disse dele lægges så ud i
separate filer og inkluderes med SSI.
I dit eksempel handler det oplagt om de to "Logo områder".

Med menuen er det straks sværere. Der kan laves nogle løsninger - hvor
SSI kan indgå - men SSI som sådan gør ikke menuerne "dynamiske". Det
må klares med CSS, DHTML, ASP, PHP eller en kombination.

Jeg ville nok overveje, om ikke du ville få mere ud af at bruge ASP,
når du nu er på et ASP-hotel? Så kan du lave en menu i ASP, hvor der
er sat forskellige betingelser for, hvornår de forskellige elementer
skal være synlige. Du kan så i hoved-dokumentet for den bestemte side
sætte de forskellige dele on eller off.

Hele menu-filen kan så inkluderes med SSI.

En lignende effekt kan du opnå med CSS med fx
visibility: hidden;
eller
display: none;
og måske få dem til at fylde ingenting.
Dette kan man så sætte on eller off på de enkelte sider som embedded
CSS.
Hele menu-filen kan så inkluderes med SSI.

Ulempen ved "ikke-ASP-løsningen" er, at du skal inkluderer hele menuen
og blot gør de uinteressante dele usynlig. Med ASP sender serveren kun
den relevante del. Om det er en større ulempe er vel smag og behag.

Dit basis-dokument kunne se sådan ud:
<!doctype ..
<head>
- diverse
<title ..
- noget CSS
</head>
<!--#include ... Logo område 1
<!--#include ... Menufil
<!--#include ... Logo område 2
- Selve indholdet på siden
<!--#include ... bunden, hvis den er fælles

Håber det giver lidt mening.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-12-05 01:29

Palle Jensen wrote:

> [...]
>
> Problemet med denne menu er at den er "ren" html, og består af en del
> filer. Skal der tilføjes et menu punkt skal alle de andre menuer

Det lyder som en dårlig planlægning. Alle menupunkterne bør være samlet i en
fil, som så kan inkluderes på samtlige sider.

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclssi

Derved har du kun en fil at rette i, når menuen skal have tilføjet (eller
rettet eller slettet) et punkt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-12-05 06:45

On 17 dec 2005, Erik Ginnerskov wrote in
> [...]

> Derved har du kun en fil at rette i, når menuen skal have
> tilføjet (eller rettet eller slettet) et punkt.

Jeg tror du misforstår, for det er 2. gang du råder mig til det.

Jeg har en menu som skal klappes ud. Hvordan vil du samle den i een
fil?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-12-05 16:27

Palle Jensen wrote:

> Jeg tror du misforstår, for det er 2. gang du råder mig til det.
>
> Jeg har en menu som skal klappes ud. Hvordan vil du samle den i een
> fil?

Prøv at kigge på Martin Hintzmanns eksempel:

http://www.hintzmann.dk/articles/htree/

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-12-05 23:04

On 17 dec 2005, Erik Ginnerskov wrote in
dk.edb.internet.webdesign.html:

> Prøv at kigge på Martin Hintzmanns eksempel:
>
> http://www.hintzmann.dk/articles/htree/

Den vil være perfekt.

Jeg kan dog ikke få den til at være andet end statisk? Har du nogen
erfaring med den?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-12-05 23:24

Palle Jensen wrote:

> Den vil være perfekt.
>
> Jeg kan dog ikke få den til at være andet end statisk? Har du nogen
> erfaring med den?

Nej ikke for nærværende. Men jeg har overvejet at bruge den selv (ikke som
emne, bare taget i brug).

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-12-05 18:01

On 17 dec 2005, Erik Ginnerskov wrote in
dk.edb.internet.webdesign.html:

> Nej ikke for nærværende. Men jeg har overvejet at bruge den selv
> (ikke som emne, bare taget i brug).

Jeg har fundet ud af den. Åndssvag sti fejl (Sådan er det jo når man
ikke selv er bagmand)

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-12-05 01:20

On 16 Dec 2005 22:59:06 GMT, Palle Jensen
<palle.jensen.nospam@gmail.com> wrote:

>Jeg har fået SSI til at virke.

NB: Du kunne også tage et kig på:
From: "Allan Vebel" <spam@do.not>
Subject: Re: Menu..
Date: Fri, 16 Dec 2005 23:58:36 +0100

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-12-05 21:22

On 16 Dec 2005 19:43:36 GMT, Palle Jensen
<palle.jensen.nospam@gmail.com> wrote:

>Sidder og forsøger mig med noget SSI. Jeg har skrevet til Unoeuro og
>spurgt om de understøtter SSI på deres ASP hoteller.
>
>Er der nogen der har erfaringer med det hos UnoEuro?

Den del kan jeg ikke hjælpe med.

>Hvis ja, hvad skal man da kalde sine filer? *.inc, *.inc.asp eller
>noget andet?

Det afhænger af opsætningen på serveren, men det normale er, at den
side, der skal inkluderes, kan hedde havdsomhelst, mens den side, der
skal indeholde inklusionen, skal hedde .shtml, .asp, .php el. lign.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj