Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Uroligt billede på Philips brilliance 200W
Fra : Simon Selmer

Dato : 16-12-05 17:50

Hej ng

Jeg har erhvervet mig denne lækre 20" WS skærm fra Philips. Er meget
tilfreds, ingen problemer i spil eller noget. Men noget jeg lagde mærke til
fra dag et, var at når jeg afspiller film i windows, så er billedet
utroligt. Dvs. selv hvis jeg stiller filmen på pause, så er billedet stadig
urolig. Det ses tydeligst ved overgangen fra én farve til en anden. Så kan
man se at den enkelte pixel står og skifter mellem et par farver. Hvorfor i
alverden gør den det. Den gør det ikke i resten af windows, for det ville
selvfølgelig blive irriterende at læse tekst på skærmen der står uroligt.
Jeg ved ikke om det er med vilje at Philips har gjort det eller om det
uundgåeligt. Men vil meget gerne høre fra jer der kender dette fænomen og
høre hvorfor og om det er meningen osv.

Mvh. Simon

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-12-05 18:08

Simon Selmer wrote:
> [...]
> uundgåeligt. Men vil meget gerne høre fra jer der kender dette
> fænomen og høre hvorfor og om det er meningen osv.

Det kan være din filmafspillersoftware skifter opløsning på skærmen når du
går til fullscreen film.
Prøv at maksimere afspillervinduet, dog hvor du stadig har din
windows/mac/linux brugerflade "i baggrunden".. hvis dette hjælper, så skal
du bare finde noget andet software til afspilning af film, eller indstille
dit nuværende til ikke at skifte opløsning, når du skifter til fuldscreen.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Simon Selmer

Dato : 18-12-05 00:42

Hej

Det sker i både "vindue" og fullscreen tilstand og i både BSplayer og
Microsoft mediaplayer. Så har det vel ikke noget med omskiftning til anden
opløsning at gøre !?

Simon