Vedhæftede filer ?
Fra : bob

Dato : 16-12-05 17:32

Hej

Min Outlook Express vil ikke sende mails med vedhæftede
filer som bla. *.exe - filer. Muligvis noget med sikkerheden eller
et virusprogram.

Hvad gør jeg for at kunne maile filer af typen exe (uden at være nødt til
at omdøbe dem) ???

bob

Fra : Holst

Dato : 16-12-05 17:33

bob wrote:

> [...]
> et virusprogram.
>
> Hvad gør jeg for at kunne maile filer af typen exe (uden at være nødt til

Zipper dem?!

Fra : Kent Friis

Dato : 16-12-05 18:04

Den Fri, 16 Dec 2005 17:32:48 +0100 skrev Holst:

> Zipper dem?!

Når det er for besværligt at omdøbe dem?

Mvh
Kent

Fra : Holst

Dato : 16-12-05 18:12

Kent Friis wrote:

> Når det er for besværligt at omdøbe dem?

Ja, hvis det er besværet, der er årsagen til ikke at ønske at omdøbe
dem, så er en omgang zipning næppe vejen frem.

Men zipning vil have den fordel, at man så at sige ved, hvad man skal
gøre ved en zip-fil - ellers kan Windows nok mere eller mindre selv
finde ud af det.

Omdøber du den derimod til filnavn.xpx, så skal brugeren manuelt kunne
finde ud af at omdøbe den til filnavn.exe. Den vedhæftede fil kunne
naturligvis være ledsaget af en vejledning, men jeg kunne stadig godt
forestille mig, at min far ville have svært ved at fatte det.

Fra : Kent Friis

Dato : 16-12-05 18:03

Den Fri, 16 Dec 2005 17:32:20 +0100 skrev bob:
> [...]
> et virusprogram.
>
> Hvad gør jeg for at kunne maile filer af typen exe (uden at være nødt til

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security]
"Level1Remove"=".exe;.dll;.vb;.reg;.hlp;.lnk"

Mvh
Kent

Fra : bob

Dato : 16-12-05 18:52

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kent
> --
> Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Hej Kent

Kan ikke finde den henvisning du angiver, i min registreringsdatabase !
I øvrigt skrev jeg jo netop, at jeg ikke ville omdøbe - heller ikke zippe,
af hensyn
til modtageren !!!!!!

Bob

Fra : Ole C

Dato : 16-12-05 18:59

bob skrev blandt andet:

> I øvrigt skrev jeg jo netop, at jeg ikke ville omdøbe - heller ikke
> zippe, af hensyn
> til modtageren !!!!!!

Det kommer du imidlertid ikke udenom, da det er din udbyder - TDC - som
hindrer dig i at sende vedhæftede exe-filer.
Og med en lille vejledning til modtageren, er det vel ikke meget sværere at
omdøbe filen end at dobbeltklikke på den.....
--
vh
Ole C

Fra : Kent Friis

Dato : 16-12-05 19:01

Den Fri, 16 Dec 2005 18:52:19 +0100 skrev bob:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> til

> Kan ikke finde den henvisning du angiver, i min registreringsdatabase !

Så er det nok derfor du ikke kan sende dem.

Versions-nummeret (10.0) må iøvrigt forventes at variere.

> I øvrigt skrev jeg jo netop, at jeg ikke ville omdøbe - heller ikke zippe,
> af hensyn til modtageren !!!!!!

Hvis modtageren kører Outlook, skal han vistnok tilføje samme
key i registreringsdatabasen.

Mvh
Kent

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-12-05 19:12

bob skrev:

>I øvrigt skrev jeg jo netop, at jeg ikke ville omdøbe - heller ikke zippe,
>af hensyn til modtageren !!!!!!

Så lad være med at maile filer, læg dem i stedet på noget webplads (f.eks.
i en password beskyttet mappe) og send dem et link til filen

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 16-12-05 22:04

Kent Friis skrev:

> [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security]
> "Level1Remove"=".exe;.dll;.vb;.reg;.hlp;.lnk"

Den metode er god til Outlook, men "bob" skrev
jo ganske tydeligt at han brugte Outlook Express.
*Outlook Express* er som bekendt ikke en del af
Office pakken.

"Bobs" problem er at TDC ikke tillader vedhæftninger
af exe filer. (eller af andre eksekverbare filer for den
sags skyld)

--
Lars Fragstrup
Vindmøllevingevaskemaskine

Fra : Kent Friis

Dato : 16-12-05 22:08

Den Fri, 16 Dec 2005 22:03:53 +0100 skrev Lars Fragstrup:

> Den metode er god til Outlook, men "bob" skrev
> jo ganske tydeligt at han brugte Outlook Express.
> *Outlook Express* er som bekendt ikke en del af
> Office pakken.

Øv, det så jeg ikke. Hey, MS, hvad med at finde på nogle navne
man kan se forskel på?

Mvh
Kent