Form -> submit knap skal være tekst
Fra : Mr. Smith

Dato : 16-12-05 17:18

Hej!

Kan man istedet for en knap, få et stykke tekst, eks. "Søg", til at
fungere som en submit knap?

=)

//smith

Fra : David Trasbo

Dato : 16-12-05 18:09

Mr. Smith skrev:

> Hej!

Hej!

> Kan man istedet for en knap, få et stykke tekst, eks. "Søg", til at
> fungere som en submit knap?

Ja, det kan du godt. Følgende indsættes i formularen:

____________________**Kodeeksempel**____________________

<button type="submit"><a href="#" title="Aktiver
formularen">Søg</a></button>

____________________**Kodeeksempel**____________________

Koden er ikke testet, så hvis du har problemer er du velkommen til at
spørge.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Mr. Smith

Dato : 16-12-05 18:43

David Trasbo wrote:

> Ja, det kan du godt. Følgende indsættes i formularen:
>
> ____________________**Kodeeksempel**____________________
>
> <button type="submit"><a href="#" title="Aktiver
> formularen">Søg</a></button>
>
> ____________________**Kodeeksempel**____________________

- Ovenstående kode giver bare en almindelig submitknappe...?

//smith

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-05 19:18

Mr. Smith skrev:

>Kan man istedet for en knap, få et stykke tekst, eks. "Søg", til at
>fungere som en submit knap?

Eksempel:

<form>
<input style="border: none" name="B3" value="Besøg usenet.dk"
onclick="location.href=''>http://www.usenet.dk/';">
</form>
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-12-05 23:14

Knud Gert Ellentoft skrev:

> <form>
> <input style="border: none" name="B3" value="Besøg usenet.dk"
> onclick="location.href=''>http://www.usenet.dk/';">
> </form>

Hvorfor bruge et text-inputfelt som link? Det giver mulighed for at
ændre i linkteksten når man ser siden.

Jeg ville style en normal submit-knap så den ligner tekst:

<input type="submit" name="B3" value="Besøg usenet.dk"
style="border: none; background: transparent; cursor: pointer" />
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Frank Olieu

Dato : 16-12-05 23:32

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Jeg ville style en normal submit-knap så den ligner tekst:
> <input type="submit" name="B3" value="Besøg usenet.dk"
> style="border: none; background: transparent; cursor: pointer" />

Til orientering: Konqueror (og Safari?) ignorerer stylen og viser en
knap alligevel...

--
Venlig hilsen
Frank

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-05 23:33

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Jeg ville style en normal submit-knap så den ligner tekst:

Yes, absolut bedre.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-12-05 23:47

Frank Olieu skrev:

> Til orientering: Konqueror (og Safari?) ignorerer stylen og
> viser en knap alligevel...

O.k. - ikke så heldigt. Styling af formelementer er stadig en
usikker affære.

Hjælper det hvis man sætter baggrund og evt. borderfarve til hvid,
eller er Konqueror bare helt immun over for knap-ændringer?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Frank Olieu

Dato : 17-12-05 00:00

_Jens Gyldenkærne Clausen_ skrev | wrote | écrivit (16-12-2005 23:47):

> Hjælper det hvis man sætter baggrund og evt. borderfarve til hvid,
> eller er Konqueror bare helt immun over for knap-ændringer?

Det hjælper /lidt/, men du får stadigvæk en 'gradient' ovenpå baggrundsfarven,
border-color kan ikke ændres og de runde hjørner heller ikke!
Så, ja, den er 90% immun :(

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-12-05 21:20

On Fri, 16 Dec 2005 17:18:02 +0100, "Mr. Smith"
<notgonna@giveittoyou.no1> wrote:

>Kan man istedet for en knap, få et stykke tekst, eks. "Søg", til at
>fungere som en submit knap?

HTML:
<input type="submit" class="formtolink" value="Søg">

CSS:
..formtolink {
font-weight:bold;
border:none;
background:transparent;
color:blue;
text-decoration:underline;
cursor:pointer;
}

- får det til at ligne et link.
Måske du - afhængigt af sammenhængen skal sætte:
form {
display:inline;
}

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-12-05 01:37

Mr. Smith wrote:

> Kan man istedet for en knap, få et stykke tekst, eks. "Søg", til at
> fungere som en submit knap?

Er det noget i denne stil, du er ude efter:

<form action="etellerandet">
<input ...>
</form>

Det er ikke testet!

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-12-05 02:18

Erik Ginnerskov skrev:

Er det ikke sådan noget, man bør undgå at bruge?
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-12-05 16:19

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Erik Ginnerskov skrev:

> Er det ikke sådan noget, man bør undgå at bruge?

Generelt jo, men jeg formoder, at adressen i dette tilfælde er noteret i
action i formularens starttag. Derfor mener jeg at kunne forsvare
'havelågen' her.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Mr. Smith

Dato : 18-12-05 19:59

Mr. Smith wrote:
> Hej!
>
> Kan man istedet for en knap, få et stykke tekst, eks. "Søg", til at
> fungere som en submit knap?
>
> =)
>
> //smith

- Tak for alle svarene!

Jeg har valgt at lave et billede, som ligner tekst og lader det fungere
som knap.

//smith