(45-knallert) Er der 4-taktere på markedet~
Fra : Steen Jensen

Dato : 16-12-05 12:38

Hej

Kan man købe 45-knallerter på det danske marked, som er 4-taktere?

2-taktere bliver lidt "anstengende"at køre langt på, synes jeg.

Fra : Hekto

Dato : 16-12-05 12:58

After serious thinking Steen Jensen wrote :
> 2-taktere bliver lidt "anstengende"at køre langt på, synes jeg.

??? du kan da være ligeglad - det er motoren der arbejder!

En 4-takter anstrenger sig da mere, idet den skal køre med nogen flere
omdrejninger end 2T'eren for at lave det samme arbejde. Af samme årsag
har den heller ikke helt samme moment, som kan opnås på 2T'eren.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : KubikH

Dato : 16-12-05 16:53

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> [...]

> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Huhaa da da ............Der er vi vist ikke lige enige

Mvh
Niels

Fra : Hekto

Dato : 16-12-05 23:48

> Huhaa da da ............Der er vi vist ikke lige enige

Det behøver vi jo heller ikke at være.
Hver motortype har sine fordele; men prøv at se på specifikationerne.

Fra : KubikH

Dato : 16-12-05 17:03

"Steen Jensen" <steen@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan man købe 45-knallerter på det danske marked, som er 4-taktere?
>
> 2-taktere bliver lidt "anstengende"at køre langt på, synes jeg.

Listo 45, den sælges under forskellige navne, vist også Texas.
Så vidt jeg husker er den billigst som Listo
Der findes en udemærket hjemmeside om en Listoejer.
Svjh er der også et forum på siden, og lidt af en "Listoklub"

Søg tidligere meddelelser "Listo" her på gruppen

Mvh
Niels

Fra : Gaakeligak

Dato : 16-12-05 17:10

steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) wrote in news:1h7nxn4.dtvs971izshagN%
steen@rudekuvert.dk:

> Hej
>
> Kan man købe 45-knallerter på det danske marked, som er 4-taktere?
>
> 2-taktere bliver lidt "anstengende"at køre langt på, synes jeg.

Davser Steen

Kig forbi http://www.billig-scooter.dk

et helt forum for 4-takt'ere... primært 45'ere

Der er mange på markedet

Se bl.a.

http://www.scoot.dk
http://www.lindbergmotor.com
http://www.arvan.dk
http://www.parkhave.dk
http://www.npmotor.dk
http://www.peter-nielsen.com/
http://www.mc4you.dk
http://www.geely.dk/model.asp?id=90

Findes både som "scootere" og som "choppere"

Har selv en Listo fra LindbergMotor - kører helt kanon op mod 50 km/liter -
- og modsat hvad mange vil sige om billige kinesere - så er kvaliteten
altså ok.

Mvh
Gaakeligak - Knud blandt venner.

Fra : Steen Jensen

Dato : 16-12-05 18:43

Gaakeligak <gaake@li.gak> wrote:

> Der er mange på markedet

Tak for de gode links.

Nogen der kan fortælle lidt om Jinseng?
Gode/dårlige erfaringer etc.

Fra : Mythos

Dato : 16-12-05 20:22

> Tak for de gode links.
>
> Nogen der kan fortælle lidt om Jinseng?
> Gode/dårlige erfaringer etc.

UHADA, det mærke er der mange der har skrevet om, de fleste er vist
utilfredse med den, og enkelte tilfredse, men det er vist af nødvendighed
for at have købt sådan en

Mythos

Fra : Gaakeligak

Dato : 16-12-05 21:09

"Mythos" <nogo31@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> UHADA, det mærke er der mange der har skrevet om, de fleste er vist
> utilfredse med den, og enkelte tilfredse, men det er vist af

Kender ikke meget til Jincheng - min lokale scootermekker har godt nok
en stående, som han har kylet en 100ccm på - og de bruger den til funfun
når de er ude på baner og prale...

Jeg er i hvert fald glad for min Zhongyu Listo - og jeg ved der er flere
der er glade for deres Baotian'er.

Ja, plastikken er lidt tynd, og den er bygget til "små" mennesker - men
en 50ccm cylinder med 1 overliggende kædetrukken knastaksel og 2
ventiler normeret til 3 Heste og 3 Nm, den kører og starter hver dag -
trækker fint både op og ned af bakke, og økonomien er god 0,8 liter
5w40 motorolie for hver 3000 km (ca 50 kr) - og ellers 50 km/literen for
blyfri 92 - hvad kunne være federe....

Jeg har haft flere forskellige 2 taktere - både knallerter og scootere,
og jeg vil ikke tilbage på en 2 takter igen. Eneste knallert jeg havde
der kørte ligeså problemfrit var en spritlovlig FZ50'er .... akja, det
var tider....

Men forvent lidt manuelt arbejde ved kineserne - af og til skal du
justere karburator (når sommer bliver til vinter og omvendt), det kan
være du skal skifte dysen, vil have lettere ruller i etc, men det er på
det niveau vi taler. Jeg har også rustbeskyttet min med PAVA på dåse,
for jeg ved ikke hvor godt stålet er rustbeskyttet/overfladebehandlet
fra fabrikkens side.

Jeg vil mene du skal tage ud til en forhandler og få kigget en model ud
- og prøvet den.

Fra : Steen Jensen

Dato : 17-12-05 10:11

Gaakeligak <gaake@li.gak> wrote:

> Kender ikke meget til Jincheng

Heller ikke her, men efter at have set modellen Knightcruiser
http://www.jincheng.nl/default.asp?id=7
kom jeg helt til at sidde og tænke på dengang, jeg tøffede rundt på en
Honda CD50. Det var fandme tider

Fra : RpR

Dato : 17-12-05 15:21

> Heller ikke her, men efter at have set modellen Knightcruiser
> http://www.jincheng.nl/default.asp?id=7
> kom jeg helt til at sidde og tænke på dengang, jeg tøffede rundt på en
> Honda CD50. Det var fandme tider

Det er også samme motor

Eneste problem er tuningsmulighederne, hvis man er til den slags. Der er
2-takterne milevidt foran, ganske enkelt fordi en 2-takter leverer så meget
mere smæk pr. kubik.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Steen Jensen

Dato : 17-12-05 19:55

RpR <rpr@mopedgallery.dk> wrote:

> Eneste problem er tuningsmulighederne, hvis man er til den slags.

Man må jo alligevel kun køre 60 i byen, og det kan de fleste vel
'lovligt'......ellers er det vel deromkring

Fra : Henning Lund

Dato : 17-12-05 20:52

Steen Jensen <steen@rudekuvert.dk> skrev:
> Man må jo alligevel kun køre 60 i byen,

Hvilken by, her må vi kun køre 50.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : RpR

Dato : 18-12-05 13:06

> Man må jo alligevel kun køre 60 i byen, og det kan de fleste vel
> 'lovligt'......ellers er det vel deromkring

Jeg antager du aldrig kommer udenfor din by?

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 17:07

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg antager du aldrig kommer udenfor din by?

Sikkert ikke :) Der er skam flere steder her i Aalborg/Nørresundby, hvor der
er 60km/t inden for bygrænsen - sågar steder med 70km/t, det er jo forrygt
;)

Fra : dan

Dato : 19-12-05 09:29

> 2-taktere bliver lidt "anstrengende"at køre langt på, synes jeg.
Har det på samme måde - LYDEN !
Jeg har en Honda Zoomer og er glad for den lydløse gang.
Selv når jeg trykker på startknappen er den lydløs (starter = generator)
4 ventiler - vandkølet og benzin indsprøjtning (PGM - FI) Kører samme
hastighed op ad bakke som på lige strækning.
Yes! den er speciel, at se på - men nogen er til store forlygter
Kig på http://zoomerzone.10.forumer.com/ her er flere link. Tjek lige
filmen
"zoomcross"

Fra : RpR

Dato : 19-12-05 11:15

> Har det på samme måde - LYDEN !

Der er intet bedre end en 2-takter ved 13000rpm, ekspansions potte og åbent
luftfilter

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Allan Riise

Dato : 19-12-05 11:41

RpR wrote:

> Der er intet bedre end en 2-takter ved 13000rpm, ekspansions potte og
> åbent luftfilter

13.800 rpm. Tak, og ja, det lyder rigtig godt...

--
Allan Riise
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59672