"Mythos" <nogo31@hotmail.com> wrote in
news:43a31399$0$8790$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
>
> "Steen Jensen" <steen@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
> news:1h7oeml.5oqec11dftt5bN%steen@rudekuvert.dk...
>> Gaakeligak <gaake@li.gak> wrote:
>>
>>> Der er mange på markedet
>>
>> Tak for de gode links.
>>
>> Nogen der kan fortælle lidt om Jinseng?
>> Gode/dårlige erfaringer etc.
>
> UHADA, det mærke er der mange der har skrevet om, de fleste er vist
> utilfredse med den, og enkelte tilfredse, men det er vist af
> nødvendighed for at have købt sådan en
>
> Mythos
>
>
>
Kender ikke meget til Jincheng - min lokale scootermekker har godt nok
en stående, som han har kylet en 100ccm på - og de bruger den til funfun
når de er ude på baner og prale...
Jeg er i hvert fald glad for min Zhongyu Listo - og jeg ved der er flere
der er glade for deres Baotian'er.
Ja, plastikken er lidt tynd, og den er bygget til "små" mennesker - men
en 50ccm cylinder med 1 overliggende kædetrukken knastaksel og 2
ventiler normeret til 3 Heste og 3 Nm, den kører og starter hver dag -
trækker fint både op og ned af bakke, og økonomien er god 0,8 liter
5w40 motorolie for hver 3000 km (ca 50 kr) - og ellers 50 km/literen for
blyfri 92 - hvad kunne være federe....
Jeg har haft flere forskellige 2 taktere - både knallerter og scootere,
og jeg vil ikke tilbage på en 2 takter igen. Eneste knallert jeg havde
der kørte ligeså problemfrit var en spritlovlig FZ50'er .... akja, det
var tider....
Men forvent lidt manuelt arbejde ved kineserne - af og til skal du
justere karburator (når sommer bliver til vinter og omvendt), det kan
være du skal skifte dysen, vil have lettere ruller i etc, men det er på
det niveau vi taler. Jeg har også rustbeskyttet min med PAVA på dåse,
for jeg ved ikke hvor godt stålet er rustbeskyttet/overfladebehandlet
fra fabrikkens side.
Jeg vil mene du skal tage ud til en forhandler og få kigget en model ud
- og prøvet den.
Mvh
Gaakeligak - Knud blandt venner