"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
news:slrndq533a.2a5.povlhp@ip102.home.terminal.dk...
> Jeg har i forbindelse med forbrugerkøb af en ydelse betalt x kr i en
> butik, samt indgået aftale om fremtidig betaling af abonnementsydelser
> via BS (Betalingsservice).
>
> Kontonr m.m. blev oplyst ved købet, og der blev skrevet under på en
> blanket
> netop til BS. Jeg har ikke fået at vide der er problemer hermed.
>
> Nu sender virksomheden så girokort. Har de krav på at jeg betaler disse ?
> Jeg har ikke afvist nogen BS betalinger, de har bare ikke fremsendt
> betalingskrav som aftalt (BS). Jeg har netop valgt BS for ikke at skulle
> bøvle med girokort. For at kunne slippe for at skulle være hjemme når de
> kommer etc.
>
> Kan de pålægge mig gebyr for ikke at betale girokort til tiden ?
> Eller kan jeg kræve at regningerne fremsendes som BS regninger som
> aftalt ved aftalens indgåelse ?
Det er ganske normalt, at første betaling ikke når at komme med på månedens
BS - det har ofte kostet mig rykkergebyr, for jeg er heller ikke
girokortsmand
Desuden så er det jo dig, der har lavet en aftale med BS - ikke sælgeren.
/Henning.