anbefaling af advokat til forældremyndighe~
Fra : Sandman

Dato : 16-12-05 09:56

Én af mine kones veninder skal skilles og er røget uklar med den
kommende eks-mand. I den forbindelse søger hun en dygtig advokat som
kan hjælpe med at få forældremyndigheden over børnene.

Er der nogle anbefalinger?

mvh Leif

Fra : KNT

Dato : 16-12-05 10:08

Kvinden får næsten altid forældremyndigheden - så medmindre der er helt
specielle forhold burde det ikke være nødvendigt med advokat.

Knud

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-12-05 10:48

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> wrote in message
> Kvinden får næsten altid forældremyndigheden - så medmindre der er helt
> specielle forhold burde det ikke være nødvendigt med advokat.

Vrøvl, men sådan er du jo..

Der er ændret en del i den præcedens omkring det - de tager rent faktisk
også højde for barnet nu om dage..

Få en god advokat er særdels vigtigt hvis du har erkendt at det ikke kan
løse med "fredelige" midler..

Fra : Sandman

Dato : 16-12-05 11:17

On Fri, 16 Dec 2005 10:48:09 +0100, "Flemming Lynggaard"
<flemmingl@gmail.com> wrote:

> [...]
>også højde for barnet nu om dage..
>
>Få en god advokat er særdels vigtigt hvis du har erkendt at det ikke kan

Hej Flemming

Det var også hvad jeg selv havde hørt, og i denne sag bliver det
angiveligt ikke helt fredeligt.

mvh Leif

Fra : Bo

Dato : 16-12-05 11:55

"Flemming Lynggaard" skrev i en meddelelse

> Vrøvl, men sådan er du jo..

Nej, det er ikke helt vrøvl, ofte er det kvinden der får
forældremyndigheden, men som du rigtig nok skriver tager de højde for
barnets tarv. En kvindelig bekendt af mig fik f.eks. ikke
forældremyndigheden over barnet, men det bunder så i løgn mm. så derfor skal
sagen gå om... det får mig til at tænke på, hvor ofte kan man prøve en sag
om forældremyndighed i retten.

Men en ting som er MEGET vigtig er at man ikke flytter sin adresse fra
barnet, under sagen, medmindre man flytter til et sted hvor barnet kan have
sin "normale" dagligdag stadig, flytter man til en anden kommune vil SA og
retten kigge på hvad der er bedst for barnet (bliver den ene boende, vil det
ofte være den der får forældremyndigheden)

> Der er ændret en del i den præcedens omkring det - de tager rent faktisk
> også højde for barnet nu om dage..

Yep

> Få en god advokat er særdels vigtigt hvis du har erkendt at det ikke kan
> løse med "fredelige" midler..

Søg evt. på nettet om lignende tilfælde, hvad der har givet udslag for
forældremyndigheden

At forhindre samvær kan give udslag

At flytte sin adresse væk fra barnet kan give udslag

osv osv.

Hilsen

Bo

Fra : bem

Dato : 16-12-05 12:03

"Bo" <bo@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er ikke helt vrøvl,

Når Knud skriver noget, så er det vrøvl. Punktum. Det gælder uanset det
faktiske indhold.

/Bo

Fra : KNT

Dato : 16-12-05 13:46

Det var dog noget af en konklusion

Knud

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-12-05 13:52

> Det var dog noget af en konklusion
>
> Knud

Men dog 100% korrekt, man går aldrig fejl hvis man går udfra at du vrøvler..

Ingen er blevet skuffede endnu..

Fra : KNT

Dato : 16-12-05 14:02

Og hvornår er du kommet med noget som bare er lidt korrekt?

Knud

Fra : Basil

Dato : 17-12-05 07:11

bem skrev d. 16-12-2005 i meddelelse
<43a29f51$0$1853$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> "Bo" <bo@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> Når Knud skriver noget, så er det vrøvl. Punktum. Det gælder uanset det
> faktiske indhold.

> /Bo

Jeps, Bo W, Åge og nu KNT, der ved man bare at man skal gå en stor bue
udenom.
Åge er dog lun, underholdende og ganske rar, så det er lidt syndt at
sætte ham i bås med de 2 supertosser.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-05 11:27

Hmmm jeg kendte engang Holger Lindholt. Han var en god advokat i mange
sager. Blot skulle man selv lave en del arbejde. Men jeg vil tro at hans søn
Anders Linholt vil være rigtig god hjælp, jeg kan ikke sige det med
sikkerhed, men de har begge en stor ekspertise i lige netop sådanne sager.
http://www.advolaw.dk/index.asp?DocumentID=207&SubID=211
Mvh Jens