solcenter
Fra : Lone Wallebo

Dato : 15-12-05 23:38

Hej

Der er lokalt blevet en solcenter kæde til salg.
Nogen her der har erfaringer, med at drive den slags forretning, kan det
give overskud mv.
Jeg har i forveje et lille firma og kan godt lave regnskabet.
På forhånd tak.
Lone

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-05 08:39

"Lone Wallebo" <lone_wallebo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> give overskud mv.
> Jeg har i forveje et lille firma og kan godt lave regnskabet.

Jeg har ingen erfaring, så pas på ikke at vægte mit indlæg for meget.

Jeg "kender" manden der driver solcenterkæden, Tropicsun i nordjylland. Jeg
mener han har omkring 20 solcentre. Han kører en sprød Mercedes, MEN han
havde også penge inden han startede og jeg ved hans familie også har et
større rengøringsselskab - og jeg _tror_ han får penge derfra også, men det
er ganske usikkert.

I Aalborg kan man pga stor konkurrence tage sol for en 10'er - og det kan
jeg ikke tro man kan tjene penge på - kun lige holde skindet på næsen.

Jeg tror ihvertfald det er alfa og omega at det er gode sole i lækre
omgivelser..

Men tropicsun driver sådan en franchise virksomhed også, så du kan da
kontakte ham: www.tropicsun.dk

Mvh Tommy

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-12-05 10:43

Den 15-12-05 23.37 skrev Lone Wallebo følgende:

> Der er lokalt blevet en solcenter kæde til salg.
> Nogen her der har erfaringer, med at drive den slags forretning, kan det
> give overskud mv.

Kontakt sælgeren og få udleveret regnskabet. Så burde det fremgå ret
tydeligt, om det giver overskud. Sammenhold så regnskabet med grunden
til at kæden sælges (hvorfor sælge noget, der giver overskud og som
kræver en minimal arbejdsindsats?).

Til sidst skal du så vurdere, om du kan noget, som den nuværende ejer
ikke kan - altså om du via forskellige tiltag kan øge omsætningen
og/eller minimere udgifterne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.