Anmeldelse af bestyrelse i I/S
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 15-12-05 14:51

Hej -

Det påstås hos os, at bestyrelsesmedlemmer i et I/S skal anmeldes - i lighed
med bestyrelsesmedlemmer i selskaber - til Erhvers- og Selskabsstyrelsen.

Er det ikke noget vås?

Gerne henvisning til lovgivning mv.

Tak for hjælpen.

- Jensby

Fra : Peter

Dato : 15-12-05 16:05

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNdatea.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det påstås hos os, at bestyrelsesmedlemmer i et I/S skal anmeldes - i
> lighed med bestyrelsesmedlemmer i selskaber - til Erhvers- og

Jo. Som hovedregel KAN man ikke anmelde noget sådant nogen steder.

> Gerne henvisning til lovgivning mv.

Der findes ingen regler om det. Så vidt jeg husker kun for I/S hvor alle
deltagere er ApS'er eller A/S'er.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : nvm

Dato : 15-12-05 17:03

> Det påstås hos os, at bestyrelsesmedlemmer i et I/S skal anmeldes - i lighed
> med bestyrelsesmedlemmer i selskaber - til Erhvers- og Selskabsstyrelsen.
>
> Er det ikke noget vås?

Jo, hvis det er bestyrelsesmedlemmer der menes, for der er ikke noget
krav om at et I/S skal have en bestyrelse..

Men ejerne af I/S'et skal registreres hos er Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Det skal ske på Startblanketten ved stiftelsen og registreringen af
I/S'et for at få et cvr-nr.
http://www.webreg-portal.dk/home.asp?ContentID=176

> Gerne henvisning til lovgivning mv.

Der findes ingen specifik lovgivning om I/S'er og selskabsretten, men en
mangeårig retspraksis.