En BF2 historie
Fra : Keldo

Dato : 15-12-05 14:04

Hej med jer.

Her er en historie fra det virkelige liv.

Jeg køber BF2 da det udkommer, og installerer spillet, alt virker og spillet
er virkeligt godt skruet sammen. Sammen med vennerne bliver der kæmpet hver
aften når unger er lagt i seng. Vi følger alle spændt hinandens stigen i
graderne - hvem er bedst? Første patch udkommer. Den meddelse, som jeg
senere skal møde mange gange, dukker op på min skærm da jeg forsøger at
installere patchen; "Patch failed"! Gode råd er dyre, halvdelen af mine
aften-med-soldater stiger i graderne mens den anden halvdel, incl.
undertegnede, sider fast i installationen af den nye patch. Ved hjælp af
andres erfaringer på nettet samt eas support, som iøvrigt er helt ok, lykkes
det til sidst at få patchet spillet. Alle er glade og vi kæmper videre. Kort
tid efter kommer 1.03 patchen. Det er ikke lysten der får een til at
downloade den nye patch, men vil man være på de gode servere er der ingen
vej uden om. Jeg dobbeltklikker og.........."Patch Failed". F**K, samme
problem igen, men jeg prøver at løse det på samme måde som sidst - det
lykkedes, endelig videre. November måned, BF2:SF udkommer. Hurtigt i i
Blockbuster, de er billigst. Hjem og smide disken i drevet. Vent, der er
kommet en ny Patch 1.12 på 280 Mb - tør man? Jeg henter den og.....klikker
nervøst......"Patch Failed". Jeg ignorerer det, starter med at installere
BF2:SF. Det er løgn, den insistere på at installere en patch 1.1 først!
"Patch Failed". Et skrig til himlen. Jeg leder desperat på nettet, lader mig
registrere på diverse hjemmesider for at få adgang til deres forums. Jeg kan
se der er mange med samme problemer, rigtig mange. Men der er ikke rigtig
nogle gode svar at finde. Jeg skriver et indlæg. En knægt på alder med min
egen søn fortæller mig at han aldrig har haft problemer med BF2 og at jeg
skal holde op med at tude og holde mig fra EA og Dice hvis jeg syntes det er
noget lort. Men jeg syntes jo netop ikke det er nogle lorte spil de laver,
det er jo det der er problemet, deres spil er gode, jeg kan bare ikke få dem
til at virke. Ingen brugbare svar. Jeg patcher igen med 1.12 - nu virker
det, men jeg kan ikke se nogle servere, jo der kom de, men de er alle røde.
Min version er for gammel skriver spillet. Jeg skriver til EA support. Inden
de når at svare har jeg slettet hele spillet og startet en helt ny
installation af både BF2 og BF:SF. Miraklernes tid er ikke forbi, alt virker
og jeg spiller som Seal i 10 minutter inden jeg hopper iseng. I morgen har
jeg fri 11.30, så skal der spilles inden ungerne skal hentes i fritten.
11.45, er jeg hjemme, der er helt ro i huset, arhh, BF2:SF here I come -
finally. Man tror det er løgn men......."your cd key is invalid". Stopper
det aldrig? Endnu en gang afinstalleres alt og reinstalleres forfra. Nu
virker det igen, men hvor længe.

De hårdeste battles jeg har haft er ikke mod amerikanere, kinesere eller
arabere men mod Dice. Tak for kaffe. Send dog ikke et spil på gaden før alt
er tjekket og godkendt, det her er for ringe.

Keldo

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-12-05 14:20

"Keldo" wrote

> [...]

> arabere men mod Dice. Tak for kaffe. Send dog ikke et spil på gaden før
> alt er tjekket og godkendt, det her er for ringe.

Det tog mig i omegnen af en halv time at beslutte at installere spillet i
\program files\ i stedet for \programmer\
Jeg havde problemer med patch 1.12

Efter følgende har alt fungeret perfekt

- Peter

Fra : Jakob

Dato : 15-12-05 15:00

In article <43a169e5$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
keldo@hotmail.com says...

> De hårdeste battles jeg har haft er ikke mod amerikanere, kinesere eller
> arabere men mod Dice. Tak for kaffe. Send dog ikke et spil på gaden før alt
> er tjekket og godkendt, det her er for ringe.

DIce er en katastrofe, de må være den største stak amatører. De har
adskillige gange sendt patches på banen der forværrer problemer.

Det eneste de overlever på er et forrygende gameplay, men alt andet er
PINLIGT. Kunne virkelig godt tænke mig at snakke med en fra det firma på
et tidspunkt.

Bare se deres ingame serverbrowser det er simpelthen rystende ringe
lavet.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kim

Dato : 15-12-05 16:35

.."your cd key is invalid". Stopper
> det aldrig? Endnu en gang afinstalleres alt og reinstalleres forfra. Nu
> virker det igen, men hvor længe.<

Hvis du får den igen, så ligger der et program på
dvd'en(x:\Support\Battlefield2_code) du bare skal køre og indtaste din kode
igen.
Du behøver ikke at lave en reinstallation.

Hilsen Kim

Fra : Martin

Dato : 17-12-05 12:36

> Her er en historie fra det virkelige liv.
> "Patch Failed". "Patch Failed".
> "your cd key is invalid".
> Stopper det aldrig?

Jeg har heldigvis aldrig haft de problemer som du beskriver (Banker under
bordet mens jeg korser mig og sender 10 Ave Maria til himmels), men jeg kan
levende forestille mig hvor frustrerende det må være. "Shit happens" burde
stå på coveret på alle PC spil

Hilsen Martin