Vi føler os lidt lost - hjælp til vurderin~
Fra : M. Andersen

Dato : 15-12-05 11:55

Hej gruppe!

Min mand og jeg har købt et hus, som indvendigt er tip top i orden, men som
udvendig trænger til en kærlig hånd.
Ingen af os er gør det selv folk og vi har begge uheldige erfaringer med
håndværkere som tager overpriser og aldrig bliver færdige. Derfor håber vi
at gruppen kan give os hjælp til to ting:

- Hvad skal der laves?
- Hvad vil det koste?

Jeg har lavet en side http://www.metteogthomas.dk/sider/reperationer.htm
hvor i kan se, hvad det er vi prioritere at få lavet først. Vi har haft en
håndværker til at give tilbud og han ville have 250.000 for det i ser på
billederne. Det mener vi er i overkanten.

Hvad er jeres vurdering af det i ser? Forslag og gode råd modtages gerne!

På forhånd mange tak!

Mette og Thomas

Fra : Max

Dato : 15-12-05 12:04

Hej

> Min mand og jeg har købt et hus, som indvendigt er tip top i orden, men
som
> udvendig trænger til en kærlig hånd.

> Hvad er jeres vurdering af det i ser? Forslag og gode råd modtages gerne!

Tilykke med huset, i har lige anskaffet jer et sted at bruge alle jeres
penge i fremtiden.

Min mening er at i bliver nødt til selv at lære at lave tingene selv for der
bliver ved med at dukke nye ting op i fremtiden.

Mvh Max

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-12-05 14:27

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> wrote in message
> [...]
> håndværker til at give tilbud og han ville have 250.000 for det i ser på
> billederne. Det mener vi er i overkanten.

Jeg er ikke håndværker, og kan ikke vurdere hvad der skal gøres, men jeghar
lige bygget en garage og en dobbelt carport, Garagen er isoleret, og
carporten er høj nok til campingvognen, og da min grund er en skrænt er der
kørt 160 vognlæs jord væk. derudover harjeg fået lagt 150 kvadratmeter
fliser. dne herlighed er løbet op i 230.000 så 250 for at få lavet alt det
du snakker om lyder ikke dyrt for mig. (mit arbejde er udført med
kvitteringer hele vejen igennem)

Peter

Fra : Carsten Keller

Dato : 15-12-05 14:37

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message
> [...]
> der kørt 160 vognlæs jord væk. derudover harjeg fået lagt 150 kvadratmeter

160 vognlæs? Det var ellers ikke så lidt...

Keller

Fra : HKH Chr.

Dato : 15-12-05 15:07

> 160 vognlæs? Det var ellers ikke så lidt...

trillebør vogn læs vel?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-12-05 18:01

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote in message
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message
>
> 160 vognlæs? Det var ellers ikke så lidt...

nej, og det så ikke ud af særligt meget da det lå "på sin plads" *GGG*

Peter

Fra : Q

Dato : 15-12-05 16:55

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billederne. Det mener vi er i overkanten.
>
> Hvad er jeres vurdering af det i ser? Forslag og gode råd modtages gerne!

1: Indkørsel kunne vel klares med et par læs grus istedetfor fliser?.. En
skurvogn i god stand koster vel en 40-50K + moms brugt ( se f.eks
www.godik.dk ).. En Carport kan du få som byggesæt, Bauhaus mfl. har dem..

2: Den jordvold kan I selv fjerne - det er bare at tage fat med skovl og
trillebør.. Soklen skal nok males efterfølgende

3: Kan du vel nøjes med at pudse op, men det revner nok igen på etellerandet
tidspunkt.. Kældervinduerne koster vel omkring 1200,-/stk hvis det er
standardmål. Dertil kommer en tømrer i en formiddag.. www.jvk.dk

4: Altefter ønsket design mv. 500,- -> 3K i materialer + en tømrer i optil
en dag.. Klinker: materialepris + en murer i en halv dag

Kælderindgang: lad trappen være udenfor og sæt en frisk dør i nede i
kælderen.. puds murværket op igen.. Sådan en ganske alm. udendørs dør koster
4-5K + en tømrer i et par timer..

Det der nok trækker tænder ud er carport + fliser + skurvogn, hvis den er
regnet med i prisen..

/peter

Fra : Glenn

Dato : 15-12-05 18:36

> 2: Den jordvold kan I selv fjerne - det er bare at tage fat med skovl og
> trillebør.. Soklen skal nok males efterfølgende

Man kan evt. bruge de 8-tals lignene fliser/eller-hvad-det-nu-er til
indkørelse, og så græs i mellemrummene. (hvis der er ok)

Glenn

Fra : S.B.

Dato : 15-12-05 21:21

> [...]
> billederne. Det mener vi er i overkanten.
>
> Hvad er jeres vurdering af det i ser? Forslag og gode råd modtages gerne!

Svært at komme med en pris på det, håndværkere koster ikke det samme om det
er i kbh. eller på den jyske hede
Så for at kunne komme mere konkret ind på det, er det nødvendig at få en ca.
placering på hvor i landet huset er

Søren

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-12-05 23:30

> Ingen af os er gør det selv folk og vi har begge uheldige erfaringer med
> håndværkere som tager overpriser og aldrig bliver færdige.

Derfor er de fleste husejer også gør-det -selv-folk på godt og ondt. Nogle
bruger tid på at finde ud af hvordan man gør korrekt, følger anvisninger og
er pernitten nok til at det også skal være pænt. Andre skyder fra hoften og
mener at det kan enhver idiot da klare - det ser så typisk også sådan ud. Og
så er der en masse mennesker mellem disse to yderpunkter.

Så I kan enten betale (meget) ved kasse et eller også lære at gøre det selv.
For de fleste af os ender det i et kompromis: Det, vi kan selv bliver udført
og resten venter på at håndværkerne ikke har så travlt eller at polakkerne
kommer til fadet.

Mvh Maria

Fra : M. Andersen

Dato : 16-12-05 05:51

Tak for alle jeres gode idéer og konstruktive input!

Vi bor i Nordjylland og det skulle efter sigende også betyde noget. I byer
hvor håndværkerne har meget at lave er det dyrere (her) end der hvor de ikke
har så meget at lave.

Jeg prøver at kigge på de links i har lagt til mig i weekenden og så må vi
gå i gang med at "lære" hvordan vi kan ordne nogle af de ting i siger.

Med venlig hilsen

Mette

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-12-05 09:01

On Thu, 15 Dec 2005 11:54:52 +0100, "M. Andersen" <ikke@taleom.dk>
wrote:

> [...]
>billederne. Det mener vi er i overkanten.
>
>Hvad er jeres vurdering af det i ser? Forslag og gode råd modtages gerne!

De fliser til jeres indkørsel, som jeres bekendte siger ikke kan bruges
- hvad slags fliser er det? Og kom han med en god begrundelse for at de
ikke kan bruges?

Der er ikke det fjerneste i vejen med at bruge gamle fliser, så længe de
stadig er hele. De er lidt mere besværlige at få lagt pænt og de er også
tit sværere at feje rene (hvis man gør sådan noget).

Når det er til en indkørsel må de dog ikke være for tynde, så knækker de
for let.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : TGJ

Dato : 17-12-05 17:19

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har haft en håndværker til at give tilbud og han ville have 250.000 for
> det i ser på billederne. Det mener vi er i overkanten.

Få min 2 andre håndværkere ud og give tilbud

Før jeg får lavet noget har jeg altid 3 forskellige ude at give tilbud

Thomas

Fra : M. Andersen

Dato : 19-12-05 22:37

> [...]
> billederne. Det mener vi er i overkanten.
>
> Hvad er jeres vurdering af det i ser? Forslag og gode råd modtages gerne!

Ja, vi fik en ekstra ud og give tilbud: 150.000 for samme arbejde - og han
mente sagtens at de gamle fliser kunne bruges, der var bare ikke nok, men så
kunne man købe en anden slags og lægge en stribe af dem i midten, det kan jo
blive ret flot.
150.000 er en meget fair pris og det er et skriftligt tilbud med
færdiggørelse inden 1/5-06

Så vi er glade! Godt jeg lige spurgte herinde!

Rigtig god jul til jer alle

Mette

Fra : Uni Bull

Dato : 19-12-05 22:45

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> skrev i en meddelelse

> 150.000 er en meget fair pris og det er et skriftligt tilbud med
> færdiggørelse inden 1/5-06

Få evt. en dagsbødesats ind i kontrakten (for sådan en bør i nok
skrive!) hvis arbejdet ikke er udført til tiden...
--
Uni Bull
Vallensbæk