"Dræb de kristne"
Fra : JoVe

Dato : 15-12-05 10:51

Graffitien 'Dræb de kristne' skal alligevel ikke klippes ud af
dokumentarserien om heavy metal-bandet 'Stormslag'.

Hvis man nu tænker sig en udsendelse hvor slogan'et "Dræb muslimerne"
eller "Dræb de homoseksuelle" indgik, så var der en helt anden
forargelse hos den kulturradikale elite. Så var det slet ikke på tale at
ændre programmet før en genudsendelse, for der blev end ikke en udsendelse!

Det omstridte udsagn er ment som en provokation, men det er helt
realistisk at det en dag bliver blodig virkelighed!

Åb 6,9 - 11:
Og da det brød det femte segl, så jeg neden under alteret deres sjæle,
som var myrdede for Guds ord skyld og for det vidnesbyrds skyld, som de
holdt fast ved. Og de råbte med høj røst og sagde: »Hvor længe, Herre,
du hellige og sanddru! vil du tøve med at dømme og hævne vort blod på
dem, der bor på jorden?« Og hver af dem blev der givet en lang, hvid
klædning, og der blev sagt til dem, at de skulle hvile endnu en liden
stund, INDTIL TALLET BLEV FULDT PÅ DERES MEDTJENERE OG DERES BRØDRE, DER
SKULLE IHJELSLÅS LIGESOM DE.

Mvh
Jørgen Vestergaard

Fra : Rune

Dato : 15-12-05 13:01

"JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hos den kulturradikale elite. Så var det slet ikke på tale at ændre
> programmet før en genudsendelse, for der blev end ikke en udsendelse!

Basalt set er det bare en gang drengerøve i Stormslag. De udviser ikke det
mindste mod med sådanne slogans, for de ved akkurat ligeså godt som alle
andre de intet satser eller risikere derved. Men jeg venter spændt på de
radikale, med Helvig Petersen og Else Gerner Nielsen, skal gå i spidsen og
fordømme gruppen - nu de var så langt fremme i skoene med deres fordømmelser
af Jyllands Posten.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 15-12-05 21:24

> [...]
>
> Det omstridte udsagn er ment som en provokation, men det er helt
> realistisk at det en dag bliver blodig virkelighed!

blah blah blah... hvad er du bange for? Kan din Gud ikke beskytte dig, hvis
det er?
Tror kun det er svenske/norske black metal-idioter som kunne finde på at
gøre noget ud af det.
Selvom jeg ikke er kristen og kan lide at gøre nar af troende nogle gange,
er jeg ikke anti-kristen og det tror jeg de færreste er, selvom de f.eks.
har anti-kristne temaer i deres tekster

Kan man se udsendelsen et sted? Kunne være bandet var noget ved.

Fra : Vidal

Dato : 18-12-05 10:17

JoVe wrote:

> Graffitien 'Dræb de kristne' skal alligevel ikke klippes ud af
> dokumentarserien om heavy metal-bandet 'Stormslag'.

Jeg har ikke kunnet mobilisere interesse for
at følge TV2s serie, men måtte jo så alligevel
se et indslag for lissom at få et selvsyn.

Det var egentligt meget beroligende. Hvis de
fyre virkeligt er Satans repræsentanter,
behøver vi vist ikke frygte noget.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-12-05 15:16

Vidal wrote:

> Jeg har ikke kunnet mobilisere interesse for
> at følge TV2s serie, men måtte jo så alligevel
> se et indslag for lissom at få et selvsyn.

Det er vist på DR2, Villy:

http://www.dr.dk/stormslag/

Og der kan du altså se udsendelserne, hvis du har netforbindelsen til det...

(Men det er på egen advarsel!)

> Det var egentligt meget beroligende. Hvis de
> fyre virkeligt er Satans repræsentanter,
> behøver vi vist ikke frygte noget.

Nope!

Og dog: Måske spiller han ligefrem på vor medlidenhed, dèn snedige
slubbert! ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : Vidal

Dato : 18-12-05 15:44

Anders Peter Johnsen wrote:

> Det er vist på DR2, Villy:

Ja, selvfølgeligt.

> http://www.dr.dk/stormslag/
>
> Og der kan du altså se udsendelserne, hvis du har netforbindelsen til
> det...

Jeg så afsnittet på TV i aftes.

> Nope!
>
> Og dog: Måske spiller han ligefrem på vor medlidenhed, dèn snedige
> slubbert! ;-D

Ja, djævelens veje ere uransagelige. Men man føler
ganske rigtigt, det er lidt synd for dem.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 18-12-05 21:15

Nu har jeg set et afsnit af programmet. Altså... det pisser mig lidt af,
hvis der opstår generalisering af metalhoveder pga. dette program. Selvfølge
er der nogle af os, som opfører os således, men det er jo en genre, hvor man
tit har vilde drukture og andet som kroppen lyster.
Dog kender jeg hundredevis af mennesker med samme attituder, der intet har
med metal at gøre.
Det jeg synes var mest sørgeligt, var da en af dem lånte penge af sin mor,
på et meget kort visit. Det blev jeg lidt harm over...

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-05 22:30

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det jeg synes var mest sørgeligt, var da en af dem lånte penge af sin
> mor, på et meget kort visit. Det blev jeg lidt harm over...

Du er vist - ganske som dine med-metalhoveder i Stormslag - heller ikke
trykket af studenterhuen, hva'?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 18-12-05 22:37

> Du er vist - ganske som dine med-metalhoveder i Stormslag - heller ikke
> trykket af studenterhuen, hva'?

Hvad mener du om det? Og skal jeg til at komme med personangreb efter
kristne som dig?

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-05 22:44

> Hvad mener du om det?

Om hvad?

> Og skal jeg til at komme med personangreb efter
> kristne som dig?

Ja, gør du det. Vi kristne tænder helt vildt efter personangreb som dig.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 18-12-05 22:49

> Om hvad?

Var for hurtig på tasterne, som jeg generelt er. Jeg mente selvfølgelig:
Hvad mener du med det? Men det kunne du nok ikke se for din religiøse
overbevisning, som åbenbart er placeret 4,5 cm oppe i din linea aspera.
Hvilket selvfølgelig også forklarer hvorfor dit udsyn er spærret.

> Ja, gør du det. Vi kristne tænder helt vildt efter personangreb som dig.

Ja selvfølgelig gør du det. Ikke så fedt, når man ikke kan bevise sin
overbevisning hva'? Så er det altid sjovere at undertrykke og fordømme andre
og deres meninger. Dette har nogle af jer gjort med stor succes de sidste
mange hundrede år i hvert fald.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-05 22:53

> [...]
> fordømme andre og deres meninger. Dette har nogle af jer gjort med
> stor succes de sidste mange hundrede år i hvert fald.

Quod erat demonstrandum.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 18-12-05 23:03

> Quod erat demonstrandum.

Du har så sandelig intet bevist. Du har tværtimod bevist at du ikke har
kunnet argumentere mod en knægt på 18 år, som ikke er tynget af
studenterhuen, fordi at 3. G først lige skal afsluttes. Og med et gennemsnit
på 9,6 tror jeg ikke, jeg ligger blandt den mindre intelligente del af
befolkningen.
En anden ting jeg var så venlig at illustrere, at jeg i forhold til dig,
ikke generalisere når det gælder kristne. Dette gør jeg ikke, fordi jeg
kender utroligt mange søde og venlige kristne, som ikke har den grad af
"højrøvet hed", som du så sandelig besidder.
Skal vi tage diskussionen ned på et mere civiliseret plan, eller skal du
lige have et ekstra bid af æblet? Og for at slå det fast, så var det dig,
der startede dette og ikke mig. Jeg følger blot strømmen, hvilket måske ikke
er det mest beundringsværdige, men da dette jo bare er et forum, tog jeg mig
den frihed.

Så kan vi ikke aftale, at vi ikke behøver at befinde os i et dumt og
åndssvagt område, hvor vi begge 2 går herfra uden at erfaret noget af
hverandens synspunkter.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-05 23:11

> Du har så sandelig intet bevist. Du har tværtimod bevist at du ikke
> har kunnet argumentere mod en knægt på 18 år, som ikke er tynget af
> studenterhuen, fordi at 3. G først lige skal afsluttes.

Hehe.

> Og med et
> gennemsnit på 9,6 tror jeg ikke, jeg ligger blandt den mindre
> intelligente del af befolkningen.

Wauw. Jeg krydser fingre for et godt resultat af din kommende eksamen.

> [...]
> fordi jeg kender utroligt mange søde og venlige kristne, som ikke har
> den grad af "højrøvet hed", som du så sandelig besidder.

Det hedder "højrøvethed". Lærer I ikke om sammensatte ord længere?

> [...]
> hvilket måske ikke er det mest beundringsværdige, men da dette jo
> bare er et forum, tog jeg mig den frihed.

Go for it.

> Så kan vi ikke aftale, at vi ikke behøver at befinde os i et dumt og
> åndssvagt område, hvor vi begge 2 går herfra uden at erfaret noget af
> hverandens synspunkter.

Jamen jeg har da erfaret meget om dig og dine synspunkter. Du burde også
have erfaret meget om mig og mine synspunkter.

NB: Jeg er forresten ikke kristen.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 18-12-05 23:19

> Hehe.

> Wauw. Jeg krydser fingre for et godt resultat af din kommende eksamen.

Tak skal du have.

> Det hedder "højrøvethed". Lærer I ikke om sammensatte ord længere?

Jo... Kender du ikke til hændelsen, hvor man i al sin hast kommer til at
ramme space-tasten?

> Go for it.

I will...

> Jamen jeg har da erfaret meget om dig og dine synspunkter. Du burde også
> have erfaret meget om mig og mine synspunkter.
>
> NB: Jeg er forresten ikke kristen.

aha... interessant... men irrelevant for vores verbale dyst.
Det vi har lært om hinanden og vores synspunkter, tror jeg desværre bare
ikke har været gavnligt på det plan, som det har foregået på.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-12-05 23:07

Sren Kjeldsen wrote:
> Nu har jeg set et afsnit af programmet. Altså... det pisser mig lidt af,
> hvis der opstår generalisering af metalhoveder pga. dette program.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg - når det kommer til eventuelle
betragtninger over postuleret "satanisme" hos Stormslag - nærmest finder
disse unge mænd sørgeligt harmløse.

Og hvad måske værre er: Jeg kan virkelig ikke på stående fod nævne blot
eet eneste selvpostuleret "satanistisk" heavy-metal band, jeg virkelig
kan tage seriøst som sådant og ligefrem blive "religiøst forarget",
endsige overhovedet oprigtigt kristeligt skræmt over:

Det er som regel en temmelig billig og letgennemskuelig salgsgimmick,
når diverse rockbands/kunstnere således hævder eet eller andet
postuleret "anti-kristent ideologigrundlag".

Og i fald de overhovedet skulle mene noget som helst substantielt/
religiøst med deres musik, så er det sjovt nok oftest snarere en form
for subtilt kristent budskab gennem en overdreven masochistisk, ydmyg
selvfordømmelse, de egentlig bygger på, end det modsatte.

Jeg ved ikke om du kan følge mig, men jeg synes altså bare det er lidt
svært at tage dét der pseudo-pubertære "Uh, hvor er vi altså bare nogle
slemme selvpostulerede Satan-dyrkere!"-ræs seriøst i det lange løb.

Nåja, okay, så fornærmer man måske "det bedre borgerskab", hvis dèt i
sig selv er formålet, javel, men det gjorde Jesus altså for så vidt også
ganske eftertrykkeligt...

Så hvorfor dog dyrke Satan?

Anders Peter Johnsen

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 18-12-05 23:14

> Jeg må ærligt indrømme, at jeg - når det kommer til eventuelle
> betragtninger over postuleret "satanisme" hos Stormslag - nærmest finder
> disse unge mænd sørgeligt harmløse.

Nu sagde de jo også selv at de ikke var satanister, men blot virkede som det
en gang imellem, fordi det er sjovt at provokere. (Jeg må desværre skære ned
på dit indlæg, da jeg tror jeg har forstået dit budskab. Hvis jeg ikke har
det, må du endelig sige til )

> [...]
> tage seriøst som sådant og ligefrem blive "religiøst forarget", endsige
> overhovedet oprigtigt kristeligt skræmt over:

Der er et fåtal af metalbands, som du har grund til at frygte. Der er nogle
virkelige ekstreme norske/svenske black-metalbands, der er kendt for at have
dræbt hinanden og brændt kirker ned. Men dette, vil jeg vove at påstå, har
ikke så meget med genren at gøre, fordi der f.eks. også er mange blues eller
rockbands der har en ret så voldelig indstilling, når det gælder
fremstillingen af deres overbevisninger.

> Så hvorfor dog dyrke Satan?

Nu er satanisme jo mange ting. Og mange satanister respekterer jeg, fordi at
deres synspunkter passer overens med min humanistiske overbevisninger. Dette
siger jeg selvfølgelig også om kristne og buddhister blandt andre.
Når satanisme bliver fremstillet på den måde som det muligvis bliver gjort i
programmet, er det ligesom hvis jeg påstod, at ALLE kristne undertrykte folk
med deres religion og bandlyste familiemedlemmer som ikke følger idealerne.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-12-05 03:34

Sren Kjeldsen wrote:

> Nu sagde de jo også selv at de ikke var satanister, men blot virkede som det
> en gang imellem, fordi det er sjovt at provokere.

Ah, okay. Så de er altså bare nogle slappe wannabes og ikke rigtige
gennemført hardcore-militante, ultra-ortodokse lucifer-disciple,
jaaavel...

Eet eller andet sted har jeg stadig "Tuborg-støtte" reklamen med

> (Jeg må desværre skære ned
> på dit indlæg, da jeg tror jeg har forstået dit budskab. Hvis jeg ikke har
> det, må du endelig sige til )

Sådan fungerer det jo: Du svarer selv på, hvad du vil, og skærer ellers
til for at skåne såvel vore stakkels mailservere som medlæsere, der
ellers hurtigt bliver overbelastede!

Jeg er glad hvis du nogenlunde forstår, hvad jeg mener.

> Der er et fåtal af metalbands, som du har grund til at frygte.

Lad os nu lige se, hvem der eventuelt måtte have mest grund til at
frygte hvem. Jeg er ikke i udgangspunktet bange for satanister, selv om
det da helt sikkert er skræmmende at de kan være så sindsformørket
stupide, som du beskriver herunder...

> Der er nogle
> virkelige ekstreme norske/svenske black-metalbands, der er kendt for at have
> dræbt hinanden

Sygelig, ja faktisk nærmest grotesk påfaldende "fanatisk-religiøs
adfærd" i al sin satanisk sorte ironi....

Hvad skal man dog bruge "fanatiske kristne" til, når satanisterne
ligefrem selv udrydder hinanden?

Jeg håber imidlertid at det er opklaret og gerningsmændene fundet og
bragt for retten.

> og brændt kirker ned.

Jeg får vitterligt spontant lyst til at gi' disse åndformørkede
jammerlabber et eftertrykkeligt og solidt par på skrinet: Og nej, det
har faktisk ikke så forfærdeligt meget med religion at gøre, som at de i
deres INFAME arrogance bilder sig ind at skulle brænde ellers hidtil
bevarede nationale kulturhistoriske mindesmærker (som så altså
tilfældigvis er kirker) til grunden: Det er "UN World Heritage"-fredede
bygninger for pokker!

Det logiske spørgsmålet til en sådan hærværksmand må vel lyde: "Her har
vi et velbevaret bygningsværk, som dine egne stolte forfædre har bygget
for ca. 1000 år siden, og din egen største bedrift i dit ellers
skidesølle liv er følgelig at sætte ild til det og brænde det af???"

Det er så afskyelig en mangel på respekt for egne forfædre - som efter
alt at dømme faktisk på et tidspunkt blev kristne - at han nok
principielt er rigtigt, rigtigt ilde stedt, hvis han ellers måtte påstå
at tro på en form for norrøn mytologi/Asatro hvor ens forfædre altså mig
bekendt bør mindes, æres og respekteres ærbødigt under alvorlig frygt
for repressalier. (Og da ISÆR hvis de er døde!)

> [...]
> rockbands der har en ret så voldelig indstilling, når det gælder
> fremstillingen af deres overbevisninger.

Ynkeligt: De får åbenbart ikke afreageret for disse tendenser med
musikken? Okay, så er det vist ikke bare "moralsk løftede pegefingre",
men derimod straffeloven, hvis de ikke magter at opføre sig civiliseret...

> Nu er satanisme jo mange ting.

Egentlig burde det jo strengt taget slet ikke være så teologisk svært og
abstrakt at definere: Det er jo logisk set blot et "negativbillede" af
Kristendommen, altså "Kristendommen vendt 180 grader" eller
"Kristendommen med modsat fortegn", "Den principielt umulige skygge af
Kristi åndelige lys" etc. etc....

Men altså ikke ligefrem noget strålende originalt eller selvstændigt, vel?

Tværtimod ville Satanismen vel slet ikke findes uden Jødedom/Kristendom,
da det vel er en entitet indenfor ca. samme mytologiske "Gud vs. Satan"
verdensopfattelse?

Hvis jeg skal blive direkte nedladende, må jeg sammenligne det med en
slags "primitiv snylter-pseudoreligion", der ganske
enkelt ikke kan bestå i sig selv: For hvor ville Satan dog overhovedet
være uden Gud? Ville han overhovedet være så "storslået
interessant" som han tydeligvis gøres?

> Og mange satanister respekterer jeg, fordi at
> deres synspunkter passer overens med min humanistiske overbevisninger.

Du må meget undskylde mig, men for så vidt at man som kristen da netop
opfatter Jesus som "MENNESKESØNNEN", så har jeg altså lidt svært ved at
se, hvad Satan så ellers skulle kunne byde på af påstået "humanisme"?

> [...]
> med deres religion og bandlyste familiemedlemmer som ikke følger idealerne.

Jeg har blot oprigtigt svært ved at forstå, hvorfor nogle unge mænd
bevidst hellere vil dyrke Satan end Jesus.

Okay, jeg kan godt se at det måske virker "langhåret" med rockmusikere
der bliver akut frelste med overhængende fare for at "overdyrke" Jesus,
men hvad skulle dog på den anden side være så attraktivt ved Satan, hvis
man virkelig tror at han repræsenterer alt ondt og falsk og dæmonisk?

Anders Peter Johnsen

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-12-05 04:11

Anders Peter Johnsen wrote:
> Sren Kjeldsen wrote:
<...>
> [...]
> ligefrem selv udrydder hinanden?
> Jeg håber imidlertid at det er opklaret og gerningsmændene fundet og

Man skal faktisk ikke engang til udlandet for at finde deltagere der har
været med til gravskændinger. I slutningen af 90'erne var en forsanger
for et mindre dansk heavy-metal band med i større hærværk efter en våd
aften. Såvidt jeg husker foregik det ovre på Fyn... :'-(

> [...]
> bekendt bør mindes, æres og respekteres ærbødigt under alvorlig frygt
> for repressalier. (Og da ISÆR hvis de er døde!)

Ganske enig.

Hov-hov. Denne overså jeg faktisk før.... Hvad er det lige for nogle
blues bands der skulle opmuntre til vold med en "ret så voldelig
indstilling, når det gælder fremstillingen af deres overbevisninger"?

Det synes jeg ikke Søren fik forklaret, så jeg indskyder lige
bemærkningen her...

Henrik, Dianalund
....Vi er alle Adams børn, og alle holder vi af pandekage
....Set på skilt: "Vi stoler på Gud, alle andre betaler kontant"

Fra : Britt Malka

Dato : 19-12-05 16:11

On Mon, 19 Dec 2005 04:10:40 +0100, Henrik Vestergaard
<vestergaard_henr@gmx.net> wrote:

>Hov-hov. Denne overså jeg faktisk før.... Hvad er det lige for nogle
>blues bands der skulle opmuntre til vold med en "ret så voldelig
>indstilling, når det gælder fremstillingen af deres overbevisninger"?

For fyrre år siden sagde man, at Beatles gjorde det Man er vist
ikke blevet meget klogere i dag.
FlashChat på hjemmesiden - let opsætning - Pris 5 $
Demo her - http://www.kortlink.com/flashchat

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-12-05 16:54

Britt Malka wrote:

> For fyrre år siden sagde man, at Beatles gjorde det Man er vist
> ikke blevet meget klogere i dag.
> FlashChat på hjemmesiden - let opsætning - Pris 5 $
> Demo her - http://www.kortlink.com/flashchat

Ups - vist en reklamesvipser. Som den fundats-Børge jeg får skyld for at
være må jeg vist hellere kaste en protestant - reklamer skal i
signaturen.... [Så kan I andre glæde jer over det ikke gik upåagtet
forbi. ]

Men tilbage til teksten.

Ja, der var vist en del "gammeldags" forældre, der fik sig et kæmpe chok
da Beatles kom frem. I dag kaldes det vel næsten pop-musik...

Jeg må sige jeg undrer mig meget over de angreb der begås ved disse
generaliseringer, som blev foretaget, og som fik mig til at reagere. Man
gennemsøger gruppernes musik, og kan man bare finde én sætning tages
denne ud af kontekst -- også selvom *enhver* der kender musikken ved, at
kunstneren skildrer en del af virkeligheden i stedet for at opmuntre til
f.eks. vold, mord etc.

Man har gjort det overfor Noir Désir, AC/DC, Depeche Mode, Pink Floyd
m.fl. selvom de fleste af de her nævnte netop *har* talent. Så
jantelovs-tæsk fås altså globalt... :'-(

Men da jeg læste Wikipedias artikel om Blues [ref:
http://en.wikipedia.org/wiki/Blues] var der mange navne der gav positive
indtryk, herunder også fra jazzens verden: Charlie Parker, Louis
"Satchmo" Armstrong m.fl.

Men *intet* der indikerede opmuntring til vold, som oprindeligt
påstået... ;->

Fra : Britt Malka

Dato : 19-12-05 17:09

On Mon, 19 Dec 2005 16:54:10 +0100, Henrik Vestergaard
> [...]

>være må jeg vist hellere kaste en protestant - reklamer skal i
>signaturen.... [Så kan I andre glæde jer over det ikke gik upåagtet

Det *er* min signatur. Jeg havde bare glemt -- og mit navn i
signaturen Opdagede det, da indlægget kom, gik straks i
hjælpefilen i Agent, men fandt intet om, hvordan man sletter indlæg på
serveren, og jeg kan aldrig huske det ...

>Men tilbage til teksten.

Nemlig.

>Ja, der var vist en del "gammeldags" forældre, der fik sig et kæmpe chok
>da Beatles kom frem. I dag kaldes det vel næsten pop-musik...

Ja, at tænke sig, at man anså dem for at være langhårede dengang

> [...]
>denne ud af kontekst -- også selvom *enhver* der kender musikken ved, at
>kunstneren skildrer en del af virkeligheden i stedet for at opmuntre til

Ja, det er ikke seriøst.

>Men *intet* der indikerede opmuntring til vold, som oprindeligt
>påstået... ;->

Nope eller smide borde gennem luften eller satanisk adfærd

--
Britt Malka

Fra : Karsten Krambs

Dato : 19-12-05 17:52

On Mon, 19 Dec 2005 17:09:01 +0100, Britt Malka <news@foxladi.com>
wrote:

>gik straks i
>hjælpefilen i Agent, men fandt intet om, hvordan man sletter indlæg på
>serveren, og jeg kan aldrig huske det ...

Post -> Cancel Usenet Message

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : Britt Malka

Dato : 19-12-05 18:49

On Mon, 19 Dec 2005 17:52:13 +0100, Karsten Krambs
<snabelulrich@DONTSPAMhotmail.com> wrote:

>Post -> Cancel Usenet Message

Oh ... så let? Tak!

--
Britt Malka
Sæt flash kort på din hjemmeside

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-12-05 20:22

Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
> jaaavel...
>
> Eet eller andet sted har jeg stadig "Tuborg-støtte" reklamen med

(Og der manglede lige noget dèr!)

....een af komikerne fra Wulffmorgenthaler, der gi'r den som forsanger i
et fiktivt "satanist-metal" band kaldet "Blood of Lucifer", kørende for
min indre nethinde, når jeg tænker på sådanne erklærede "anti-kristne"
bands...

Anders Peter Johnsen

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-12-05 00:30

Sren Kjeldsen wrote:
> [...]
> er der nogle af os, som opfører os således, men det er jo en genre, hvor man
> tit har vilde drukture og andet som kroppen lyster.

http://www.sst.dk/subsites/maxfem.aspx/ synes at være relevant. Hvis det
er så vigtigt at gøre ligegyldigt hvad bare fordi "kroppen lyster", så
er du - og andre - ude på et skråplan.

Et par gode glas rødvin er sundt (altså: moderation), mens det ved en
flaske om dagen bliver mindre sundt...

> Dog kender jeg hundredevis af mennesker med samme attituder, der intet har
> med metal at gøre.

Dumhed findes over alt.

> Det jeg synes var mest sørgeligt, var da en af dem lånte penge af sin mor,
> på et meget kort visit. Det blev jeg lidt harm over...

Kunsten at sætte grænser lærer alle kloge mødre, og fædre.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 19-12-05 01:14

> [...]
> du - og andre - ude på et skråplan.
>
> Et par gode glas rødvin er sundt (altså: moderation), mens det ved en

Alt med måde selvfølgelig... Men rock n' roll handler jo om at gå ud i
ekstremerne... Og så har det ingen betydning overhovedet

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-12-05 03:43

JoVe wrote:
> [...]
> klædning, og der blev sagt til dem, at de skulle hvile endnu en liden
> stund, INDTIL TALLET BLEV FULDT PÅ DERES MEDTJENERE OG DERES BRØDRE, DER

Æh, nu drejer den givne situation sig om nogle ret harmløse tjaldrygende
tågehoveder i Nordvestkvarteret. Det er jo altså ikke ligefrem Kejser
Nero, vi her har med at gøre, vel?

Anders Peter Johnsen

Fra : Harald Mossige

Dato : 19-12-05 03:54

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> Æh, nu drejer den givne situation sig om nogle ret harmløse tjaldrygende
> tågehoveder i Nordvestkvarteret. Det er jo altså ikke ligefrem Kejser
> Nero, vi her har med at gøre, vel?

Joda.
Nero metall.

HM

Fra : JoVe

Dato : 19-12-05 10:24

Anders Peter Johnsen wrote:

> Æh, nu drejer den givne situation sig om nogle ret harmløse tjaldrygende
> tågehoveder i Nordvestkvarteret. Det er jo altså ikke ligefrem Kejser
> Nero, vi her har med at gøre, vel?

Javist - de unge i udsendelsen kunne vel dårlig nok skære hovedet af en
kat, så de er ikke værd at frygte! Men signalet "Dræb de kristne!" er
som intonationen af en ouverture. Jeg tror ikke kristenforfølgelse er
umiddelbart forestående, men på den anden side mener jeg Skriften
forudsiger den - det er det der er pointet!

Mvh
Jørgen Vestergaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-12-05 20:05

JoVe skrev:

> [...]
> umiddelbart forestående, men på den anden side mener jeg Skriften
> forudsiger den - det er det der er pointet!

Det er nok ikke primært fra dèn side, den kommer, i så fald...

Uden at bedrive religiøs plat på ofrene for diverse terroraktioner er
det nu nok snarere _dem_ jeg i så fald vil betragte som virkelige
martyrer for religiøst-vanvittig, antikristen menneskeudryddelse i vor
tid...

Anders Peter Johnsen