Regning efter 2 år??
Fra : Hans

Dato : 15-12-05 10:16

Jeg har fået en regning efter 2 år. Jeg kan ikke huske om jeg har betalt den
eller jeg bare ikke har fået den før. Det er en rep. regning til min bil på
445,54 kr. Rep. datoen var den 09.10.03 og regningen kom først i dag.

Hvordan skal jeg forholde mig??

Fra : ha

Dato : 15-12-05 10:35

Hans wrote:
> Hvordan skal jeg forholde mig??

Sørg for at få den betalt (hvis du altså ikka kan dokumentere at du
tidligere har
gjort det).

/ha

Fra : Holst

Dato : 15-12-05 10:44

Hans wrote:

> [...]
> eller jeg bare ikke har fået den før. Det er en rep. regning til min bil på
> 445,54 kr. Rep. datoen var den 09.10.03 og regningen kom først i dag.

Du kigger naturligvis tilbage på de gamle regninger fra mekanikeren og
ser om du har betalt den. Kontoudtog fra din bank kan måske også være
dig behjælpelig.

Har du betalt regningen, kontakter du din mekaniker og eventuelt
fremlægger noget dokumentation for betalingen.

Og har du ikke betalt den, så sørger du naturligvis for at betale den,
for du skylder ham jo nogle penge. Var det mig, ville jeg også lige tage
en snak med mekanikeren, så han fremover forhåbentlig sender regningerne
ud noget hurtigere.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 15-12-05 12:49

"Holst" <newsdec05@shelter.dk> wrote in message

> [...]
> du skylder ham jo nogle penge. Var det mig, ville jeg også lige tage en
> snak med mekanikeren, så han fremover forhåbentlig sender regningerne ud

Ja han har vel juridisk set 5 år til at få den sendt ikke?

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 13:45

On Thu, 15 Dec 2005 10:15:57 +0100, Hans wrote:

> [...]
> eller jeg bare ikke har fået den før. Det er en rep. regning til min bil på
> 445,54 kr. Rep. datoen var den 09.10.03 og regningen kom først i dag.

I Salling, hvor jeg indtil for nyligt boede i en årrække, var det ganske
normalt, at der kunne gå adskillige måneder før man fik en regning - hvis
nogensinde overhovedet. Jeg har flere gange måttet rykke og ligefrem
fortælle en håndværker hvad han havde lavet hvornår. Som regel ordnede vi
det herefter sort, for - som de ofte sagde - "Når jeg har glemt det, så har
Skattefar sikkert osse"

Nå, men du skylder ham jo pengene, så se hellere at få betalt.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen