pbs tilbageførsel af betaling
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 15-12-05 09:22

Hej gruppe

Jeg havde en lidt uheldig købsoplevelse med en internet forrretning i uk i
Maj 05, varen blev iflg dem væk i posten og jeg modtog aldrig noget eller
hørte fra dem igen - så jeg bad min bank tilbage føre min betaling, so far
so good..

Jeg modtager så idag - 7 mdr efter et brev fra min bank om at jeg skal
dokumentere overfor pbs at jeg har forsøgt at få pengene retur fra
forretningen ellers skal jeg prøve det etc etc.. nu prøvede jeg jo dengang
via telefon - og mener ligesom at den sag er lukket og at de har haft mere
end 7 mdr til at reagere. Men jeg kan ikke finde reglerne på området - skal
jeg virkeligt nu stå på hovedet - og _igen_ kontakte denne butik der jo ikke
har nogen interesse i at hjælpe mig med noget som helst idet jeg ikke er
kunde?

Har slet ikke det benyttede kort mere btw..

Nogle gode tips?

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 15-12-05 09:59

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev:

> [...]
> modtog aldrig noget eller hørte fra dem igen - så jeg bad min bank
> tilbage føre min betaling, so far so good..
[SNIP]
> Har slet ikke det benyttede kort mere btw..
>
> Nogle gode tips?

Banken skulle have tilbageført pengene til din konto med det samme -
det følger af lov om visse betalingsmidler §11

http://www.forbrug.dk/markedsforing/love/forbrugerlove/betalingsmiddellov/bml-arkiv/lov-om-betalingsmidler/

Før du henvendte dig i banken skulle du have kontaktet butikken med
henblik på en løsning. Hvis du har det så fremviser du dokumentation
for dette i banken.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 15-12-05 10:15

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
> [...]

> Før du henvendte dig i banken skulle du have kontaktet butikken med
> henblik på en løsning. Hvis du har det så fremviser du dokumentation

Det gjorde de også, fint nok - men jeg kan jo intet dokumtere når jeg
udelukkende har talt i telefon med dem. Syntes også det er en ret voldsom
passivitet 7 mdr ..

Mvh
Flemming

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 15-12-05 16:10

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev:

> Det gjorde de også, fint nok - men jeg kan jo intet dokumtere når
> jeg udelukkende har talt i telefon med dem. Syntes også det er en
> ret voldsom passivitet 7 mdr ..

Har du forklaret i banken, at du har haft telefonisk kontakt med
butikken? Det burde være nok.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-12-05 10:53

> Har du forklaret i banken, at du har haft telefonisk kontakt med
> butikken? Det burde være nok.
>
> --

Ja har sendt dem det skrifligt, så nu afventer jeg om de vil gøre mere,
tænkte bare om der ikke var en eller anden retningslinie for hvad man kan
kalde indenfor rimelig tid i den forbindelse altså de 7 mdr..

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 16-12-05 11:14

> [...]

> mere, tænkte bare om der ikke var en eller anden retningslinie for
> hvad man kan kalde indenfor rimelig tid i den forbindelse altså de

Tilbageførte bankene pengene til din konto for 7 måneder siden?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-12-05 13:51

> Tilbageførte bankene pengene til din konto for 7 måneder siden?

Ja omgående.