Skærme
Fijala 3554
Valg a' CRT skærm ?
Fra : Miv

Dato : 14-12-05 18:20

Hejsa

Jeg er på jagt efter en go' brugt 19" crt skærm. Jeg har Sony triniton G400,
Philips 109B4, MAG xj810 eller hansol 900P i tankerne, da de findes på
guloggratis til rimelige penge.
Er der mon nogen her som kan til/fraråde mig, til hvilken jeg måtte være
bedst tjent med ?

Mvh.
Michael

Fra : John

Dato : 15-12-05 00:02

Miv skrev:
> [...]
> guloggratis til rimelige penge.
> Er der mon nogen her som kan til/fraråde mig, til hvilken jeg måtte være

Jeg ville helt klart gå efter Sony'en. Et godt skarpt billede med gode
farver (med mindre den er "slidt op").

Mvh

John

Fra : Miv

Dato : 15-12-05 05:47

Jeg ville helt klart gå efter Sony'en. Et godt skarpt billede med gode
> farver (med mindre den er "slidt op").

Den er 6 år gammel, skrev ham der ejer den, så måske lidt for gammel til at
være et godt køb, philips'en er kun mellem 2 1/2 - 3 år !

Mvh.
Michael

Fra : John

Dato : 15-12-05 13:12

Miv skrev:

> Den er 6 år gammel, skrev ham der ejer den, så måske lidt for gammel til at
> være et godt køb, philips'en er kun mellem 2 1/2 - 3 år !

Det afhænger jo også i høj grad af hvor mange timer de har været tændt.

Personligt ville jeg ikke købe en skærm der er ældre end tre år -
forudsat at den har haft et normalt forbrug.

Det er ikke længe siden jeg så en der havde en G420 til salg i DBA. Den
var ikke ret gammel og kostede ikke ret meget.

Mvh

John

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 16-12-05 00:04

>Det afhænger jo også i høj grad af hvor mange timer de har været tændt.
>Personligt ville jeg ikke købe en skærm der er ældre end tre år - forudsat
>at den har haft et normalt forbrug.

Der er intet hold i den påstand, det afhænger af skærmens billedrør og dens
komponenter, der ikke to skærme som er 100% ens der sagtens være forskel i
kontrast og skapheden på to identiske nye skærme, i den forbindelse kan jeg
nævne at inden købet af min G520 havde jeg set en sådan skærm køre, jeg var
meget imponeret men da jeg fik min G520 hjem var den slet ikke så kontrast
og farve rig, som de jeg havde set for inden, skærmen blev derfor byttet.
Det er nu knap 4år siden, men kontrast og farver står stadig lige så flot
som da jeg fik den. Der er ingen forskel på 19 og 21" I den forbindelse.
Venligst Glenn

Fra : John

Dato : 19-12-05 01:01

Glenn Hagedorn skrev:

> [...]
> som da jeg fik den. Der er ingen forskel på 19 og 21" I den forbindelse.

Det er da meget muligt. Derfor afhænger det da alligevel også af hvor
mange timer en skærm har været tændt - eller vil du påstå at et
billedrør holder farverne evigt?
Nogle holder længere end andre - sådan er det med alt elektronik.
Og uanset hvad du mener, kan jeg jo sagtens have den holdning at jeg
ikke vil købe en skærm der er ældre end tre år - uanset om det er
Trinitron eller en anden type for den sags skyld.
Iøvrigt tvivler jeg på at en fire år gammel skærm står lige så flot i
farverne som da den var ny - heller ikke SONY's udemærkede
Trinitronbilledrør.

Mvh

John