Nye betingelser
Fra : test

Dato : 14-12-05 08:57

som ikke stod i betingelserne ved oprettelse.

Telefin har ændret deres vilkåre så man nu skal betale 50,- for at lukke sin
konto.

Må de det ? det stod ikke i betingelserne da jeg oprettede min konto.

Hvad ville der ske hvis jeg bare lader min konto rende ud og så opsiger den.

**********************************************************************************
Opsigelse af abonnement
Kunden kan opsige sit abonnement uden varsel.

Telefin kan opsige et abonnement med 30 dages varsel, dog kan Telefin i
tilfælde af manglende betaling eller misbrug, ophæve et abonnement uden
varsel, og kræve betaling til dækning af evt. misbrug og udgifter, dog min.
kr. 50,00.

Restsaldo fra kundens konto overføres, til en af kunden anvist bankkonto,
efter lukning af et abonnement.

Der tages et gebyr på kr. 50,00 til dækning af udgifter vedr. lukningen.
Beløb under kr. 50,00 kroner udbetales ikke.
**********************************************************************************

xpostet: dk.teknik.telefoni.ip, dk.videnskab.jura

Takker

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-12-05 09:00

"test" <someone@microsoft.com> writes:

>Telefin har ændret deres vilkåre så man nu skal betale 50,- for at lukke sin
>konto.

Det står der ikke noget om.

Men hvis Telefin under visse omstændigheder opsiger abonnementet, er
prisen de 50 kroner.

>Hvad ville der ske hvis jeg bare lader min konto rende ud og så opsiger den.

Ingenting.

Mvh.
   Klaus.

Fra : test

Dato : 14-12-05 09:05

> Det står der ikke noget om.
>
> Men hvis Telefin under visse omstændigheder opsiger abonnementet, er
> prisen de 50 kroner.

Det er vel det der står her:

***********

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-12-05 09:10

"test" <someone@microsoft.com> writes:

>Det er vel det der står her:

D'oh. Skam mig for ikke at ha' scrollet helt ned!

Hvis det ikke fremgik af betingelserne, da du bestilte, og der ikke
(jf. betingelserne i øvrigt) er annonceret nye betingelser på korrekt
vis, så kan du bruge "de gamle".

Mvh.
   Klaus.

Fra : test

Dato : 14-12-05 10:20

> [...]
>
> Hvis det ikke fremgik af betingelserne, da du bestilte, og der ikke
> (jf. betingelserne i øvrigt) er annonceret nye betingelser på korrekt

Tilbage til min oprindelige løsning, bruge alle pengene og lukke kontoen.

Hvad vil de gøre opkræve 50 fra mig ?

Fra : Peter T.

Dato : 14-12-05 20:52

test ristede følgende runer:

> ***********
> Der tages et gebyr på kr. 50,00 til dækning af udgifter vedr. lukningen.
> Beløb under kr. 50,00 kroner udbetales ikke.
> ***********

Er det ikke en form for stavnsbinding?

Og er det lovligt?

--
Mom "Let’s show how you’ve learnt all the months of the year. Janu.."
Daughter "Ary!"

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 14-12-05 09:08

"test" <someone@microsoft.com> skrev:

> ***********
> Der tages et gebyr på kr. 50,00 til dækning af udgifter vedr.
> lukningen. Beløb under kr. 50,00 kroner udbetales ikke.
> ***********

Ja så skal TeleFin bare selv huske på, at de heller ikke selv kan
opkræve beløb på under 50,- hos kunden.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-12-05 15:14

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Ja så skal TeleFin bare selv huske på, at de heller ikke selv kan
> opkræve beløb på under 50,- hos kunden.

Af nysgerrighed, hvorfor ikke?

p.s. et tip hold jer væk fra ovenstående hvis i overvejer ip telefoni, der
er _så_ mange alternativer at man ikke behøver vælge dem med det dårligste
rap i branchen..

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 14-12-05 16:10

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev:

> Af nysgerrighed, hvorfor ikke?

Fordi sådanne vilkår skal gælde begge veje, da der ellers opstår et
misforhold mellem parternes rettigheder og pligter.

I aftalelovens forstand er det et urimeligt aftalevilkår, hvis ikke det
gælder begge veje.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 15-12-05 09:30

> I aftalelovens forstand er det et urimeligt aftalevilkår, hvis ikke det
> gælder begge veje.
>
> --

Det giver mening, tak morten.

Fra : Peter

Dato : 15-12-05 16:11

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

[klip]

> I aftalelovens forstand er det et urimeligt aftalevilkår, hvis ikke det
> gælder begge veje.

Hvem siger det?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 16-12-05 11:33

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> Hvem siger det?

Det gør jeg! Og det var meget fremme dengang man brugte Telekort.

§9 i Lov betalingsmidler omtaler refusionsret

Et rimeligt gebyr er i henhold til FS i størrelsesordenen 25-50,-

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-12-05 18:32

> Det gør jeg! Og det var meget fremme dengang man brugte Telekort.
>
> §9 i Lov betalingsmidler omtaler refusionsret

I relation til forudbetalte telekort (og telefonselskaber som opererer
med forudbetaling) er "begge veje" argumentet lidt teoretisk. Det er
generelt kun selskabet, som kan skyldes kunden penge, ikke omvendt
(medmindre selskabet tillader overtræk, men specielt for telekort, kan
jeg ikke forestille mig et telefonselskab gør det).

--
Jesper Lund

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 14-12-05 13:04

test wrote:

> som ikke stod i betingelserne ved oprettelse.
>
> Telefin har ændret deres vilkåre så man nu skal betale 50,- for at lukke
> sin konto.

Ser ud som om Telefin er nød til at hente deres indtjening på deres enorme
frafald af kunder! ;)

> Må de det ? det stod ikke i betingelserne da jeg oprettede min konto.

Selvfølgelig må de det så længe de varsler det i god tid. Kan dog ikke huske
hvor lang varslingstiden er (30 dage?).

> Hvad ville der ske hvis jeg bare lader min konto rende ud og så opsiger
> den.

Du får vel en regning?

Bjarne

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 14-12-05 20:46
Fra : Leif Neland

Dato : 16-12-05 17:53

test wrote:
> som ikke stod i betingelserne ved oprettelse.
>
> Telefin har ændret deres vilkåre så man nu skal betale 50,- for at
> lukke sin konto.

Jeg ser da ingen forskel mellem de gamle og de ny betingelser mht
opsigelsesgebyr.

Leif