Opskift på Chokolade fondant søges
Fra : Erik

Dato : 14-12-05 08:01

Hejsa

Jeg har brug for en opskrift på "Chokolade fondant" hvor midten er flydene
når man skære i den. Har fået den på "Brasserie Chit Chat", men de ville
desværre ikke af med opskriften...

På forhånd tak

Erik

PS! Har 50mm bageringe.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-12-05 08:17

Erik skrev:

> Jeg har brug for en opskrift på "Chokolade fondant" hvor midten
> er flydene når man skære i den. Har fået den på "Brasserie Chit
> Chat", men de ville desværre ikke af med opskriften...

Mon du kan bruge noget i denne retning:
<http://www.gastrocorner.dk/kogebogen/visopskriften.asp?opskriftid=751>

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-12-05 08:23

Jeg skrev:

> Mon du kan bruge noget i denne retning:
> <http://www.gastrocorner.dk/kogebogen/visopskriften.asp?opskriftid=751>

Eller:
<http://www.cacaoweb.net/chocolatefondant.html>

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-12-05 08:25

Jeg skrev:

> Eller:
> <http://www.cacaoweb.net/chocolatefondant.html>

Eller:
<http://www.everything2.com/index.pl?node_id=1168197>

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Erik

Dato : 14-12-05 08:26

> Eller:
> <http://www.cacaoweb.net/chocolatefondant.html>

Så er vi på rette vej Men hvad svar en kop til i gram?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-12-05 08:35

Erik skrev:

> Så er vi på rette vej Men hvad svar en kop til i gram?

1 cup == 236,58824 mL

Opskriften fra E2 lyder mere spændende, hvis du spørger mig.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Erik

Dato : 14-12-05 08:23

> Mon du kan bruge noget i denne retning:
> <http://www.gastrocorner.dk/kogebogen/visopskriften.asp?opskriftid=751>

Lyder spændene, men desværre er nougat ikke lige os

Fra : Annika Pedersen

Dato : 14-12-05 17:46

Vi har brugt http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=1531283

--
Annika Pedersen

Fra : Erik

Dato : 14-12-05 17:50

> Vi har brugt http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=1531283

Er den flydene inden i? Hvor mange personer er den til ? Og hvor store forme
bruger i?

/Erik

Fra : Max

Dato : 14-12-05 21:28

Hej Erik

> Er den flydene inden i? Hvor mange personer er den til ? Og hvor store
forme
> bruger i?

Jeg har en Karolinebog hvor der er en opskrift på "Kager med flydene indre",
den vil jeg da gerne scanne og sende til dig.

Mvh Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-12-05 21:31

Max skrev:

> Jeg har en Karolinebog hvor der er en opskrift på "Kager med
> flydene indre", den vil jeg da gerne scanne og sende til dig.

Du skulle hellere taste den ind og poste den i dette forum - så
får flere glæde af den.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 14-12-05 21:40

> Du skulle hellere taste den ind og poste den i dette forum - så
> får flere glæde af den.

Heldigvis er Karolines online - så den kan findes lige her :

http://www.arla.dk/opskrifter/kager-med-flydende-indre.html

Hilsen Pia

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Max

Dato : 14-12-05 22:15

Hej Pia

> Heldigvis er Karolines online - så den kan findes lige her :
>
> http://www.arla.dk/opskrifter/kager-med-flydende-indre.html

Tak, jeg skylder dig et buket fordi du sørger for at jeg slap
for besværret.

Mvh Max

Fra : Annika Pedersen

Dato : 15-12-05 22:01

> Er den flydene inden i? Hvor mange personer er den til ? Og hvor store
> forme bruger i?

Ja, den er flydende indeni. Mener at vi er gået op på 10pers da den er
MEGET sød/tung/kraftig (kommer nok også an på Chokoladen. Kender desværre
ikke navnet på den vi brugte, men fik lov at købe nogle fine nogle nede
fra byens chokoladebutik der lavede deres egne lækkerier - den var MEGET
kraftig.) - men har ikke lavet det med al pynten osv. Vi har kun spist
den med lidt is til.

I mangel af bedre lavede vi det i nogle mindre portionsting. Vi lagde
vist ud med at mene det var til 6stk, meeen, det var alt for meget så
puha.
Mener ikke engang at det bliver sagt i programmet på Sputnik hvor mange
den oprindeligt er til.
Har én gang lavet den med lindth - det gør jeg ikke igen. Det mærke er
jeg bare ikke venner med, men havde ikke andre muligheder lige den dag.

--
Annika Pedersen