Moto Cross rødder.... Respekt.......
Fra : Steffler

Dato : 11-06-01 13:23

Vi var lige en tur ude og se DM i Moto Cross i går på Hedelands
Moto Cross bane.... Er I helt fra den.. Der bliver altså ikke lagt
fingre imellem når de fyrer den af.. Og den bane er da også noget
af det sygeste... Men det var fedt at se.....

Er der nogen der ved hvor lang banen er ?.. 125'erne kørte ca. 2.32
omgangstider.. 500 4taktere 2.47..

Mvh & Maximum respekt til Moto Cross kørerne.... Damn

/Steffen
3/4 Litre Porsche Eater

Btw... er der et eller andet sted på Sjælland hvor man kan komme ud
og prøve sådan noget.....?

Fra : Fætter Højben

Dato : 11-06-01 13:34

KLIP
> Er der nogen der ved hvor lang banen er ?.. 125'erne kørte ca. 2.32
> omgangstider.. 500 4taktere 2.47..
KLIP

Kørte 125ccm 2-takterne hurtigere rundt end 500ccm 4takterne?

Fra : Steffler

Dato : 11-06-01 13:40

"Fætter Højben" <lksddjrfslasdkrj@iasasdasd.dk> skrev i en meddelelse
> KLIP
> KLIP
>
> Kørte 125ccm 2-takterne hurtigere rundt end 500ccm 4takterne?

Det blev godtnok timet med en Nokia cell'O'phone med indbygget
stopur. Vi timede på den forreste (hurtigste kører i alle klasser) som
jo må forventes og være den hurtigste. Men ja, det gjorde de.. Ikke
fordi, som mit første indlæg nok gav udtryk for, at jeg ved noget om
Moto Cross, men da banen nærmest ikke har nogen lige stræk andet
end starten som vel er 250meter, så går jeg ud fra at det er fordi de små
125 er nemmere at kaste rundt i svingene..

Rittig / Pein - info

/Steffen

Fra : Søren L Hansen

Dato : 11-06-01 14:57

Steffler <steffen.hansen@dba.dk> wrote in article
<nZ2V6.94$Ly6.34332@news.get2net.dk>...

> [...]
> end starten som vel er 250meter, så går jeg ud fra at det er fordi de små
> 125 er nemmere at kaste rundt i svingene..

bla bla, der er andre en de to gavehoveder der er kloge her ))))

Det kan sagtens være tilfældet. 500 erne er tunge og har så meget power at
ikke ret mange kan fyre dem af under kontrol.
Den hurtigste klasse er vist 250, men 500 erne LYDEr altså bedre...

Var det der Brian Kær Jørgensen var med og vandt større end stort? For så
er det nok også en del af forklaringen. Han kører i VM serien til daglig,
og er totalt suveræn i DM-sammenhæng...

Lær mere om motocross på www.dmusport.dk under information står om de
såkaldte "motorsportsdage" hvor man kan komme og prøve. Plag DMU og din
lokale klub for at få flere prøvedage, og mød ellers op og snak for din sag
på den lokale bane. Det er hammer fedt.

--
Søren
Yamaha YZ125 og C125-licens

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 11-06-01 21:23

> Den hurtigste klasse er vist 250, men 500 erne LYDEr altså bedre...

Jeg vil da gerne give dig ret i at 250 er den hurtigste men at en 500 lyder
bedre ??? What ???
nej du en crosser SKAL sige som en BI og ikke som en traktor :))

Hilsen Lars Bisgaard
Ex. væltende rundt på en kawa 250'er crosser
nu kørende rundt på en CBR 600 :)
skal der væltes nu er det på den sløve TS 185'er

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-06-01 21:59

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> bla bla, der er andre en de to gavehoveder der er kloge her ))))

E-N-D! "End" staves E-N-D, ikke E-N.

> Det kan sagtens være tilfældet. 500 erne er tunge og har så meget power at
> ikke ret mange kan fyre dem af under kontrol.
> Den hurtigste klasse er vist 250, men 500 erne LYDEr altså bedre...

Nemmerlig. 250 er hurtigst, man kan bl.a. se det i motocross VM, alle de
bedste kørere kører 250, for de er hurtigst. 125 er den næsthurtigste
klasse, men siden 4-takt holdt sit (gen) indtog i 500 er det blevet næsten
lige så hurtige som 125.

NEMlig!
Rittig
KX250 og C-licens.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 11-06-01 22:12

> E-N-D! "End" staves E-N-D, ikke E-N.

Du har bare ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og
ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet
og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet på at jeg lavede
en tastefejl. Og det var en tastefejl, for jeg ved det godt.

> NEMlig!
> Rittig
> KX250 og C-licens.

Og mand hvor er jeg fristet af RR 125 standard også.... Eller skulle man
begynde på Classic Race, jeg kørte den første (udendørs) tur på min Triumph
siden St. bededag SIDSTE år...

S.

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-06-01 22:32

> [...]
lavede
> en tastefejl. Og det var en tastefejl, for jeg ved det godt.

Ren fryd!
ROFL!

> Og mand hvor er jeg fristet af RR 125 standard også.... Eller skulle man
> begynde på Classic Race, jeg kørte den første (udendørs) tur på min
Triumph
> siden St. bededag SIDSTE år...

Ja, ja, ja, få du nu lige luftet den YZ først, hvis du da stadig kan finde
den.

Rittig

Fra : Søren L Hansen

Dato : 11-06-01 22:39

> Ren fryd!
> ROFL!

Men den dag du kan fange mig på en veritabel STAVEfejl kan du hæve en
Tuborg Super Light ved næste givne lejlighed.

> Ja, ja, ja, få du nu lige luftet den YZ først, hvis du da stadig kan finde
> den.

Du er bare misundelig over at jeg har hele 4 (fire) motorcykler der kan KØRE

S.

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 12-06-01 08:18

"Søren L Hansen" wrote

> Men den dag du kan fange mig på en veritabel STAVEfejl kan
> du hæve en Tuborg Super Light ved næste givne lejlighed.

Tæller tegnsætningstegn med ?

> Du er bare misundelig over at jeg har hele 4 (fire) motorcykler der kan
KØRE

Steen
AF-1

Fra : Søren L Hansen

Dato : 12-06-01 08:57

Steen D. Pedersen <sdp@mailme.dk> wrote in article
<oijV6.24$22.7357@news.get2net.dk>...
> "Søren L Hansen" wrote

> Tæller tegnsætningstegn med ?

nej da, det er vist noget helt andet. Tegnsætningstegn har jeg aldrig hørt
om. TegnsætningsFEJL derimod, dem har jeg lavet et par trillioner af i min
tid. Jeg har aldrig bekymret mig om de snolde små streger.

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Pein

Dato : 11-06-01 20:04

Steffler skrev ...
>"Fætter Højben" skrev ...

> Rittig / Pein - info

Søren har ret. Der er andre der ved (meget) mere om cross end jeg, men
Rittig er et bedre bud.
Jeg kører "kun" enduro, og har endda ikke gjort det ret længe.

Men jeg har kørt i Hedeland i april (til et enduroløb), og jeg er ikke
sikker på om hverken Rittig eller Søren har kørt der.
Da jeg kørte der var der 2 baner: En lille snæver bane mest til 80 ccm og
en noget bredere bane med nogle helt anderledes store hop, nærmest små
bjerge, og et bredt startområde med en længde der nok skal være de der 250
meter.

Jeg kunne godt tænke mig at se de rigtige crosskørere på de hop, for
endurokørere har ikke nær samme "air-time" med mindre man hedder Jan
Hansen og er på hjemmebane i Nakskov.
Jeg ved ikke hvor lang banen er, men det vi kørte til Enduro DM.2 i april,
var 2 ret korte baner. Ikke over 1200 meter vil jeg bedømme (skud i
tågen).
Men de omgangstider du nævner, kan jeg ikke rigtigt få til at passe med
vores endurotider, så mon ikke de har kombineret sig frem til en bane der
var længere end det vi kørte til enduroløbet? Det tror jeg.

Men anyway, banen har mange sving og ikke ret meget ligeud. Der er en
mindre langside mere omme bagved, men det er klart starten der er mest
langside ved, og det er jo ikke noget særligt. Dermed kommer de stærkere,
men også tungere, maskiner ikke til deres ret, så det skal nok passe, at
500 ccm slet ikke er det hurtigste i Hedeland. Er de mon det nogen steder
overhovedet? Det må andre vide.

--
Pein
(der lige fik 4 DM points mere i lørdags, men det var ikke crossbaneprøven

Fra : Janus

Dato : 11-06-01 13:43

> Kørte 125ccm 2-takterne hurtigere rundt end 500ccm 4takterne?

Det gør de helt klart, de er hidsigere (fordi de er totaktere) og lettere at
styre i sving.

Har selv kørt 80 ccm i Roskilde-hedeland og Tåstrup-hedeland baner. Det er
nogen små baner, med mange skarpe sving. Med den rigtige opsætning tror jeg
også 80'erne vil sagtens kunne stille op med de omtalte 500'ere og vinde
over dem.

Janus FZR 600 tildligere YZ 80 og RM 80

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-06-01 16:41

> Med den rigtige opsætning tror jeg
> også 80'erne vil sagtens kunne stille op med de omtalte 500'ere og vinde
> over dem.

80cc er vist lige i underkanten til dén slags.

Mvh
Steen