Forretningspolitik
Fra : knud søndergaard

Dato : 13-12-05 19:58

Jeg har af min arbejdsgiver fået til opgave at udarbejde en
forretningspolitik ifb. med (måske) etablering af en ny butik.

Kan nogen fortælle mig, hvad der bør stå i en sådan politik, hvad den
bør
omhandle, osv.

Lige nu er jeg helt tom for tanker i den retning. Men hvis nogen kan
lede
mig på vej med stikord, vil jeg ikke have besvær med at udforme den,
idet
jeg egentlig god ved, hvad jeg vil med butikken.

Håber at nogen kan give mig stikord, der kan starte min proces.

//Knud

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 13-12-05 23:45

knud søndergaard (slet 2WZHT) wrote:
> [...]
> jeg egentlig god ved, hvad jeg vil med butikken.
>
> Håber at nogen kan give mig stikord, der kan starte min proces.

Køb så billigt som muligt og sælg så dyrt som muligt - alt afhængig af de
mulige under hensyntagen til evt. konkurrence for tilsvarende produkter.
Sørg for, at dækningsgraden også dækker _alle_ både faste og variable
omkostninger.
Vær rar, flink og imødekommende over for kunderne - i det hele taget god og
sober kundebetjening. Pruduktpolitik og håndtering er op til de erfarringer
og kendskab I har til de pågældende produkter I vil sælge.
Karsten H. Jensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-12-05 21:44

knud søndergaard (slet 2WZHT) skrev den 13-12-2005 19:58:
> [...]
> forretningspolitik ifb. med (måske) etablering af en ny butik.
>
> Kan nogen fortælle mig, hvad der bør stå i en sådan politik, hvad den

- Mission
- Vision
- Mål (Regnskabsmæssige)
- Koncepter, processer og rutiner
- Ledelesstil; organisation/hieraki
- medarbejderpolitik (fx rygning, uniform, uddannelsesniveau, MUS, APV)

Er bare de første ting der falder mig når jeg hører forretningspolitik.

Om det den retning din arbejdsgiver mener forretningspolitik.
Tja, det kan jeg jo ikke vide.

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : KS

Dato : 16-12-05 16:53

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tja, det kan jeg jo ikke vide.
> mvh Carsten Riis
> For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Dine 6 forslag er rigtig gode som et grundlag for mit arbejde.
Jeg fik ikke skrevet, at den nye butik er en internetbutik, men principperne
jo er næsten de samme langt hen ad vejen.
Du skal have tak for dit input.
//Knud

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-12-05 17:17

KS skrev den 16-12-2005 16:52:

> Dine 6 forslag er rigtig gode som et grundlag for mit arbejde.
> Jeg fik ikke skrevet, at den nye butik er en internetbutik, men principperne
> jo er næsten de samme langt hen ad vejen.
> Du skal have tak for dit input.

Fuldstændig ens. Næsten da

I stedet for uniform og fysisk optræden overfor kunderne, så kan du bruge

- gennemført design på hjemmesiden
herunder: ordentlig information om varerne før under og efter købet.
sprog (Du's eller De's)
gennemskuelighed
politik om besøgendes trafikanalyse (hvilke sider besøger
de og hvilke sider/informationer giver salg)

Under processerne kan du beskrive fx målsætning for emailhenvendelser.
(husk at udvikle et måleværktøj, som gør, at I kan lave en nem statistik
over målsætningen samt som understøttelse af jeres FAQ)