Import af dykkerudstyr fra USA
Fra : Tom F.

Dato : 13-12-05 15:17

Hvad er toldsatsen ved import af dykkerudstyr fra USA?

Jeg er klar over at det kan variere afhængig af hvilken varegruppe det
tilhører, men hvad er den typiske toldsats?

Mvh. Tom

Fra : kahan01@student.sdu.~

Dato : 13-12-05 16:46

Hej Tom

Jeg bestilte nogle finner, masker og støvler fra Leisurepro.com, for
nogle år siden og her mener jeg tolden var på ca. 5%, hertil skal
lægges 25%moms, altså ialt ca. 30% oven i hatten.

mange hilsner

Karsten

Fra : Michael Kristensen

Dato : 13-12-05 16:54

>Jeg bestilte nogle finner, masker og støvler fra Leisurepro.com, for
>nogle år siden og her mener jeg tolden var på ca. 5%, hertil skal
>lægges 25%moms, altså ialt ca. 30% oven i hatten.

Kan det betale sig i forhold til fx at købe tingene hos scubastore.com ?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Esben Sick

Dato : 13-12-05 17:42

Toldsats er 2,70% (vandski og andet udstyr til vandsport) + 25% moms.
Se dig for og check dollarkursen.... Noget udstyr er meget billigere end i
europa mens andet er næsten det samme. Husk at der kommer 40 USD i fragt
(det tager så også kun 2-3 dage!) Så det betaler sig at handle stort eller
gå flere sammen. Alternativt få en gratis N.Y. tur ved at tage derover og
købe det selv. Selvfølgelig med fare for at blive taget i tolden det er vist
1300 DKK man må købe for uden for EU.... Men hvis nu man tager prismærkerne
af og skyller det i badekaret inden man flyver kan man vel sige at man har
været på dykkertur.....

Mvh Esben

Fra : Tom F.

Dato : 14-12-05 10:02

Tak for jeres svar.

Jeg er helt klar over at det sjældent kan betale sig at importere fra USA,
men de varer jeg har i tankerne kan man kun få i USA. Det meste af min
dykkerudstyr har jeg købt i danske butikker, da de for det meste kan matche
priserne på nettet.

Jeg er klar over at der findes en række mere eller mindre kreative måder at
undgå at betale moms og told.

Men det jeg var ude efter var hvov meget det vil koste hvis man gøre det
lovligt!

2,7% er da ikke særligt meget i told, jeg havde frygtet at det var meget
mere, det er mere momsen på 25% der er vigtig at huske at ligge oveni.

Mvh. Tom