vildt svineri
Fra : Jørgen Flainard

Dato : 13-12-05 14:55

Har lige købt en lillebitte vildsvineryg på 3,4 kg som jeg, sammen med den
nærmeste familie, har tænkt mig at fortære juleaften.

Opskrifter kan man sagtens finde, men er der nogen her, der kan komme med en
gode opskrifter som de har afprøvet??

Fra : Harry Lund

Dato : 13-12-05 17:21

Klik ind på alle tiders kogebog. Alternativ søg på google med ordet vildsvin
og du får 30000000 opskrifter.
Venligst

Fra : Thomas

Dato : 13-12-05 18:49

"Harry Lund" <harrylund@mail.dk> wrote in message
> Klik ind på alle tiders kogebog. Alternativ søg på google med ordet
> vildsvin og du får 30000000 opskrifter.
> Venligst

Så har du da haft travlt, hvis du har prøvet alle dem!

Mvh

Thomas

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-12-05 17:50

On Tue, 13 Dec 2005 17:20:31 +0100
"Harry Lund" <harrylund@mail.dk> wrote:

> Klik ind på alle tiders kogebog. Alternativ søg på google med ordet
> vildsvin og du får 30000000 opskrifter.
> Venligst

Som jørgen skrev så var det intet problem at finde opskrifter. Han
ville bare gerne have en opskrift som en af gruppens skribenter havde
afprøvet og kunne stå inde for.

Fra : sverola

Dato : 13-12-05 17:45

"Jørgen Flainard" skrev d. 13-12-05 14:55 dette indlæg :
> [...]
> nærmeste familie, har tænkt mig at fortære juleaften.
>
> Opskrifter kan man sagtens finde, men er der nogen her, der kan komme

Tag den ryg -læg den i en passende ildfast form el lign -skræl 3-4
gulerødder og 2 store løg -skær disse skiver og læg ved ryggen.Gnid
ryggen med salt/peber
læg 2-3 laurbær blade ved og nogle peberkorn-så hælder du 1/2 flaske
rødvin på og marinerer stegen natten over .Vend stegen når du står op og
lad den stå til den skal ind i ovnen..Steg den som alm steg med
marinaden ved..Hæld evt lidt vand ved når der er fordampet lidt
væde...Hæld marinaden fra og brug en stavmixer til at finthakke urterne
med (tag laurbær fra) smag til med lidt tomat pure +sukker.
Server en stegt kartoffel efter eget valg
til...Bønner-karotter-champignons-fyldte tomater-ærter-kan alle bruges
til...
Håber det hjalp dig lidt

mvh sverola

http://www.kandu.dk/

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-12-05 11:18

"J¯rgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> on tirsdag 13. december 2005 at
14:54 +0100 wrote:
> [...]
>nærmeste familie, har tænkt mig at fortære juleaften.
>
>Opskrifter kan man sagtens finde, men er der nogen her, der kan komme med

Jeg ville uden tøven gøre sådan her:

Skære en masse forskellige rodfrugter i variende størrelse - skal
størrelsesmæssigt være fra en til to mundfulde. Brug pastinak,
persillerod, selleri, løg, lidt rå rødbede, et par store kartofler og
nogle jordskokker.

Rodfrugterne bredes ud i bunden af bradepanden og vildsvineryggen, som
forinden er gnedet med en blanding af salt, peber, timian og lidt salvie,
placeres ovenpå.

Ind i en 225 grader varm ovn i ca. 15 minutter. Så hældes et par gode øl
over. Jeg har tidligere brugt en blanding af de store Hancock og Thy
porter - du skal nok regne med at skulle bruge to af hver - så er der også
til et glas til kokken undervejs
Du skal selvfølgelig ikke hælde alt øllet vd på en gang - ca halvdelen i
første omgang og resten bruger du undervejs til at dryppe stegen med

Efter 15 minutter ved 225 grader, skruer du ned til 175 grader og lader
den stå i ca. 3 timer - du kan bruge et stegetermometer og stoppe ved
75-85 grader centertemperatur, alt efter hvordan du bedst kan lide kødet.

Saucen laver du af stegeskyen hvor du blender en passende mængde af
rodfrugterne i.

Serveres med kogte aspageskartofler, ristede skivede jordskokker og
selvfølgelig syltede agurker og andet surt efter smag.

Drik god øl til!

- og god juleaften!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jørgen Flainard