spørgsmål om brugtmoms
Fra : Leif gug

Dato : 13-12-05 08:44

Hej
Jeg køber malerier(der har været handlet før) fra USA.
Jeg har cvr nr og er momsregistreret
Jeg betaler ved modtagelsen bl.a. importmoms.
Hvis jeg sælger hos netauktionsfirmaet QXL skal jeg selv forsende varen og
fakturere til køber.
Skal jeg da benytte 25% moms eller kan jeg benytte brugtmoms og i givet fald
hvorledes beregnes brugtmoms.? Er det af salgspårisen på den solgte varer
eller
differencen mellem købspris og salgspris på auktionen eller af salæret til
auktionsfirmaet. Og med hvilken procentsats?
På forhånd tak for svaret.

mvh

Leif

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-12-05 17:31

In article <439e7bc7$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Leif gug wrote:
> [...]
> differencen mellem købspris og salgspris på auktionen eller af salæret til
> auktionsfirmaet. Og med hvilken procentsats?

Du kan altid vælge at opkræve ny moms. Få refunderet den betalte moms,
og momse beløbet igen. Den betalte moms får du tilbage ved første
afregning til T&S.

Brugtmomsen er beregnet til når du køber momsfrie varer, eksempelvis
af privatpersoner. Så momser du fortjenesten med 255.

Salæret til auktionshuset er en momspligtig ydelse. Så den du betaler dem
(hos QXL) burde indeholde moms. I så fald kan du få momsen retur fra T&S.