Køb af trailer - hvordan
Fra : Peter

Dato : 12-12-05 23:59

Hej alle !

Her virkelig noget jeg ikke aner en døjt om - hvordan køber man en trailer

Spørgsmålet går nok mest på om man kan køre ned og købe en trailer og så få
den med hjem med det samme. Traileren skal jo indreg. men ligger
forretningen inde med plader så det kan gøres on the fly, eller skal man
tilbage og hente den efterfølgende.

Derudover - er der butikker omkring Køge / Roskilde som kan anbefales - hvor
prisen for en mærkevare-trailer er den rigtige ?

Mvh.

Peter

Fra : Heidi

Dato : 13-12-05 07:11

Peter wrote:
> [...]
> så få den med hjem med det samme. Traileren skal jo indreg. men ligger
> forretningen inde med plader så det kan gøres on the fly, eller skal

Jeg tvivler på du kan få den med, med det samme. Den skal
indregistreres, og du får udleveret nummerpladen på motorkontoret.
Vi købte en sidste år, og eftersom vi havde travlt og ikke havde tid til
at køre på motorkontoret, men gerne ville handle lige netop den dag, og
hos den forhandler, fik vi ham overtalt til at han indregistrerede den
for os, og vi kunne så hente den på vej hjem. Men om det er nemt at få
dem til ved jeg ikke
(Det var en forhandler i Ikast).
--
Heidi

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-12-05 08:02

On Tue, 13 Dec 2005 07:11:14 +0100, "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote:

> [...]
>hos den forhandler, fik vi ham overtalt til at han indregistrerede den
>for os, og vi kunne så hente den på vej hjem. Men om det er nemt at få

Da jeg købte trailer for 6-7 år siden gjorde forhandleren også alt
papirarbejdet. Men det var selvfølgelig også en større model
boogie-trailer.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : tb

Dato : 13-12-05 09:44

> Jeg tvivler på du kan få den med, med det samme. Den skal indregistreres,
> og du får udleveret nummerpladen på motorkontoret.

De sidste to jeg købte nye, fik jeg med med det samme. De satte et stort
klistermærke på nr pladens plads med firmanavn og telefonnr (ex kongeå
trailercenter) og så kunne jeg køre. Da jeg spurgte til det lovlige i det,
sagde de, at det var ok til hjemtransport. Politiet kunne bare ringe til dem
hvis probs.

Efterfølgende fik jeg en nr plade med posten...

Fra : Leonard

Dato : 13-12-05 11:58

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
>sagde de, at det var ok til hjemtransport. Politiet kunne bare ringe til dem

Det var da en nem løsning, men helt sikkert ikke lovlig.
Det er nu engang sådan at en trailer skal være indregistreret og det
vil sige at der skal være en synlig nummerplade på den. Den eneste
måde at få en nr.-plade på er ved at henvende sig på et motorkontor.
Til hjemtransport og anden kørsel med køretøjer, der skulle have en
nr.-plade, kan der som erstatning bruges en prøveplade. Det er der
bestemte regler for. Og der er 2 måder at få en prøveplade på, den ene
er en fast prøveplade, som værksteder har, og som må bruges lidt i
flæng til forskellige køretøjer alt efter hvad den er beregnet og
forsikret til, den anden er at gå på motorkontoret og leje en.

At sætte et klistermærke på med firmanavn er ikke en gyldig metode til
at erstatte en nr.-plade.
Det kunne være interessant at høre om en der er blevet stoppet under
hjemtransporten og så høre hvordan det er gået med at få forhandleren
til at betale bøden.
Det er endnu mere interessant at høre om en der har været impliceret i
et trafikuheld med en trailer med firmaklistermærke i stedet for
nr.-plade - og så høre hvad forsikringsselskaberne fandt ud af med at
betale personskadeerstatning til en invalideret modpart.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 15-12-05 01:45

<snip>
> [...]
> nr.-plade - og så høre hvad forsikringsselskaberne fandt ud af med at
> betale personskadeerstatning til en invalideret modpart.

De fleste forsikringsselskaber inkluderer traileren i bilforsikringen, hvis
den har trækkrog. Men ikke kasko, den skal ofte tegnes særskilt. Det er ikke
ret dyrt, jeg giver 39,-/md for en 1000 kg brenderup, og så dækker den også
hvis naboen smadrer min trailer mens han låner den.
Men enig, man skal have nummerplade på hvis man kører på offentlig vej,
medmindre man har lyst til at køre MEGET langsomt og med en rød trekant
bagpå

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : Leonard

Dato : 15-12-05 10:17

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote:

>De fleste forsikringsselskaber inkluderer traileren i bilforsikringen, hvis
>den har trækkrog.

Ja, hvis traileren er indregistreret. Jeg tvivler på at
forsikringsselskabet dækker skader med en u-indreg.

>Men enig, man skal have nummerplade på hvis man kører på offentlig vej,
>medmindre man har lyst til at køre MEGET langsomt og med en rød trekant
>bagpå

Du må ikke bare sætte en trekant bagpå og så holde dig under det 30
km/t. Det gælder kun for maskiner, der ikke kan indreg. Tricket må
ikke bruges til at flytte en campingvogn, båd el.lign.

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 15-12-05 10:56

On Thu, 15 Dec 2005 10:17:26 +0100, Leonard wrote:

> Ja, hvis traileren er indregistreret. Jeg tvivler på at
> forsikringsselskabet dækker skader med en u-indreg.

Det skal de nok gøre i første omgang - men det kan meget vel være at de
kommer efter bilejeren efterfølgende.

--
JÅH

Fra : Iben Holst

Dato : 13-12-05 23:05

> Jeg tvivler på du kan få den med, med det samme.

Det kommer jo meget an på hvor forhandleren ligger i
forhold til motorkontoret.

Hvor jeg arbejder ligger vi kun 3 km fra motorkontoret
og hvis kunden gider vente ca. 1/2 time hos os, klargører
vi trailer og papirer og henter pladen; og så kan han/hun
få traileren med hjem med det samme.

Iben

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-12-05 20:46

In news:439e0081$0$8839$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Peter <pe@fjern.stubnet.dk> Typed:

> [...]
> så få den med hjem med det samme. Traileren skal jo indreg. men ligger
> forretningen inde med plader så det kan gøres on the fly, eller skal

Da jeg købte min trailer, lånte jeg en prøveplade af forhandleren, som jeg
kørte den hjem på, efterfølgende returnerede jeg pladen med post. og gik på
motorkontoret med den typegodkendelse jeg havde fåret med, så fik jeg en
rigtig nr.plade lige til at klikke på..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ole Jensen

Dato : 13-12-05 20:51

Peter <pe@fjern.stubnet.dk> wrote:

> Traileren skal jo indreg. men ligger
> forretningen inde med plader så det kan gøres on the fly, eller skal man
> tilbage og hente den efterfølgende.

Jeg ringede til en forhandler da jeg skulle købe.
Han ordnede det hele, og jeg kunne hente den dagen efter.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Kaj

Dato : 15-12-05 10:07

Peter <pe@fjern.stubnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:439e0081$0$8839$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]

hvor
> prisen for en mærkevare-trailer er den rigtige ?

Hej!
Vi købte en trailer hos Harald Nyborg i Ålborg her i sommer. Vi købte
traileren, fik typegodkendelsen, tog på motorkontoret og hentede pladen, og
så kunne vi køre. Det forudsætter naturligvis, at forhandleren ikke ligger
alt for langt fra motorkontoret.

MVH
Kaj