fedtfattig/kalorielet risengrød
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-12-05 23:32

Nogen der kender en opskrift på fedtfattig/kalorielet risengrød?

På forhånd tak

Bolette

Fra : Tina

Dato : 13-12-05 00:32

> Nogen der kender en opskrift på fedtfattig/kalorielet risengrød?

Denne skulle vist kunne gå ind under den kategori:

Til een person: 2 dl skummetmælk, 30 g grødris
Kog mælken op sammen med risengrynene, lad det koge ved svag varme – rør
jævnligt så det ikke brænder på. Når grynene er udkogt og grøden er tyknet
smages den til med en anelse salt. Grøden kan smages til med lidt flydende
SØD eller drysses med lidt SØD Strø. Serveres med kanel, og evt. 1 tsk.
plantemargarine.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 13-12-05 13:10

"Tina" <Tina-news@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Denne skulle vist kunne gå ind under den kategori:

Tak Tina, sødt af dig

Kurt hansen skrev:

>holder dette vanvid da aldrig op

Holder det aldrig op at folk ikke kan svare ordenligt, hvis ikke man har
noget ordenligt at svare, så lad dog vær'. Fordi man gerne vil tabe sig,
skal man så hånes.

Fra : Hauge

Dato : 13-12-05 13:26

Bolette Nielsen wrote:
> Holder det aldrig op at folk ikke kan svare ordenligt, hvis ikke man
> har noget ordenligt at svare, så lad dog vær'. Fordi man gerne vil
> tabe sig, skal man så hånes.

Lær at spise ordenligt, så er det problem ikke større. Eller drop at ligne
Bratz.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051213122602@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-12-05 10:33

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:439eba30$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Holder det aldrig op at folk ikke kan svare ordenligt, hvis ikke man har
> noget ordenligt at svare, så lad dog vær'. Fordi man gerne vil tabe sig,
> skal man så hånes.

Du vil sansynligvis have lettere ved at tabe dig, hvis du IKKE laver
risengrøden fedtfattig.

Læs evt. her:
http://makeashorterlink.com/?I24F12F4C

Mvh. Lisbeth

Fra : JytteJ

Dato : 13-12-05 08:15

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:439dfa45$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Nogen der kender en opskrift på fedtfattig/kalorielet risengrød?
>
> På forhånd tak
>
> Bolette

Det findes vist ikke, så bliver det til vandgrød som i Tinas opskrift.

VH
JytteJ

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 10:16

On Mon, 12 Dec 2005 23:31:35 +0100, Bolette Nielsen wrote:

> Nogen der kender en opskrift på fedtfattig/kalorielet risengrød?

Det næste bliver vel "Gule ærter med flæsk og pølse - Light"? Herre Jemini,
holder dette vanvid da aldrig op!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Hauge

Dato : 13-12-05 10:49

Hej
Kurt Hansen wrote:
> Jemini, holder dette vanvid da aldrig op!

Nej, der er stadig syge folk til.
Lad dem æde noget salat.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051213095039@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Max

Dato : 13-12-05 11:26

Hej

> Lad dem æde noget salat.

Put da det salat i en ko så den kan lave noget
sødmælk til at lave risengrød af.

At spise sig mæt i rigtig risengrød giver ikke engang
10 gram fedt, så hvad er der at være bange for.

Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 13-12-05 11:38

Hej
Max wrote:
> At spise sig mæt i rigtig risengrød giver ikke engang
> 10 gram fedt, så hvad er der at være bange for.

Intet. Men der er nogen der gerne vil ligne Bratz eller de andre
plastic-dukker fra børne-TV.. Sådan er det bare.
Eneste lighed mellem disse dukker, og dem der vil ligne dem, er det tomme
hovede.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051213103938@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Helle

Dato : 13-12-05 15:46

> [...]
> plastic-dukker fra børne-TV.. Sådan er det bare.
> Eneste lighed mellem disse dukker, og dem der vil ligne dem, er det tomme

Jeg er lamslået ... Hvor uforskammet kan man være?

Helle

Fra : Hauge

Dato : 13-12-05 15:52

Helle wrote:
> Jeg er lamslået ...

Mææhh.

> Hvor uforskammet kan man være?

Er sandheden uforskammet? Tag en fedtfattig kiks.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051213145142@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 13-12-05 19:08

> Er sandheden uforskammet? Tag en fedtfattig kiks.

LOL

/tue

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 11:11

On Tue, 13 Dec 2005 15:51:42 +0100, Hauge wrote:

> Mææhh.

> Er sandheden uforskammet? Tag en fedtfattig kiks.

Ja, gå til alters på søndag. De hellige kiks folkekirken uddeler, bliver
man sgu ikke tyk og fed af
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-12-05 16:43

Max skrev:

> At spise sig mæt i rigtig risengrød giver ikke engang
> 10 gram fedt, så hvad er der at være bange for.

Det kommer vist an på hvilken mælk man koger grøden på. Således inde-
holder 3 dL sødmælk fra Bjørnsholm 11,1 - 12,6 g fedt, og så er smør-
klatten end ikke medregnet. Men sikke en dejlig risengrød man får.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 10:41

> Nogen der kender en opskrift på fedtfattig/kalorielet risengrød?
>
> På forhånd tak

Vi laver risengrød med skummetmælk, mere fedtfattig bliver den vist ikke...
Jo hvis du køber promillemælk !! Irma har det..

Mvh
Morten

Fra : Max

Dato : 14-12-05 11:49

Hej Morten

> Vi laver risengrød med skummetmælk, mere fedtfattig bliver den vist
ikke...

Det er da ikke risengrød, det er ris kogt i vand med kridt.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 12:18

> Det er da ikke risengrød, det er ris kogt i vand med kridt.
>
> Mvh Max

Hejsa Max

Har du prøvet det ?

Mvh
Morten

Fra : Max

Dato : 14-12-05 13:56

Hej Morten

> Har du prøvet det ?

Nej, jeg har prøvet på letmælk og det var så ringe
at jeg ikke har lyst til yderligere prøver.

Mvh Max

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-12-05 21:19

Jeg må indrømme jeg er dybt rystet over folks reaktion på mit indlæg, jeg
undre mig over at voksne mennesker kan finde på at svare sådan til andre.
Troede disse nyhedsgrupper var til for at hjælpe hinanden, og ikke svine
hinanden til.
Jeg prøvede bare at hjælpe en veninde, spiser ikke risengrød selv, men det
var ikke meget hjæpe jeg selv kunne få.

Til jer der har svaret mig fornuftigt, tak skal i ha'

Bolette

Fra : Hauge

Dato : 14-12-05 21:39

Bolette Nielsen wrote:
> Jeg må indrømme jeg er dybt rystet over folks reaktion på mit indlæg,

Jamen det er såmen ikke værre, end hvis man roser pulverbearnaise..
Men ok, der skal ikke meget til at ryste folk nu om dage, sørgeligt men
sandt.

> jeg undre mig over at voksne mennesker kan finde på at svare sådan
> til andre.

Sådan er det jo, det er offentlige grupper, ellers må du bruge et af de
utallige fora rundt omkring.

> Jeg prøvede bare at hjælpe en veninde, spiser ikke risengrød selv,
> men det var ikke meget hjæpe jeg selv kunne få.

Det var vel ikke så svært selv at gætte sig til skummetmælk eller værre
mælkeprodukter, da der jo ikke er andet fedt end det fra mælken.. Det kunne
selv jeg regne ud, og jeg er ikke generet af fedten, selvom jeg også vejer
nogle kg for meget hvis jeg skal gå efter idealen, men jeg vejer dog trods
alt det samme som mig selv, og det er jeg godt tilfreds med.

> Til jer der har svaret mig fornuftigt, tak skal i ha'

Man svarer vel det man føler passer til spørgsmålet.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051214203909@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-12-05 12:08

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:43a07e38$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Jeg må indrømme jeg er dybt rystet over folks reaktion på mit indlæg, jeg
> undre mig over at voksne mennesker kan finde på at svare sådan til andre.

Man kan - som du - undre sig over, hvor uforskammede svar, der til tider
kommer. Men det burde egentlig ikke undre nogen, der har været bare et par
dage på
Usenet, at der også kommer uønskede reaktioner?

Ifølge Google har "Bolette Nielsen" postet næsten 1000 indlæg. Er det første
gang du støder på uforskammede svar... på Usenet?

> Troede disse nyhedsgrupper var til for at hjælpe hinanden, og ikke svine
> hinanden til.

Hvad får dig til at tro, at Usenet er oprettet med det formål at hjælpe
hinanden?

Jeg vil mene, at det er oprettet for at kunne kommunikere. Om alt muligt og
på alle mulige måder. At man så også kan få hjælp - hvad du jo OGSÅ har
fået - er kun fint.

Mvh. Lisbeth

F.U.T: dk.admin.netikette

Fra : Max

Dato : 15-12-05 13:02

Hej Bolette

> Jeg må indrømme jeg er dybt rystet over folks reaktion på mit indlæg, jeg
> undre mig over at voksne mennesker kan finde på at svare sådan til andre.

Hvorfor dog det, der kommer da ikke noget til udtryk her som man ikke
kan finde andre steder.

> Troede disse nyhedsgrupper var til for at hjælpe hinanden, og ikke svine
> hinanden til.

Grupperne fungere på den måde at du kan spørge som du vil og folk kan
svare som de vil, og så er den ikke længere.

> Jeg prøvede bare at hjælpe en veninde, spiser ikke risengrød selv, men det
> var ikke meget hjæpe jeg selv kunne få.

Jeg syntes det er en sølle hjælp at fortælle nogen hvorledes man laver
noget der ikke engang ligner risengrød.

> Til jer der har svaret mig fornuftigt, tak skal i ha'

Og hvem skal så afgøre hved et fornuftigt svar er ?

Mvh Max