Trække bærbar fra i skat - nystar
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 12-12-05 21:12

Hej

Jeg vil gerne høre om noget skattemæssigt....

Jeg købte en laptop til 14.000 kr i juli, betalt af egen lomme.

Her 1. november har jeg så momsregistreret mig, og vil høre om jeg uden
problemer kan angive de 14.000 som jeg gav for laptoppen, som et indskud
jeg har lavet i firmaet, og dermed hive dem ud fra firmaets konto, så
laptoppen frem over tilhører mit firma, og jeg får de 14.000 tilbage i
privat regi?

Jeg bruger laptoppen til mit konsulentarbejde på det/de steder hvor jeg
arbejder.

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : alexbo

Dato : 12-12-05 22:00

"Esben von Buchwald"skrev i

> Jeg købte en laptop til 14.000 kr i juli, betalt af egen lomme.

For en uge siden var et lignende spørgsmål.

>Jeg har en hulens masse anlæg jeg gerne skulle have "ind" i firmaet.

Den eneste lovlige og mulige måde er at firmaet køber anlægene, og du
afskriver.
Dit firma er uden tvivl et personligt ejet firma, så betaler du skat af
overskuddet, d.v.s. forskellen mellem indtægt og udgift.
Om du tager penge op af kassen og sætter nogle anlæg ind på lageret, gør
ingen forskel på overskuddet, først når du bogfører en udgift på
nyanskaffelser, får du en udgift, der påvirker overskuddet.

mvh
Alex Christensen