Nybegynder spørgsmål:
Fra : Gormsen@gmail.com

Dato : 12-12-05 20:16

Jeg har kun prøvet at dykke én gang med flaske (Prøvedykning hedder
det vist bare), men jeg faldt for det med det samme. Og jeg skal til
New Zealand og Thailand til feb-maj, og tænkte om nogen kunne give
gode råd, mht. steder og priser på div. kurser i disse lande?

Jeg skal til Christchurch i New Zealand, og på øen Koh Samui i
Thailand! (Har hørt om en flot dykker-ø der hedder Koh Tao - er der
nogen der kan bekræfte?)

Fra : Torben

Dato : 13-12-05 10:43

<Gormsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

New Zealand kan jeg ikke hjælpe dig med, men i Thailand på Koh Samui og Koh
Tao, og det meste af resten af det sydlige thailand er der dykkershops
overalt, og dykningen er super. Jeg foreslår at du går rundt og finder dem
du føler dig mest tryg ved, da der er stor udskiftning i personale fra år
til år i mange af forretningerne.....

Fra : Kenth

Dato : 19-12-05 20:31

Gormsen@gmail.com skrev:

> [...]
>
> Jeg skal til Christchurch i New Zealand, og på øen Koh Samui i
> Thailand! (Har hørt om en flot dykker-ø der hedder Koh Tao - er der

Hej

Jeg kan kun bekræfte at Koh Tao er noget for sig selv, jeg var der i
februar 2005.
Og hold da kæft hvor var det godt. Du kan nøjes med at snorkle, for
der er så meget liv på 0-5 meter, at det er nok bare at snorkle.

Hygge
Kenth

Fra : Kenth

Dato : 19-12-05 20:31

Fra : odw

Dato : 20-12-05 09:55

Ko Tao er fantastisk. Det er den mest øde af øerne. Hvis du vil have
liv, så er Samui stedet, der ligger de fleste dykker centre. Der er
masser, og som Torben skriver, så føl dig frem, eller check deres
websites. Jeg dykkede selv med http://www.thediveshop.net/ . super
proffesionelle. Sejler med speedbåd fra Samui, men kan sagtens
koordinere fra de andre øer. De er gode til at finde gode steder, alt
efter vind og vejr. Men den tid du rejser på er vest kysten vist bedst,
Phiphi og så´n . De steder har jeg ingen erfaringer med (kun drømme!).
Men tag dog certifikatet hjemme, så¨kan du nyde dykkene., og samtidig
være uddannet i koldt vand, som jeg ser som en stor fordel, når du
kommer hjem og vil dykke mere.
god tur

Ole

--