Port scanning
Fra : Odin

Dato : 11-12-05 19:25

Hej NG

Gennem de sidste 3-4 uger er jeg blevet port scannet fra den samme IP adresse. Det
sker cirka med en times mellemrum, hele døgnet rundt.

Jeg har forsøgt at backtrace, men det får jeg ikke meget ud af. Kan nogen hjælpe mig
med at tyde hvem slynglen er, eller til hvem jeg kan klage for at få det stoppet.

Min firewall siger således:
Somebody is scanning your computer.
Your computer's UDP ports:
1026, 1029, 1030, and 1032 have been scanned from 218.27.16.131..

Og en backtrace giver følgende resultat:

% This is the RIPE Whois query server #2.
% The objects are in RPSL format.
%
% Note: the default output of the RIPE Whois server
% is changed. Your tools may need to be adjusted. See
% http://www.ripe.net/db/news/abuse-proposal-20050331.html
% for more details.
%
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/db/copyright.html

% Note: This output has been filtered.
% To receive output for a database update, use the "-B" flag

% Information related to '0.0.0.0 - 255.255.255.255'

inetnum: 0.0.0.0 - 255.255.255.255
netname: IANA-BLK
descr: The whole IPv4 address space
country: EU # Country is really world wide
org: ORG-IANA1-RIPE
admin-c: IANA1-RIPE
tech-c: IANA1-RIPE
status: ALLOCATED UNSPECIFIED
remarks: The country is really worldwide.
remarks: This address space is assigned at various other places in
remarks: the world and might therefore not be in the RIPE database.
mnt-by: RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-lower: RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-routes: RIPE-NCC-RPSL-MNT
source: RIPE # Filtered

organisation: ORG-IANA1-RIPE
org-name: Internet Assigned Numbers Authority
org-type: IANA
address: see http://www.iana.org
remarks: The IANA allocates IP addresses and AS number blocks to RIRs
remarks: see http://www.iana.org/ipaddress/ip-addresses.htm
remarks: and http://www.iana.org/assignments/as-numbers
e-mail: bitbucket@ripe.net
admin-c: IANA1-RIPE
tech-c: IANA1-RIPE
mnt-ref: RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-by: RIPE-NCC-HM-MNT
source: RIPE # Filtered

role: Internet Assigned Numbers Authority
address: see http://www.iana.org.
e-mail: bitbucket@ripe.net
admin-c: IANA1-RIPE
tech-c: IANA1-RIPE
nic-hdl: IANA1-RIPE
remarks: For more information on IANA services
remarks: go to IANA web site at http://www.iana.org.
mnt-by: RIPE-NCC-MNT
source: RIPE # Filtered

Kan nogen komme med gode råd så jeg kan få stoppet slynglen?

Odin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-12-05 19:39

"Odin" <ORG_1485@yahoo.com.dk> wrote:

> [...]
>Somebody is scanning your computer.
> Your computer's UDP ports:
> 1026, 1029, 1030, and 1032 have been scanned from 218.27.16.131..

Samme ip-adresse dukker jævnlig op i mine log-filer...

Men så længe trafikken blokeres af min firewall'en er jeg ligeglad...

<mlr>

Fra : gil

Dato : 11-12-05 19:59

Odin wrote:
> [...]
> med at tyde hvem slynglen er, eller til hvem jeg kan klage for at få det stoppet.
inetnum: 218.27.0.0 - 218.27.255.255
netname: CNCGROUP-JL
country: CN
descr: CNCGROUP Jilin province network
admin-c: CH444-AP
tech-c: WT92-AP
status: ALLOCATED NON-PORTABLE
changed: abuse@cnc-noc.net 20031016
mnt-by: APNIC-HM
mnt-by: MAINT-CNCGROUP-JL
changed: hm-changed@apnic.net 20040301
source: APNIC

person: CNCGroup Hostmaster
nic-hdl: CH444-AP
e-mail: abuse@cnc-noc.net
address: No.156,Fu-Xing-Men-Nei Street,
address: Beijing,100031,P.R.China
phone: +86-10-82993155
fax-no: +86-10-82993144
country: CN
changed: abuse@cnc-noc.net 20041220
mnt-by: MAINT-CNCGROUP
source: APNIC

person: Wang Tiegang
nic-hdl: WT92-AP
e-mail: yixiaofan1@mail.jl.cn
address: 96,JieFang Road ChangChun 130021 China.
phone: +86-431-8925217
fax-no: +86-431-8925190
country: CN
changed: yixiaofan1@mail.jl.cn 20051125
mnt-by: MAINT-CNCGROUP-JL
source: APNIC

--
gil

Fra : Mathias Mejborn

Dato : 11-12-05 20:47

gil wrote:

> [...]
>
> person: CNCGroup Hostmaster
> nic-hdl: CH444-AP
> e-mail: abuse@cnc-noc.net
> address: No.156,Fu-Xing-Men-Nei Street,
> address: Beijing,100031,P.R.China
> phone: +86-10-82993155
> fax-no: +86-10-82993144
> country: CN
> changed: abuse@cnc-noc.net 20041220
> mnt-by: MAINT-CNCGROUP
> source: APNIC
>
> person: Wang Tiegang
> nic-hdl: WT92-AP
> e-mail: yixiaofan1@mail.jl.cn
> address: 96,JieFang Road ChangChun 130021 China.

Tjek evt. tråden "muligt angreb" jeg er udsat for det samme. Og det er
ikke stoppet endnu.

--
Mvh Mathias Mejborn

Fra : Odin

Dato : 11-12-05 20:48

"gil" <gil@obyon.com> skrev i en meddelelse

> inetnum: 218.27.0.0 - 218.27.255.255

Hej Gil:
Du konkluderer altså at alle adresser i ovenstående område, incl min "slyngel"
tilhører ham kineseren.
Du har sikkert ret, men så kan jeg vel ligeså godt klage til en mand på månen
Men jeg prøver nu alligevel.
Mange tak for hjælpen.

Odin

Fra : Kent Friis

Dato : 11-12-05 21:04

Den Sun, 11 Dec 2005 20:48:03 +0100 skrev Odin:
> "gil" <gil@obyon.com> skrev i en meddelelse

> Hej Gil:
> Du konkluderer altså at alle adresser i ovenstående område, incl min "slyngel"
> tilhører ham kineseren.

Bingo

> Du har sikkert ret, men så kan jeg vel ligeså godt klage til en mand på månen

Ikke helt så slemt - kinesisk kan læres herhjemme, det kan månemand'sk
så vidt vides endnu ikke.

Mvh
Kent

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-12-05 21:13

"Odin" <ORG_1485@yahoo.com.dk> wrote:

>Du konkluderer altså at alle adresser i ovenstående område, incl min "slyngel"
>tilhører ham kineseren.

Han er nok ingen slyngel - Formentlig er det bare en uvidende kineser
der har fået en-eller-flere trojanere ind på maskinen....

<mlr>