FF driller - hvorfor?
Fra : Dennis Munding

Dato : 11-12-05 18:41

Hej NG!

Jeg prøver at ligge nogle links på nogle af mine sider, og det skulle
egentlig ikke være noget problem, men det er det...

http://www.skovaa-munding.dk/Sub/Flag1.php

Problemet kommer kun i FF - hverken i IE6.0 eller Opera8.5(som er sat op til
Opera-visning!) kommer problemet!?

Det, det går galt med, er de links, som refererer til forrige og næste side
("Forrige" er ikke et link på ovennævnte side, da ovennævnte er den første
side!) - de er placeret både over og under tabellen med flag.
Det skulle gerne være sådan, at der er linkene er på en linie sammen,
derunder skal tabellen så komme, og til sidst under tabellen skal den sidste
linie med link til forrige og næste side så komme. Blev det for indviklet?

Jeg har prøvet at lave en <div> udenom de to links med "clear:both;", men så
"springer" tabellen langt ned og skaber et mellemrum på ca. 10cm op til de
to links!!??

Hvis nogen kan finde fejlen /-e i mit stylesheet, hører jeg meget gerne fra
jer!
Link til stylesheet:

http://www.skovaa-munding.dk/Styles/SM.css (Og nej! Jeg går ikke ind for
S/M, såfremt der skulle være en (vand)vittig person iblandt jer.... SM står
sjovt nok for SkovaaMunding....)

På forhånd mange tak for hjælpen!

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Leonard

Dato : 11-12-05 19:07

"Dennis Munding" <mail@invalid.com> wrote:

>Jeg har prøvet at lave en <div> udenom de to links med "clear:both;", men så
>"springer" tabellen langt ned og skaber et mellemrum på ca. 10cm op til de
>to links!!??

Hvad med en efter dem, der har clear:both, eller sæt den på tabel.flag

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 11-12-05 19:14

> [...]

>"springer" tabellen langt ned og skaber et mellemrum på ca. 10cm op til de

Da formålet vel er at have de 2 links midt på linien, kan du vel bare
bruge noget traditionelt:

href="næste">Næste</a></p>

p.fnlinks {
   text-align: center;
}

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 11-12-05 20:06

Hej Leonard!
"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
> Da formålet vel er at have de 2 links midt på linien, kan du vel bare
> bruge noget traditionelt:

> href="næste">Næste</a></p>
>
> p.fnlinks {
> text-align: center;
> }

Doh! Det er ikke til at se skoven for bare træer!
Selvfølgelig! Det er da den mest åbenlyse løsning! Jeg græmmes..... :-/