crispy chicken
Fra : Kitti Egevang

Dato : 11-12-05 16:07

Hej med jer.

Er der nogen her som ved hvordan man laver denne panering af kyllingen som
de bla. bruger på Kentucky ??
Eller måske andre lækre paneringer af kylling??
På forhånd tak, og glædelig jul.
Hilsen Kitti.

Fra : Hauge

Dato : 11-12-05 16:21

Hejsa
Kitti Egevang wrote:
> Er der nogen her som ved hvordan man laver denne panering af
> kyllingen som de bla. bruger på Kentucky ??

Du kan prøve at se om du kan bruge den her link:
http://www.recipezaar.com/r/q=kfc

> På forhånd tak, og glædelig jul.

Tak i lige måde.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051211152211@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-12-05 16:32

On Sun, 11 Dec 2005 16:06:38 +0100
"Kitti Egevang" <kittiSLET@DETTEmail4us.dk> wrote:

> [...]
> kyllingen som de bla. bruger på Kentucky ??
> Eller måske andre lækre paneringer af kylling??

jeg bruger knuste cornflakes, mel og æg.

forøvrigt har jeg rigtig god erfaring med at putte kanel og chili i den
mix. Det giver et rigtigt godt og alternativt smagsbillede

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 11-12-05 17:44

>jeg bruger knuste cornflakes, mel og æg.
>
>forøvrigt har jeg rigtig god erfaring med at putte kanel og chili i den
>mix. Det giver et rigtigt godt og alternativt smagsbillede

og lidt knust sprødt bacon hjælper også.

/tue

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 12-12-05 02:22

Kim Schulz wrote:

> jeg bruger knuste cornflakes, mel og æg.

Ditto. Men tilsæt chili.Fremhæver den søde majssmag og giver plads til
krydring med diverse urter.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Davidsen

Dato : 12-12-05 22:15

"Kitti Egevang" <kittiSLET@DETTEmail4us.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de bla. bruger på Kentucky ??
> Eller måske andre lækre paneringer af kylling??

Der skulle være en chance her: http://www.recipesource.com/misc/copycat/kfc/

...hvis ellers engelsk er ok.

Har dog ikke selv testet opskrifterne.

Mvh
Davidsen

Fra : Hauge

Dato : 12-12-05 22:24

Hej
Davidsen wrote:
> Der skulle være en chance her:
> http://www.recipesource.com/misc/copycat/kfc/

Sjovt nok, for 1½ døgn side smed jeg en link til ca. samme opskrifter..

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051212212557@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Davidsen

Dato : 12-12-05 22:38

> [...]
> <http://newscheck.smart-tech.dk/20051212212557@smart-tech.dk>
> På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Vidste ikke at vore (forskellige) links gik til samme sted.

Men så er vi jo begge et par rasende hjælpsomme mennesker

Mvh
Davidsen

Fra : Dawn

Dato : 13-12-05 14:17

Kitti Egevang wrote:
> [...]
> de bla. bruger på Kentucky ??
> Eller måske andre lækre paneringer af kylling??

Jeg ved ikke hvordan du har det - men jeg synes at KFC's kylling er
frygtelig fedtet. Jeg laver en panering hvor "det våde" består af
æggehvider+yoghurt (yoghurten gør at paneringen får en god smag
synes jeg), og "det våde" består af rasp, salt, peber og chili. Det
bliver bagt i ovnen på en rist.

Jeg bruger oftest kyllinglår eller inderfilet - det giver det
saftigste resultat, når nu man ikke frituresteger. Om det er med eller
uden skind er et spørgsmål om smag - jeg synes personligt at skind er
kedeligt hvis det ikke får lov til at blive ordenligt ristet, hvilket
det ikke gør når det er pakket ind i rasp.

Til kyllingen serverer jeg ColeSlaw af hvidkål og gulerødder, med en
dressing af yoghurt, honning, sennep og karry - uhmm.

--
Mvh.
Dawn