Trådløst netværk mellem
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-06-01 12:39

Hej

Jeg skal hjælpe en PC bruger med ADSL og da vedkommende ikke ønsker at
få boret huller og trukket kabler rundt i huset, har jeg foreslået et
trådløst netværk til PC. Det passer dem også fint, da de har en bærbar
og muligvis får en PC'er mere.

På Zitech's site kan jeg se at der findes trådløse netværkskort til PC,
som bygger på samme teknologi som Apple's AirPort teknologi (IEE
802.IIb). Så langt så godt godt.

Spørgsmålet er nu om man med en iBook med AirPort kort i, kan koble sig
på hos PC brugeren og surfe på nettet ? Jeg ved godt at det kræver
software at kunne udveksle filer, men hvis det er rent internet adgang,
kan det så lade sig gøre ?

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-06-01 16:59

In article <1euuaav.35hkypcfeawaN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> men hvis det er rent internet adgang,
> kan det så lade sig gøre ?

Ja.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 11-06-01 18:07

> [...]
> på hos PC brugeren og surfe på nettet ? Jeg ved godt at det kræver
> software at kunne udveksle filer, men hvis det er rent internet adgang,

Nej, godt nok somme protokol men kryperingen mm. er forskellig. Apple's
Airport benytter sig af en 40bit kryptering.
--
Jesper Oersted.
"Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-06-01 19:39

> [...]
> på hos PC brugeren og surfe på nettet ? Jeg ved godt at det kræver
> software at kunne udveksle filer, men hvis det er rent internet adgang,

Det kommer an på graden af kryptering, Apple bruger 40bit svarende til
Lucent's "Bronze" kort, Silver og Gold kortene bruger stærkere
kryptering, jeg ved dog ikke om disse kan indstilles til kun at bruge
40bit.
De fleste base stationer også til PC fås med forskellige grader af
kryptering, alternativt kan man udskifte kortet i disse med et bronze
kort. (det kan man såvidt jeg er orienteret i Apples egen).

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-06-01 21:13

> [...]
> på hos PC brugeren og surfe på nettet ? Jeg ved godt at det kræver
> software at kunne udveksle filer, men hvis det er rent internet adgang,

Efter at ha' læst de andres svar bliver jeg lidt mere usikker (mht.
kryptering). Men uden at have haft den viden prøvede jeg for en måned
siden selv at koble min powerbook m/airportkort op imod en
Lucent/Orinoco PC løsning. Det virkede 100% uden problemer.

/Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-06-01 21:44

In article <1euuykw.m2ka4q17utda8N%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> [...]
> siden selv at koble min powerbook m/airportkort op imod en
> Lucent/Orinoco PC løsning. Det virkede 100% uden problemer.

Der kan man bare se hvad man kan, hvis man sikrer sig at være komplet
uvidende først

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-06-01 22:14

> Der kan man bare se hvad man kan, hvis man sikrer sig at være komplet
> uvidende først

"Ignorance is bliss" citat: Cypher - The Matrix

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-06-01 22:34

In article <1euv1pd.i4i4xn1q6pybqN%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> "Ignorance is bliss" citat: Cypher - The Matrix

Nåh, jeg troede det var Bill Gates der kom med den ytring først.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk