Hvem har set min nye flagstang?
Fra : Mark Schiller

Dato : 11-12-05 13:41

Hej alle,

man havde vist en større fødselsdag i nyere tid, hvor familien var
gået sammen om, at fødselsdagsbarnet skulle have sig en flagstang.

Glæden var stor, men nu opstår "problemet" - hvor kan man købe sådan
en fætter til rimelige penge?

Det jeg er på jagt efter, er en glasfiberstang (huset er i følge
Teknisk Forvaltning ca 8,2m højt) med vippebeslag - og dette som en
totalinstallation, hvor "nogen" kommer og gør det hele. Hvis "pakken"
også indeholder flag, vimpel og hvad man ellers skal bruge, ja så
kommer der ingen klager herfra Jeg har søgt på nettet, men endnu
ikke fundet tilbuddet over alle tilbud

Kender I nogen, som kender nogen?

/Mark

Fra : *** Calle ***

Dato : 11-12-05 13:54

Mark Schiller wrote:
> Det jeg er på jagt efter, er en glasfiberstang (huset er i følge
> Teknisk Forvaltning ca 8,2m højt) med vippebeslag -

Har sku aldrig set et hus med vippebeslag. Er det for at kunne komme i
kælderen?
--
*** Calle ***

Fra : Mark Schiller

Dato : 11-12-05 13:56

Sun, 11 Dec 2005 13:54:16 +0100, berigede "*** Calle ***"
<fake@fake.fake> dk.fritid.hus-og-have med:

>Har sku aldrig set et hus med vippebeslag. Er det for at kunne komme i
>kælderen?

Det var da en kæk tanke, hmmmm, måske skulle man prøve, at realisere
dette

/Mark

Fra : Preben Andersen

Dato : 11-12-05 14:08

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> wrote in message
> Hej alle,

> Kender I nogen, som kender nogen?

Bilka

mvh
Preben

Fra : Mark Schiller

Dato : 11-12-05 14:25

Sun, 11 Dec 2005 14:08:14 +0100, berigede "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Bilka

Inkl montering/installation?

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-12-05 14:42

On Sun, 11 Dec 2005 14:24:54 +0100, Mark Schiller
<ms@definitivt.invalid> wrote:

>Sun, 11 Dec 2005 14:08:14 +0100, berigede "Preben Andersen"
><pranSLETDETTE@privat.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Inkl montering/installation?

Næppe - men du kan vel selv installere sådan en? Grav et hul, fyld
cement i, sæt vippebeslaget fast i cementen, så det står i vatter og
vipper den rigtige vej. Vent til det tørrer. På med flagsstangen. En
glasfiberstang er ikke tungere end at man kan rejse den alene.

(Og er du så rigtig smart, så monterer du din vejrstations vindmåler i
toppen

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Holten

Dato : 11-12-05 18:41

> Næppe - men du kan vel selv installere sådan en? Grav et hul, fyld
> cement i, sæt vippebeslaget fast i cementen,

Nok bedre med noget beton i hullet.
Cement i sig selv giver ikke rigtig nogen styrke )

MVH

Holten

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-12-05 18:52

On Sun, 11 Dec 2005 18:41:25 +0100, "Holten" <virker@ikke.dk> wrote:

>Nok bedre med noget beton i hullet.
>Cement i sig selv giver ikke rigtig nogen styrke )

Nåja,, jeg glemmer jo at ting ikke kaldes det samme alle steder i landet

Når jeg siger cement, så mener jeg, og alle i min normale omgangskreds,
det som er blandet af cement, sand og vand.

Beton er sådan noget der bliver leveret af en stor lastbil.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Preben Andersen

Dato : 11-12-05 19:07

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message

> Når jeg siger cement, så mener jeg, og alle i min normale omgangskreds,
> det som er blandet af cement, sand og vand.
>
> Beton er sådan noget der bliver leveret af en stor lastbil.

Du kan også lave det selv ved at blande sten i det, du kalder cement.

mvh
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-05 21:14

Preben Andersen wrote:
> "Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message

> Du kan også lave det selv ved at blande sten i det, du kalder cement.

som hedder mørtel.

Stig Bang-Mortensen

Fra : *** Calle ***

Dato : 11-12-05 21:19

Stig Bang-Mortensen wrote:

> som hedder mørtel.
Nej
--
*** Calle ***

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-05 21:24

*** Calle *** wrote:

> Nej

Hvorfor ikke?

Stig Bang-Mortensen

Fra : Bo Velschow

Dato : 11-12-05 22:06

"Stig Bang-Mortensen" <sbmatmortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke?

Hmmm... fordi der ikke er cement i (normal) mørtel?! [1] Så hedder det
ihvertfald bastard-mørtel, der hvor jeg normalt færdes

[1] "Mørtel består af en blanding af læsket kalk og sand, hvor kalken er
bindemidlet og sandet er tilslagsmaterialet." F.eks. fra
http://www.sns.dk/byer-byg/infoblade-bygbevar/14/100589-14/teksten.htm
Der findes så forskellige former for mørtel, afhængig af om det er bakke-
eller strand-materiale; hvor fintkornet sandet er (0-2 mm eller 0-4 mm); og
hvor meget kalk, der er i (f.eks. 6.6%, 7.7% og 9%).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 08:12

Bo Velschow wrote:
> [...]
> bakke- eller strand-materiale; hvor fintkornet sandet er (0-2 mm
> eller 0-4 mm); og hvor meget kalk, der er i (f.eks. 6.6%, 7.7% og 9%).

Hedder cement, vand og sand så beton? Hvorfor hedder det så kalkmørtel hvis
mørtel er kalk og sand.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Bo Velschow

Dato : 12-12-05 10:19

> Hedder cement, vand og sand så beton? Hvorfor hedder det så kalkmørtel
> hvis
> mørtel er kalk og sand.

Beton er vel en fællesbetegnelse for cement ("klæbemidlet") + div. grovere
dele (betongrus, sand, sten) + vand. Her er en rigtig god side:
http://www.raadogdaad.dk/shownode.asp?nodeid=691

Man udelader sand i visse situationer:
"Til de små konstruktioner som f.eks. faststøbning af stolper til plankeværk
eller carport anvendes såkaldt sandbeton eller betonmørtel. Her er tale om
en blanding kun af cement og sand/grus - helt uden sten"

Mht. mørtel er der flere typer
http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=126&a=2489:

1. Kalkmørtel af sand og kalk

2. Kalkcementmørtel af sand, kalk og cement (i daglig tale kaldet
bastardmørtel)

3. Cementmørtel af sand og cement (fås som våd- eller tørmørtel)

Så det er korrekt, at der findes mørtel, hvori der ikke er kalk, men derimod
cement! Mit første link var vist ikke dækkende nok.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Mogens

Dato : 11-12-05 15:06

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> også indeholder flag, vimpel og hvad man ellers skal bruge, ja så
> kommer der ingen klager herfra Jeg har søgt på nettet, men endnu

For et par måneder siden købte jeg en 8 meter glasfiber stang med montering
gennem Stark, den kostede ca. kr. 3.200,00.

Mvh Mogens

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-12-05 15:39

In news:439c323d$0$145$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Mogens <mohen@SLETprivat.dk> Typed:

> For et par måneder siden købte jeg en 8 meter glasfiber stang med
> montering gennem Stark, den kostede ca. kr. 3.200,00.

Den er ca. 2 meter for kort til Marks hus..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : F.Hansen

Dato : 11-12-05 17:32

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:439c3a02$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:439c323d$0$145$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> Mogens <mohen@SLETprivat.dk> Typed:

> Den er ca. 2 meter for kort til Marks hus..

Så må han grave lidt ud under huset når han har det vippet næste gang

Finn

Fra : Mark Schiller

Dato : 27-12-05 22:34

Sun, 11 Dec 2005 15:05:48 +0100, berigede "Mogens"
<mohen@SLETprivat.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>For et par måneder siden købte jeg en 8 meter glasfiber stang med montering
>gennem Stark, den kostede ca. kr. 3.200,00.

Var lige forbi Stark (Glostrup) i dag - manden kiggede nærmest på mig
som om, jeg havde en "jem & fix"-tshirt på, da jeg sagde ordet
"flagstang" - nææææ, det havde de sandelig ikke og han havde aldrig
hørt om, at de skulle have haft noget med flagstænger at gøre

Så Mogens, kunne du ikke lige smide mig nummeret til din Stark, så
ringer jeg til dem

/Mark

Fra : Mogens

Dato : 27-12-05 23:46

> [...]
> hørt om, at de skulle have haft noget med flagstænger at gøre
>
> Så Mogens, kunne du ikke lige smide mig nummeret til din Stark, så

Meget gerne. Det er 54 84 08 00

Mvh Mogens

Fra : Mark Schiller

Dato : 28-12-05 21:52

Tue, 27 Dec 2005 23:46:21 +0100, berigede "Mogens"

I det jeg takker

/Mark

Fra : *** Calle ***

Dato : 28-12-05 00:02

Mark Schiller wrote:
> [...]
> "flagstang" - nææææ, det havde de sandelig ikke og han havde aldrig
> hørt om, at de skulle have haft noget med flagstænger at gøre

Ethvert byggemarked har da flagstænger!!!

--
*** Calle ***

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 27-12-05 23:49

> [...]
> hørt om, at de skulle have haft noget med flagstænger at gøre
>
> Så Mogens, kunne du ikke lige smide mig nummeret til din Stark, så

STARK er jo tømmerhandlerdelen af Danke Trælast og byggemarkedsdelen
hedder Silvan - de handler nok nærmere med flagstænger til private.

Fra : *** Calle ***

Dato : 28-12-05 13:48

Hans M. Pedersen wrote:
> STARK er jo tømmerhandlerdelen af Danke Trælast og byggemarkedsdelen
> hedder Silvan - de handler nok nærmere med flagstænger til private.

Ikke alle steder, her i sønderborg hedder begge dele STARK
--
*** Calle ***

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 11-12-05 21:04

> Kender I nogen, som kender nogen?

www.flagstang.dk

- men er dog ikke klar over om de hjælper til med montering.

(har ikke noget med dem at gøre, udover at jeg var tæt på at købe en
flagstang hos dem. Tror nok det var det billigste tilbud jeg fik)

Ole

Fra : Kim S

Dato : 11-12-05 21:10

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> skrev i en meddelelse

> Glæden var stor, men nu opstår "problemet" - hvor kan man købe sådan
> en fætter til rimelige penge?

Prøv at søge på Google. "glasfiber flagstang" gav 3000 hits....

Mvh, Kim

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-12-05 21:21

> Det jeg er på jagt efter, er en glasfiberstang (huset er i følge
> Teknisk Forvaltning ca 8,2m højt) med vippebeslag - og dette som en
> totalinstallation, hvor "nogen" kommer og gør det hele.

Vi købte en 10 træstang og en betonpille i det lokale byggemarked (råd og
dåd). Det tog vel ½ time at bore hul på 50*50*90cm og dumpe pillen ned i
det. Så noget temmelig tørt beton rundt om til 20 cm fra kanten og en
ølpause. Så var der gået en time. Vente 3 uger og op med flagstangen. Naboen
var ca lige så længe om at støbe til en plastikstang med vippebeslag, men vi
bor i et gammelt hus, hvor en plastikstang ikke lige passer ind i drømmene.

Det er med andre ord ikke et arbejde, der kræver den helt store indsats.

Mvh Maria