Fugekanter og mug ?
Fra : Ukendt

Dato : 10-12-05 23:10

Hejsa

I vores bruse nische er der kommet sorte stykker, der hvor fugten ligesom
kan sidde og gemme sig, hvor hulen få man det væk igen ?
det er små steder her og der, men jeg vil ha det væk igen, kan man få det ?
det virker som om at det er noget grå acryl fugemasse eller lign.

Mvh
Morten

Fra : kenneth.g

Dato : 11-12-05 13:01

Hej Morten

Jeg brugte en grydesvamp og ajax kalkfjerner så blev mine fuger som nye

Hilsen kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-05 14:48

> Hej Morten
>
> Jeg brugte en grydesvamp og ajax kalkfjerner så blev mine fuger som nye
>
> Hilsen kenneth

Hejsa Kenneth

Problemet er at det ligesom er i huller, og det er acryl fugemasse.. :o/

Så en grygesvamp har ingen effekt.. :o/

Mvh
Morten

Fra : Old Meower

Dato : 11-12-05 18:29

Juel wrote:

> Problemet er at det ligesom er i huller, og det er acryl fugemasse.. :o/
>
> Så en grygesvamp har ingen effekt.. :o/

Jeg ville prøve med lidt Rodalon eller Klorin. Lad det gerne sidde og
virke lidt.

Hvis det bliver ved med at komme, var det måske en ide på sigt at skære
akrylfugerne ud, og lave en ny fuge. De fleste fugemasser til vådrum har
i dag et tilsætningsstof der modvirker mug og lign.

/Joakim

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 08:51

> [...]
> akrylfugerne ud, og lave en ny fuge. De fleste fugemasser til vådrum har i
> dag et tilsætningsstof der modvirker mug og lign.

Hej Joakim

Det vil jeg prøve, tak for dit råd

Mvh
Morten

Fra : Stig Rasmussen Aps

Dato : 13-12-05 19:04

ring til en fugemand og få dem skiftet

Fra : Torben

Dato : 14-12-05 10:36

"Stig Rasmussen Aps" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> ring til en fugemand og få dem skiftet
> "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

Det er nok (forhåbentligt) sillicone fugemasse, det kan du sagtens skifte
selv, køb en fugepind der passer, skær de gamle ud, læg nyt i (sanitets
sillicone), fug med en sæbemættet fugepind. Ingen grund til at kontakte en
fugemand, efter min mening.

-Torben

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-12-05 12:52

> [...]
> nyt i (sanitets sillicone), fug med en sæbemættet fugepind. Ingen grund til at kontakte en fugemand, efter min mening.

Hvis du skal fuge en halv eller hel meter er det nok overkill
at ringe efter eksperten, men hvis det drejer sig om et helt
badeværelse er der kun en ting at gøre...

Når du har set fugemanden arbejde og har set hvad han skal
have for det, så gider du aldrig gøre det selv igen
Fugning med gummi/silikone fuge er noget af det mest
frustrerende jeg har prøvet og stort set umuligt at få rigtig pænt.
Samtidig kan du hurtigt få brugt flere penge på fugemasse end
det koster at tilkalde fugemesteren.

Hvis du vitterligt er god til at fuge, så skulle jeg hilse at sige, at
der er nok at lave for dem der kan det. "Min" fugemester har
over det sidste år søgt nye folk mindst fire gange og har endnu
ikke modtaget en eneste henvendelse fra nogen der kan fuge
pænt og ordenligt.

/Jakob

Fra : Max

Dato : 14-12-05 13:52

Hej Jakob

> [...]
> Fugning med gummi/silikone fuge er noget af det mest
> frustrerende jeg har prøvet og stort set umuligt at få rigtig pænt.

Jeg kan kun give dig ret, at fuge og så brænde tagpap på er
nogle af de ting der ikke er økonomi at lave selv, men får
simpelthen aldrig den rutine der skal til.

> [...]
> over det sidste år søgt nye folk mindst fire gange og har endnu
> ikke modtaget en eneste henvendelse fra nogen der kan fuge

Så var det da på tide at han påtog sig det ansvar at uddanne de
folk han jo åbenbart har brug for.

Mvh Max

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 15-12-05 10:15

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:43a01570$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> simpelthen aldrig den rutine der skal til.

> Så var det da på tide at han påtog sig det ansvar at uddanne de

Der findes ingen uddannelse som fugemand.... det er noget man
lærer med tiden. Jeg er da enig i, at han så kunne gøre en indsats,
men det er næppe muligt for et så lille firma (mener han har to eller
3 ansatte).

/Jakob