Varekøb i Tyskland
Fra : GiWeo

Dato : 10-12-05 11:59

Hejsa

Hvordan håndterer jeg varekøb i Tyskland mht. moms ?
SummaSummarum !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssidenREMOVE.dk

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 10-12-05 19:26

"GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvordan håndterer jeg varekøb i Tyskland mht. moms ?
> SummaSummarum !

Ja du betaler ikke moms af dit køb i Tyskland så skal du sætte købet på en
ikke moms konto eller oprette en sådan
ligesom du har til dit frimærkekøb

vh ER

Fra : GiWeo

Dato : 11-12-05 07:34

Hejsa

>Ja du betaler ikke moms af dit køb i Tyskland så skal du sætte købet på en
>ikke moms konto eller oprette en sådan
>ligesom du har til dit frimærkekøb

Jeg betaler vel tysk moms ??

Fra : Nico de Jong

Dato : 11-12-05 08:05

> Hejsa

> Jeg betaler vel tysk moms ??

Hvis du giver leverandøren dit CVRnummer, behøver han ikke at opkræve
Umsatzsteuer. At mange så ikke gider at have besværet med at undlade at
opkræve moms, er en anden sag.
Hvis han opkræver momsen, kan du ikke trække den fra i den danske moms. Der
er muligheder for at få den tyske moms tilbage, men det er ret besværligt,
som nævnt en en anden tråd fornylig.
Det indebærer, at du ikke kan bogføre på en (dansk) momsbelagt konto.
Du skal også huske købet ifm din momsafregning

Nico

Fra : tigeren@gmail.com

Dato : 13-12-05 20:36

Hej,

Nico skrev:
> At mange så ikke gider at have besværet med at undlade at opkræve moms, er en anden sag.

Jeg handler med en del firmaer både i tyskland og holland - hvor jeg
aldrig har oplevet problemer med "momsfri" handel - jeg har altid blot
opgivet mit "europæiske" VAT number som består af DK efterfulgt af
CVR nummeret (DK209409324).

Stefan