nudler i lynkoger i wrap og Polpakistan/Rø~
Fra : Bo Warming

Dato : 10-12-05 09:49

En gæst i huset elskede nudler med svampesovs fra Aldi - og denne
tørmad er så god som dyrere af slagsen - og jeg syns hun var
molboagtig ved at så og røre i en kasserolle på en kogeplade ,
indtil det havde kogt i 5 min . røre, røre så ikke noget brænder
på!!!
- så jeg gjorde hende til skamme ved at lægge nudlerne i plastpose med
vand i mikrobølgeovn og fandt efterhånden på en ret smart generel
madlavnings-metode, syns jeg selv.
Jeg tænder for en fuld lynkoger (2 litervand, 1,8 kW)
Jeg blander de næsten færdige , tørre sager på en majspandekage og
former til pølse som rulles ind i "wrap"'en) og smøger en tynd, lille
plastpose udenom og sætter den i det nu kogende vand i hurtigkogeren
med åbningen opad. - idet jeg lige før har hældt halvt så stort
rumfang fra i plastkande af det kogende vand og dette hede vand hælder
jeg nu ned i den lodrette pølses midte og slukker for el-lynkogeren og
laver noget helt andet. Når jeg inden for de næste pr døgn er sulten,
skubber jeg den (evt endnu varme eller lunkne) "brød-pølse"(fyldt
wrap) ud på en tallerken og den er bekvem at spise pga pølseformen,
med kun een hånd, mens man læser i en bog.
Muslimer bruger kun venstre hånd, når de skider - højre må ikke røre
det lave ugudelige - jeg bruger højre til at blade i bog eller avis og
venstre til det smattede mad.
Forresten er det med de fleste nudler nok at hælde kogende vand på -
de i brugsanvisning krævede 5 min er for at kokken skal føle hun/han
er god.
Der kan blandes meget i nudle/pasta/ris fx hakket ox, og for ikke at
wrap skal klistre kan man rulle det ind i wrappen efter det er blevet
tilberedt i plastikpose i det hede lynkoger-vand.
Kartoffelmel, bouillonpulver, krydderier, olie, ristede løgn er gode
at blande i de tørre nudler eller pasta-dimser

Min selvglæde ved opfindelsens bekvemmelighed boostedes af Politikens
forsiden idag, der viser megastort "Årets julegave kun 140kr" som er
en masse rustfrit skinnende stål: 5 gryder/pander , 5 kopper, 5 knive,
5gafler, 5 skeer og lidt mere, og donerer tusind Politiken-læsere fx
pr SMS til 1231 til "polpakistan" så får tusind pakistanske
jordskælvsramte noget flot at lave mad i og spise og drikke med og
Kamal Qureshi kan gå rundt dernede hvor han kommer fra og hører hjemme
og håne de danskere, der intet gav til hans trosfæller. (det spilder
han folketingsbevilginger på)
Politiken samarbejder om denne katastrofe-antihjælp med Røde Kors, der
snart har krystal og ikke kors som logi, for at tækkes muslimerne.

Jeg har som FN- og afghanskundervisningsministerie-ansat i Kabul
besøgt landsbyskoler i endnu mere fattige SydHimalaya bjergegne med
samme klima og levevilkår som det nærliggende jordskælvsramte
Pakistan.
Skoleinspektøren kræsede op for os hvide gæster og sendte ældste elev
efter kogt kylling og en stavl pan.
Pan = flad blødt brød.
*erstattede helt tallerkener og bestik*
og serviet - og hvis landsbyfolk får denne latterlige
neoimperialistiske snydejulegave, så boostes deres foragt for os
vantro -
- og de ville ihvertfald ønske at de havde fået pengene i stedet.
OVERRASKELSESGAVER ER OFTE EN OND TING , spørg først før du giver.
De behøver ikke vor Kop&Kande luksus - men Politiken og
Godhedsindustrien er kun gode for at være gode (i egne øjne) og uden
indsigt i hvad gør reel gavn.
Politikenlæsernes "selvglade medlidenhed"
er eksempel på Vestens ondskab, som nu rammer os selv særlig hårdt
ved, at vi importerer fjendske helligkrigere, der med god grund
foragter vor tossegodhed og snu forsøg på at eje ofre ved at sætte i
taknemlighedsgæld. Vi fortjener - næsten - terrorbomberne, fordi vi
handler udfra skadelige følelser og helt slår fornuften fra. Man skal
kun øse godhed over folk man respekterer , dvs som kan og vil gøre
gengæld, dvs det styrker menneskeheden og gør langsigtet gavn..
Vil man hjælpe, smider man melsække ned fra fly. Resten klarer de
selv - de kender vilkårene og kulturen på stedet, hvad vi ikke gør

"Slem egenskab ved medlidenhed. Medlidenheden har tit ledsager en
særegen uforskammethed: thi da den for enhver pris vil hjælpe, er den
hverken i forlegenhed med helbredelsesmidlerne eller med sygdommens
beskaffenhed og årsag, men kvaksalvererer modig løs på sin patients
sundhed og gode navn. Nietzsche

" Uden en eneste undtagelse har fattigdom og elendighed
altid øget i takt med mængden af kritikløs velgørenhed" Thomas
Malthus 1793 i "An Essay on the principle of Population"

"Hvad er nu det!", sagde hun, "kunne han ikke tåle det Ja, så var han
såmænd ikke for denne verden. Jeg har været som en moder mod ham, det
ved jeg! For hjerte har jeg! Og alle ænderne samlede sig om den lille
døde sangfugl; ænderne har stærke passioner, enten har de det med
misundelse eller med medlidenhed, og da der her ikke var noget at
misunde, så var de medlidende." H.C. Andersen
" Ved de fleste velgerninger, der udvises mod
ulykkelige, ligger der noget oprørende i den intellektuelle
letfærdighed, hvormed den medlidende spiller skæbne; han ved intet om
hele den indre følgerække, som hedder ulykke for mig og for dig.
Nietzsche