Dykkertasker - anbefalinger ?
Fra : VK

Dato : 10-12-05 02:38

Hvad kan I anbefale af dykkertasker til max 1500DKR

Har læst at f.eks. RALF TECH EXPEDITION RED DRY 120L til ca. 800kr er et
meget godt bud ?

Fra : Esben Sick

Dato : 10-12-05 09:05

Det kommer meget an på hvad du skal bruge den til...

pt har jeg en sort firkantet murer balje 50kr., et net der kan snørres
sammen til alle små dele (kostede 2 øl), en alm sportstaske til dragt og
madpakke. Det fungerer fint på en kutter eller ved stranddyk hvor du kan
have dine ting i bilen. Det drypper så heller ikke i bilen. Og man har
samtidig skylle kar ved hånden.

Hvis du skal bære tasken langt eller ikke har bil vil jeg klart anbefale en
med hjul.

Dykkertasker er generelt dyre, pas på lynlåsen, skyl den og smør den og
motioner den ellers holder den ikke mange sæsoner. Det har så den fordel at
man ser lidt mere dykkerbums agtig ud, hvilket nogen synes er cool.

Jeg har set en del nye som købte den billigste "full-size" kuffert i Bilka
eller noget i den stil. Den ser nybegynder agtig ud og den holder med
garanti ikke i længden. Men den kan indeholde alt dit dykkerustyr, har hjul
og koster frem for alt næsten ingen ting i forhold til en dykkertaske.

Mvh Esben

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 10-12-05 16:28

hej Vladislav,

"Esben Sick" <esben@songhome.dk> skrev i en meddelelse
> pt har jeg en sort firkantet murer balje 50kr., et net der kan snørres

Det vil _ikke_ falde i god jord hvis du komme med sådan en på en tur i din
klub.

Enten ralf tech eller north face duffle bag på 140L til 1200 kr. er gode
valg. Det er vigtigt at have seler så du kan tage den på ryggen f.eks. op og
ned af kullens stejle skrænter. Kraftig lynlås og kraftigt materiale. Hjul
osv. er smarte når du skal rundt i lufthavnen ikke specielt brugbare andre
steder, men taskerne skal være bløde som en sportstaske, så kan de nemlig
stuves i biler og på både langt mere effektivt.

mvh
Jonas

Fra : hyden@oncable.dk

Dato : 10-12-05 17:28

> Det vil _ikke_ falde i god jord hvis du komme med sådan en på en tur i din
> klub.

HVORFOR IKKE? Det er da en god løsning.
Hvorfor spilde 800 kr. på en taske, hvis man kan få noget bedre langt
billigere?
Hos os (FSK) bruger vi mest plastictønder med låg.

En taske er i mine øjne kun anvendelig, hvis man tager på
dykkerrejser og skal flyve med sit udstyr.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 10-12-05 17:31

<hyden@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>HVORFOR IKKE? Det er da en god løsning.

Fordi vi er en klub som dykker meget fra kullen, vi dykker ikke
kutterdykning og biler en en knap ressource.

mvh
Jonas

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 10-12-05 23:27

VK wrote:
> Hvad kan I anbefale af dykkertasker til max 1500DKR
>
> Har læst at f.eks. RALF TECH EXPEDITION RED DRY 120L til ca. 800kr er et
> meget godt bud ?

Kommer an på hvad du skal bruge den til. Hvis du ikke skal ud at rejse
med den, så er langt den bedste løsning en stor plastikkasse. Så er
der styr på sagerne, og den drypper heller ikke i bilen.

Har selv en 70 l med låg som kostede 100 kr i SILVAN. Og som et ekstra
rafinement, så er den gennemsigtig, så man udefra kan se hvor tingene
ligger, uden af skulle rode hele kassen igennem.

Jens Olsen