Apex ATX40+ATX40 vs Poseidon Xstream Durat~
Fra : VK

Dato : 10-12-05 00:50

Jeg er på et udkig efter et regulatorsæt - trin 1+2 + evt. 3
Jeg blev anbefalet Apex ATX40 + ATX40 som startpakke til nybegyndere
Men jeg spottede lige sådan noget "kram" som POseidon til ca det samme pris
Det drejer sig om følgende varer:

Apex DS4 + ATX40
http://www.zuz.se/default.aspx?id=12&categoryId=5&productId=210#210

1940kr + ca 40kr i forsendelsen eller kan bare afhentes i Malmö - altså
max 2000 DKR for hele sættet

Poseidon Xstream Duration 90
http://dykterminalen.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=414

2200SEK + slangene = ca 2200DKR i alt
Kan også afhentes i Malmö

Det store spørgsmål er så - hvad er bedst og hvad kan bedre betale sig
at eje på længere sigt ?

Jeg har hørt at Apex sættet er nemmere og billigere at vedligereholde ?

På den anden side, skulle Poseidon ligge på toppen af "fødekæden", både
mht kvalitet OG priserne.
Er dette så et knaldtilbud vi snakker om her eller... ?

Hvad synes I ?

Fra : Thomas H. Andersen

Dato : 10-12-05 11:15

"VK" <vk_REMOVE_@vvkv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mht kvalitet OG priserne.
> Er dette så et knaldtilbud vi snakker om her eller... ?

Hejsa

Jeg vil helt klart anbefale Poseidon... har ikke de store erfaringer med
Apex, men som du siger så er der mange som køber dem som deres første reg.
mange beholder dem andre skifter dem ud... kender en del som har skiftet
deres ud med bla poseidon.

Mvh

Thomas

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 10-12-05 16:23

Hej Vladislav

"VK" <vk_REMOVE_@vvkv.dk> skrev i en meddelelse
> Det store spørgsmål er så - hvad er bedst og hvad kan bedre betale sig
> at eje på længere sigt ?

Overvej hvordan du har det med downstream/upstream problematikken. Hvad
dykker din makker med, det er langt lettere at få hjælp i felten hvis folk
ligger inde med værktøj og reservedele til den regulator du har og samtidig
har erfaring med hvordan den indstilles og i det hele taget opfører sig.
Sandsynligvis er de indstillet ens så man kan skifte rundt hvis det skulle
være nødvendigt.

> Jeg har hørt at Apex sættet er nemmere og billigere at vedligereholde ?

Det må du spørge en service mand om, jeg tror et service af en apeks sæt hos
scubagear koster i omegnen af 700 kr.

> På den anden side, skulle Poseidon ligge på toppen af "fødekæden", både
> mht kvalitet OG priserne.

Det kommer an på hvad kvalitet er, hvis det handler om hvor lang tid det
holder etc. så er det det samme. Hvis det handler om design mæssige
kvaliteter så er det nok svært at svare på.

> Hvad synes I ?

Jeg har selv 5 Apeks regulatorer og stort set alle jeg dykker med har Apeks
regulatorer, der er ingen problemer med dem. Vi kan servicere dem selv og få
reservedele og værktøj til dem. De er downstream regulatorer som jeg synes
er vigtigt.

mvh
Jonas

Fra : VK

Dato : 10-12-05 17:46

takker,Jonas,noteret

Fra : VK

Dato : 10-12-05 17:51

Du har helt ret med up/downproblematikken.
Spørgsmålet gik også ud på om det Poseidon sæt var så meget bedre end
Apex'en. Da prisen for Apex'en 40+40 er ca på det samme niveau hos de
fleste butikker, dog det sæt koster mindst 3000 DKR hos de fleste.
Synes du, også jer andre, at man reelt får noget mere for de ca 1000DKR
hvis man vælger dette Poseidon Extream sæt frem for Apex ATX40 ?

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 10-12-05 18:04

> Synes du, også jer andre, at man reelt får noget mere for de ca 1000DKR
> hvis man vælger dette Poseidon Extream sæt frem for Apex ATX40 ?

Nej, jeg ville ikke dykke poseidon om jeg så fik kastet det i nakken.. af
førnævnte grunde.

mvh
Jonas