Skærme
Fijala 3554
scanner til skærm
Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 09-12-05 20:33

Sorry, hvis det her er et spørgsmål der kommer op en gang om ugen.

Lige nu scanner jeg 10x15 cm billeder ind på min kærestes computer,
for derefter at redigere dem på min egen - en IBM Thinkpad X21. Og det
er jo bare helt umuligt med farverne. Når jeg scanner billederne, så
ligner det jeg får op på skærmen jo slet ikke billedet. Og når jeg
flytter dem over på min, så har jeg noget helt tredie...

Jeg har lagt mærke til, at under avancerede indstillinger for skærmen
kan man vælge nogle farveprofiler til skærmen. Hvad er formålet med
dem? Hvilken en skal jeg vælge til min Thinkpad (ATI RAGE MOBILITY-M
AGP kort)? Er det noget man downloader? Jeg har aldrig rigtig hørt om
nogen der brugte dem...

Og er der en løsning på problematikken med scanneren og mine to
skærme?

Thomas