Skærme
Fijala 3554
Billig skærm - med lille opløsning.
Fra : Ukendt

Dato : 09-12-05 20:04

Hej.

Kan jeg få lidt hjælp til valg af en LCD / TFT skærm.

Krav:
Billig (max pris på ca. 2.500,-
Minimum 19" skærm
I øjeblikket har jeg en CRT skærm 17" med opløsning på 800x600. Grunden til
at jeg ikke har valgt en højere opløsninng her er, at jeg ikke har et
supersyn. Derfor skal den valgte skærm enten kunne matche en opløsning, som
jeg kan "læse" og leve med eller noget tilsvarende

Behov: Spil er kun et sekundært behov, hvis det overhovedet kommer på
tale.Ellers er det internet, webudvikling og kontorprogrammer som primære og
kun enkelte grafik.

Fra : Villy Jensen

Dato : 10-12-05 20:33

> [...]
> supersyn. Derfor skal den valgte skærm enten kunne matche en opløsning,
> som jeg kan "læse" og leve med eller noget tilsvarende

Arv, den var svær...

Teori: Billedet på en fladskræm ser generelt bedst ud, hvis man kan bruge
skærmens 'native' opløsning - eventuelt 'divderet med n' - d.v.s. : Hvis
skærmens opløsning er 1600*1200, så kan du osse bruge 'det halve' (800x600)
(men det er godtnok en dyr løsning)

Praksis: Køb en 19"!

a) Du kan prøve at vælge skærmens 'native' opløsning, og øge fontstørrelsen:
'skærm - egenskaber - avanceret - generelt - STORE fonte'. Det går galt i
'netbank, SolidWorks, og et par andre programmer (men jeg bruger det selv)

b) Prøv at aktivére 'skrifttypeudjævning' og sætte opløsningen til
1024x768 - så er skærmbilledet rimeligt.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Esben

Dato : 11-12-05 20:53

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skærmens opløsning er 1600*1200, så kan du osse bruge 'det halve'
> (800x600) (men det er godtnok en dyr løsning)

De 1600x1200 skærme jeg har set, har ikke lavet en "ren" nedskalering til
800x600 - dvs det har stadig været gnidret, som når til andre opløsninger.
Nu kan jeg ikke huske, om de kun har været tilsluttet VGA, men jeg vil da
prøve over DVI ved lejlighed.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 19:31

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Behov: Spil er kun et sekundært behov, hvis det overhovedet kommer på
> tale.Ellers er det internet, webudvikling og kontorprogrammer som primære

Tak for jeres svar (som ikke er med her i indlægget)

Jeg har fundet lidt tilbud - er der nogen, der vil sætte lidt ord på disse?

1. Samtron 19" LCD Fladskærm
Elegang design, rigtige gode funktionaliteter og høj kvalitet i panelet
- Lysstyrke: 250CD/m2, 0,294mm pixel
- Kontrast: 800:1
- Opløsning: 1280 x 1024
- TCO'99 MagicBright
Pris kr. 2.599

2. Sepia 19" (mangler model og nummer, hvorfor den selvfølgelig er svær at
bedømme noget ud fra)
Pris kr. 2.499,-

3. Samsung 910N 19"
Pris kr. 2.499,-

4. Medion 19" incl. indbyggede højtalere.
Pris 2.299,-

5. Philips 190V5FB 19"
Pris kr. 2.599,-

Fra : JK

Dato : 12-12-05 23:46

On Mon, 12 Dec 2005 19:30:59 +0100, "Michael Sørensen" <.> wrote:

> [...]
>
>3. Samsung 910N 19"
>Pris kr. 2.499,-
>
>4. Medion 19" incl. indbyggede højtalere.

Samsung eller Philips ! eller Acer. 19" evt. m. højttalere (Acer).

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 16:04