Vaskemaskine fiksering
Fra : Michael Schrøder

Dato : 09-12-05 19:34

Vores vaskemaskine flytter på sig når den centrifugerer, og når efter et
par
vaske en kant der gør at det kan høre i hele huset...

Jeg har prøvet at justere benene men kan ikke få den til at stå helt
stille.

Hvad gør man så - et beslag på gulvet som holder benene eller hva' ?

mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-05 20:41

"Michael Schrøder" <news4mis2@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stille.
>
> Hvad gør man så - et beslag på gulvet som holder benene eller hva' ?

Fylder lidt mere tøj i maskinen så den ikke ryster så meget

--
Tom

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 09-12-05 20:53

Tom fik sine fingre den 09 dec 2005 til at fremtrylle følgende i
dk.fritid.hus-og-have:

> "Michael Schrøder" <news4mis2@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

> Fylder lidt mere tøj i maskinen så den ikke ryster så meget

Hej Tom, hvor meget fylder du i din maskine, fyld den aldrig mere end
2/3 dele op, alt andet er dumt. De fleste maskiner hopper fordi de
står skævt, eller et af benene er defekte, hvad jeg tit ser som
tekniker. Det kan også være forkert pakning af maskine, man smider
f.eks ikke håndklæder ind sammen med børntøj, da de lette ting bliver
kastet rundt.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-05 02:01

"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tekniker. Det kan også være forkert pakning af maskine, man smider
> f.eks ikke håndklæder ind sammen med børntøj, da de lette ting bliver

Svært at sige hvor meget vi fylder maskinen, vi fylder den helt men
alligevel så det er luftigt hvis man trykker på tøjet. Når først det bliver
vådt så fylder det ikke så meget i maskinen.
Men hvis der er for lidt så samler tøjet sig ofte kun i den ene halvdel af
tromlen og så slår den som en gal og maskinen hopper vildt.

--
Tom

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 09-12-05 20:57

Michael Schrøder fik sine fingre den 09 dec 2005 til at fremtrylle
> [...]

> helt stille.
>
> Hvad gør man så - et beslag på gulvet som holder benene eller hva'

Det gør man kun i visse tilfælde, ikke noget jeg ville gøre med en
husholdningsmaskine, prøv og se om den står i vater, og det er i
begge retninger den skal stå i vater. Husk at måle på kanterne på
toppen.
Hvis det ikke er det kan det være forkert pakning af maskine, tunge
ting for sig selv, lette ting for sig selv.
En mulighed kan være defekte støddæmper, men det skal man ikke selv
teste hvis man ikke ved hvad man gør.

p.s. Er trevlfilteret renset det kan nemlig foresage mange sjove
ting.

Fra : Mogens

Dato : 09-12-05 21:27

On 09 Dec 2005 19:56:38 GMT, apollo14 aka Kenneth Rugaard
<apollo14dk@gmail.com> wrote:

>Det gør man kun i visse tilfælde, ikke noget jeg ville gøre med en
>husholdningsmaskine

....men det står faktisk nævnt i nogle brugervejledninger.
Og - skal altid udføres, når maskinen placeres på en sokkel...

Mvh
Mogens

Fra : Leonard

Dato : 09-12-05 21:38

Mogens <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Og - skal altid udføres, når maskinen placeres på en sokkel...

Shyy, ikke så højt, det ved min vaskemaskine ikke og dne har stået på
sokkel i snart 5 år.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 09-12-05 21:45

Leonard fik sine fingre den 09 dec 2005 til at fremtrylle følgende i
dk.fritid.hus-og-have:

Så er det ikke en Bosch-Siemens ;).

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 09-12-05 21:44

Mogens fik sine fingre den 09 dec 2005 til at fremtrylle følgende i
dk.fritid.hus-og-have:

> ...men det står faktisk nævnt i nogle brugervejledninger.
> Og - skal altid udføres, når maskinen placeres på en sokkel...
>
> Mvh
> Mogens

Mogens hvis du nu læste hele michael's besked, så kunne man regne ud
den ikke stod på en sokkel, men op af en væg. Det kan godt være jeres
maskiner skal sættes fast, men jeg har endnu ikke set en falde ned,
men står de på sokkel sætter jeg dem altid fast. Ellers er det et
fyord i min hjerne, og også nogle af de andre teknikere jeg snakker
med.

Fra : Mogens

Dato : 10-12-05 07:27

On 09 Dec 2005 20:43:53 GMT, apollo14 aka Kenneth Rugaard
<apollo14dk@gmail.com> wrote:

>Mogens fik sine fingre den 09 dec 2005 til at fremtrylle følgende i
>dk.fritid.hus-og-have:

>Mogens hvis du nu læste hele michael's besked, så kunne man regne ud
>den ikke stod på en sokkel, men op af en væg.

Jeg svarer på din kommentar - ikke Michael !

> Det kan godt være maskinerne skal sættes fast, men jeg har
> endnu ikke set en falde ned,

Dét er jo herligt :)

>men står de på sokkel sætter jeg dem altid fast.

Godt så

>Ellers er det et fyord i min hjerne, og også nogle af de andre
>teknikere jeg snakker med.

Dét er ligemeget - man skal blot følge vejledningen !

Mvh
Mogens

Fra : Michael Schrøder

Dato : 11-12-05 12:56

> [...]
> husholdningsmaskine, prøv og se om den står i vater, og det er i
> begge retninger den skal stå i vater. Husk at måle på kanterne på

Det vil jeg tjekke igen, det er bare ikke så nemt når den også står under
et
bord

> Hvis det ikke er det kan det være forkert pakning af maskine, tunge
> ting for sig selv, lette ting for sig selv.

Det tror jeg ikke er problemet.

> En mulighed kan være defekte støddæmper, men det skal man ikke selv
> teste hvis man ikke ved hvad man gør.

Så om ikke andet tager jeg fat i montøren.

Fra : Lars Ottesen

Dato : 09-12-05 22:14

Min maskin holder seg i ro etter at jeg la dobbeltsidig tape under benene.

Hilsen Lars Ottesen