en kort samtale
Fra : Henrik

Dato : 09-12-05 19:06

Jeg sad midt i vigtig telefonsamtale da det ringede ind på den anden linie,
det var en ung fyr af anden etnisk oprindelse (København ville være mit
bud), der med en hektisk baggrundstøj præsenterede sig som værende fra
firmaet Dansk Data Tilbehør (det gik lidt hurtigt med at få sagt navnet så
en vis usikkerhed må påregnes).

Et lille suk vandt genklang i mit indre, for havde disse rare mennesker ikke
før tilbudt mig Danmarks laveste priser på tonere og tilbehør til printere.
For lige at være sikker, visiterede jeg det flinke menneske hurtigt - jeg
havde jo stadig den første samtale hængende og den unge mand virkede også
som om han havde travlt.

Følgende korte samtale udspandt sig
jeg : Hvad drejer det sig om ?
det flinke menneske begynder så oplæsningen af sin remse "Jeg ringer fra et
firma der hedder Dansk Datatilbehør og vi leverer Danmarks billig..."
sørme ja, det var "firmaet", så for at spare på hans stemme og for at vende
tilbage til min første samtale, tillod jeg mig at afbryde ham med ordene
"Det har ikke min interesse. Kan du have en god dag" og lagde røret på.

Få sekunder efter ringede det igen på linie 2 og ja, det var den unge mand,
inklusive baggrundstøjen, der ganske kvikt indledte med " øøh.. jeg tror vi
blev afbrudt på en eller anden måde"
jeg, lettere lakonisk "ja, jeg sagde farvel og lagde røret på"
den unge mand, nu med lidt mere bid i stemmen "jamen du ved jo slet ikke
hvad jeg ville"
svar: "Ved du hvad, jeg har en anden samtale, jeg har ikke tid"
den unge mand "du hører jo slet ikke efter, maaan (der mangler måske et a,
bær over med mig)"
svar: "Det er nok fordi jeg er optaget af en anden telefon og jeg ikke er
interesseret"
den unge mand, nu lettere irriteret og høj stemmeføring "Hva' er der med
dig, maaan"
et hurtigt svar var påkrævet, mens dette flinke menneske trak luft: "Jeg har
ikke tid. Skal vi se hvem der lægger på først?"
den unge mand, nu med ekstra luft "Fuck dig, maaan. Hvad bilder du dig ind.
Spasser, maaan." og røret lægges "pænt" på ...

Nu sidder jeg bare og tænker om Thomas Bo Larsen har vippet Peter fra L'easy
af pinden og taget hans job?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-12-05 22:27

Svaret til sådanne sælgere finder du på http://vibrugerikke.dk ;)

--
Michael

Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-12-05 10:04

In news:4399f69c$0$15790$14726298@news.sunsite.dk,
Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> Typed:

> Svaret til sådanne sælgere finder du på http://vibrugerikke.dk ;)

Den side er guld værd, når man trænger til at motionere kæbemusklerne i et
godt grin :c)
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jesper Brock

Dato : 14-12-05 10:49

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse
> [...]
> svar: "Ved du hvad, jeg har en anden samtale, jeg har ikke tid"
> den unge mand "du hører jo slet ikke efter, maaan (der mangler måske et

Hæhæ... netop det der med, at man overhovedet ikke er interesseret id eres
produkt, er åbenbart en tanke, der ligger mange telefonsælgere fjernt

Jeg havde også en her den anden dag:

Jesper: Flashlight, det er Jesper
Sælger: Ja goddag jeg hedder... og ringer fra firmaet ... Jeg ringer om
søgemaskinen Google.
J.: Det har ingen interesse
S (forsøger at lyde rigtigt smart): Nåååh... du bruger måske slet ikke
Google?
J.: Næh, det gør vi ikke.
S. (Efter flere sekunders tavshed): ... nå...øh... jamen fair nok. Så skal
jeg ikke ta' mere af din tid...

Det er første gang, jeg er sluppet af med en telefonsælger på mindre end
30
sekunder. SÅ KA' DE LÆRE DET )

--
Venlig hilsen