Validering af html...
Fra : Magnus

Dato : 09-12-05 18:23

Jeg vil lave nyt design til en hjemmeside og denne gang vil jeg ikke lave
det så "så det virker" men jeg vil denne gang lave det efter de rette
standarder for html og lignende for hjemmeside.

Derfor forsøgte jeg på http://validator.w3.org/ at indtaste adressen og der
fik jeg et par fejl.

Her tager den fejl da jeg har skrevet html med små bogstaver.
Line 146 column 16: there is no attribute "TOPMARGIN".
background="Derudover så siger den det er en fejl hvergang jeg har et " tegn
omkring en værdi som fx. ...leftmargin="0"Hvordan skal en dansk hjemmeside
opbygges i html her tænker jeg på det som identificerer den som en side med
danske tegn også den ser ens ud også fra en pc i udlandet med andet
er grundstenen i en hjemmeside for år tilbage er der ikke noget mere som
skal på en website idag?Er der et sted på nettet udover det jeg nævner hvor
man kan få valideret sine html koder?/Magnus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-12-05 18:41

Magnus submitted this idea :
> Her tager den fejl da jeg har skrevet html med små bogstaver.
> Line 146 column 16: there is no attribute "TOPMARGIN".

Nej, den tager ikke fejl, der er ikke nogen attribut der hedder
topmargin på body elementet i den HTML version du har valgt. At den
skriver det med store bogstaver skal du ikke tænke så meget over :)

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-12-05 21:04

Henrik Stidsen wrote:

> Nej, den tager ikke fejl, der er ikke nogen attribut der hedder
> topmargin på body elementet i den HTML version du har valgt. At den

Er der en attribut topmargin i nogen html-version?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Georg OLE Peter HART~

Dato : 09-12-05 19:51

Magnus - skriver bl.a.

> background="Derudover så siger den det er en fejl hvergang jeg har et " tegn
> omkring en værdi som fx. ...leftmargin="0"
fejlen er måskesom så:
eks:
<TABLE style="BORDER-COLLAPSE: collapse"height="100%"cellSpacing=0
hvor der skal stå:
<TABLE style="BORDER-COLLAPSE: collapse" height="100%" cellSpacing=0

mellemrummet mangler!

Hvordan skal en dansk hjemmeside
> opbygges i html her tænker jeg på det som identificerer den som en side med
> danske tegn også den ser ens ud også fra en pc i udlandet med andet

for eks. kan du bruge denne:
Hvis jeg eller har fåstået, hvad du spørger om!?

Med venlig hilsen
Ole Hartig
http://www.anett-h.dk/

- Pædagogiske tutorials på dansk